Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riitaa lasten kasvatuksesta

Vierailija
02.06.2022 |

Meillä on miehen kanssa suurin piirtein samanlaiset arvot, mutta kasvatusasioissa ollaan todella usein eri mieltä. Mies on todella paljon tiukempi, omasta mielestäni liian tiukka tietyissä asioissa. Pahinta on, että esikoinen on nyt teini-isässä ja mies kuittailee minulle teinin perseilystä. Syyttää minua epäsuorasti, että olisko kannattanut olla tiukempi kuri niin sitä ja tätä ei olisi tapahtunut. En ole mikään vapaa kasvattaja, omasta mielestä perus rajat ja rakkautta-tyylinen. Kuulema jos hän olisi yh ja saisi päättää vapaasti kasvatuksesta, lapset olisivat kuin armeija kurissa ja hoitaisivat velvollisuutensa mukisematta, teini noudattaisi paremmin nukkumaanmeno- ja kotiintuloaikoja. Meillä 2 nuorempaa lasta ja koko ajan riitaa siitä, että minä muka annan lasten tehdä mitä haluavat. Esimerkkinä, 6v mielestä mehujää oli liian kylmää, joten otti kulhon ja pyöritteli sitä siellä, jolloin se Suli hieman. Mies raivostui ja sanoi ettei ruoalla leikitä ja jos haluaa syödä jäätelöä niin sitä ei pyöritellä kulhossa. Minun mielestäni lapsi taas sai tehdä niin (ei sotkenut tai mitään). Mies repäisi jäätelön pois ja veti vessan pöntöstä. Mielestäni kohtuutonta. Sellainen avautuminen. Mielipiteitä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvin tavallista nykypäivänä, että äiti haluaa asettaa lapsille rajat ja mies taas haluaa pitää lapsille kurin.

Usein eri mieltä ollaan myös tunnetaidoista, eli äiti esimerkiksi sanoittaa ja käyttää tunnekortteja, kun taas mies ei usko tunnekasvatukseen ylipäätään ja rankaisee lapsia yms.

Vierailija
2/2 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi olisi yh, niin lapset muuttaisivat mahdollisimman pian pois kotoa eivätkä olisi isään missään yhteydessä. Hänen tyyli kasvattaa pilaa välit lapsiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla