Matti Nykäsen omaiset unohti jo Matin. Hauta hoitamatta.
Olipa yllätys. Luulisi nyt edes monien Matti-fanien tuoneen kukkia haudalle. Matti oli maailmanmestari mäkihypyssä ja myöhemmin menestyi myös laulajana.
Kommentit (68)
Matin haudan hoito kuuluu Seiskalle! Seiska rahasti Matilla vuosikymmenet! Ainakin se ruskea ällö mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirkko hoitaa haudat. Nyt ei ole vielä istutettu kun on alkukesä, juhannuksen jälkeen kai laittaavat kukat
Hautojen hoidosta ja kukkien laittamisesta tehdään erillinen sopimus. Yleensä siihen kuuluu parit kesäkukat ja syksyllä havut/kanervat. Lisäksi haravoidaan ja nypitään kuihtuneet kukat, kun on tarvis. Maksaa alkaen about 100 e/vuosi riippuu paikkakunnasta ja sopparin laajuudesta.
Meillä ei kuulu kuin kesäkukat. Ne laitetaan kesäkuun puoleen väliin mennessä.
Taisin mainita, että riippuu sopimuksesta ja paikkakunnasta. Lue.
Niin, ja minä vastasin, että MEILLÄ...
Meillä tosiaan on mahdollisuus vain näihin kesäkukkiin. Olisi kyllä kiva, jos saisi kanervat ja havutkin. Anteeksi , jos hermostutin, ei ollut tarkoitus provosoida.
Kuollut ei välitä vaikka roskiin heitettäisiin. Alkoholisti-puukottajan muisteleminen lämmöllä on muutenkin kummallinen ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Kuollut ei välitä vaikka roskiin heitettäisiin. Alkoholisti-puukottajan muisteleminen lämmöllä on muutenkin kummallinen ajatus.
Alkoholisti-puukottajallakin on läheisiä, jotka häntä haluavat muistaa. Ylläri?
Asiahan ei tietysti ap:lle tai muille arvostelijoille kuulu mitenkään.
1) Nyt on aivan liian aikaista laittaa kesäkukkia haudalle. Keski-Suomessa on öisin vielä kylmä.
2) Omaiset eivät välttämättä pysty edes vierailemaan haudalla saati sitten laittaa sitä kuntoon. Syyllisyys haudan huonosta kunnossapidosta on valtava. Tämä ei ole lainkaan sama asia kuin "ei muisteta tai viitsitä".
Törkeä uutinen, törkeä.
Huomaa ettei tälläisen uutisen möläyttäjä ole hautaa/hautoja hoitanut!
Toivottavasti pian joutuu siihen hommaan.
Eli mikään kukka/kanerva/havu/kesäkukka/perenna EI OLE kaunis 365 päivää putkeen.
Otti mua vähän aivoon, tai paljonkin.
Mun oman pojan haudan ulkonäköä kehtas mun mies moittia!
Hän ei juurikaan oleosallistunut poikamme haudan hoitoon näiden vuosien aikana.
Onnistui loukkaamaan.
Antakaa Matin haudan olla,
Voittehan aina viedä ITSE JOTAIN KUKKIA. Se oli fiksumpaa kuin tämmöinen arvostelu.
Terkut Matin leskelle
Mun mielestä jos tietää ettei kukaan pysty tai kerkee hoitamaan ihmisten hautaa, niin voi sit ennemmin haudata muistolehtoon, jos ei seurakunnallekkaan makseta haudan hoidosta
Suomi on tällainen hyväksikäyttäjämaa. Lahjasi ryöstöviljellään ja jos tulet tiettyjen rinkien ulkopuolelta kuolet köyhänä ja sinut unohdetaan. Tämä tapahtui nuorelle Matille. Valtio PERKELE nyt se mATIN HAUTA KUNTOON,jos on rahaa akan aamupaloihin ja piispojen palkkioihin ylimääräistä niin sitten on mäkisankarillekin. Laittakaas tuo hautahomma ulkomaille niin Valtio saa hävetä!
Suomi on tällainen hyväksikäyttäjämaa. Lahjasi ryöstöviljellään ja jos tulet tiettyjen rinkien ulkopuolelta kuolet köyhänä ja sinut unohdetaan. Tämä tapahtui nuorelle Matille. Valtio PERKELE nyt se mATIN HAUTA KUNTOON,jos on rahaa akan aamupaloihin ja piispojen palkkioihin ylimääräistä niin sitten on mäkisankarillekin. Laittakaas tuo hautahomma ulkomaille niin Valtio saa hävetä!
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006594536.html
Voi muuten olla syynä tällainen ilkivalta, kun kuka jaksaa hautaa hoitaa, jos se on aina rosvojen jäljiltä hirveässä kunnossa ja meinaa tulla sydänkohtaus kun näkee.
Eihän sitä tiedä, vaikka hauta olisi tänä keväänä jo kerran hoidettu ja nätiksi laitettu, mutta vandaalien jäljiltä näyttää taas ihan kamalalta?
Vierailija kirjoitti:
Haudanhoidon voi tilata seurakunnalta. Laitetaan kukat ja kastellaan ne.
Eikä maksa hirveästi.Palvelua käyttävät paljon he jotka asuvat kauempana.
Itse asiassa kallista.
Siinä on vaan se, että jos hauta on vuosia hoitamatta seurakunta lunastaa sen uudelleen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pia ei varmaankaan jaksa.
Pialla on aika pitkä matka hoitamaan hautaa.
Niin ja kallista tilata haudanhoito.Maksaako 100 euroa vuosi? Ei kai Piialla ole varaa !
Vierailija kirjoitti:
Yksityinen perhehauta, omaisten vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä jos tietää ettei kukaan pysty tai kerkee hoitamaan ihmisten hautaa, niin voi sit ennemmin haudata muistolehtoon, jos ei seurakunnallekkaan makseta haudan hoidosta
Jokainen tietää, että ennemmin tai myöhemmin tulee aika, jolloin ei pysty sitä sukuhautaa hoitamaan. Se tilanne voi tulla sillä tavalla yllättäen, että siinä kohtaa ei ensimmäisenä tule mieleen joku haudan hoito. Ja lopuksi pääsee itsekin sinne samaan hautaan.
Vierailija kirjoitti:
kirkko hoitaa haudat. Nyt ei ole vielä istutettu kun on alkukesä, juhannuksen jälkeen kai laittaavat kukat
Juhannusta ennen aina joka vuosi tulee Jyväskylän Vanhalle hautausmaalle hoitokukat, mutta siis vain, jos kukista on maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Kai "Nykäsen luottotoimittaja" Merilä voisi käydä hautaa hoitamassa.
Somerolta käsin? On tietääkseni kiireinen yrittäjä joka ei ehdi Jyväskylään säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti-puukottajallakin on läheisiä, jotka häntä haluavat muistaa. Ylläri?
Siinä tapauksessa he hoitaisivat haudan. Esim. 3 lasta.
No mun mielestäni hirveä hinta kesäkukista, varsinkin jos on monta hautaa. Lähes 800 eur 10 v sopimus.