Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto rv 14+2

Vierailija
02.06.2022 |

Meille on tulossa muutto ja olen silloin rv 14+2. Muutto on keskellä viikkoa ja joudutaan tekemään se kahdestaan. Saako tuossa raskauden vaiheessa nostella ja kanniskella tavaroita normaalisti?

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voit elää ihan normaalisti koko raskauden ajan. Et ole sairas vaan raskaana. Kaverini kävi hiihtämässäkin päivää ennen synnytystä 10km lenkin. Minä taas tyhjensin rv37 viereiseen taloon suurimman osan kaksiostamme kun muutimme isompaan. Tein myös yksin koko loppusiivouksen.

Vierailija
2/95 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi? Suosittelen kuitenkin muuttoavun hankkimista ihan raskaudesta riippumatta. On tosi raskasta kantaa kaikki kahdestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et voisi, jos kaikki on muuten kunnossa?

Vierailija
4/95 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ethän voi vauvaasi välillä poistaakkaan. Pakkohan sinun on sen kanssa kahdestaan jos et voi odottaa muuttoasi että syntyy.

Vierailija
5/95 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saisi? Suosittelen kuitenkin muuttoavun hankkimista ihan raskaudesta riippumatta. On tosi raskasta kantaa kaikki kahdestaan.

En tiedä, siksi kysyin. Olen jo nyt joutunut lopettamaan mm. salilla käynnin kipujen takia, eikä oikein muukaan liikunta luonnistu. Ei saada keltään apua keskellä viikkoa, muuten toki pyydettäisiin tuttuja apuun.

Vierailija
6/95 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenoriski on mielestäni korkeampi tuossa vaiheessa. Itse olen tehnyt kaksi muuttoa loppuraskaudessa. En nostellut painavia, mutta pakkasin.

Pakkaamiseen varasin reilusti aikaa, kaksi viikkoa. Siivoa aluksi tila/tilat, johon alat pinota täyttyviä muuttolaatikoita. Nosta laatikko pinoon ennenkuin se on painava ja täytä pinossa loppuun. Pyydä jotain toista nostamaan valmiita laatikoita ylemmäksi, jotta sinun ei tarvitse kiipeillä. Meillä oli viiden täyden muovisen muuttolaatikon pinoja.

Kannattaa tilata muuttomiehet tms kantajat. Kannattaa nimetä laatikot pakatessa huoneiden mukaan, niin perillä uudessa kodissa laatikoiden purku sujuu helpoiten. Laitoin maalarinteipit laatikoihin ja kirjoitin huoneet niihin. 

Vierailija
7/95 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, siksi kysyin. Olen jo nyt joutunut lopettamaan mm. salilla käynnin kipujen takia, eikä oikein muukaan liikunta luonnistu. Ei saada keltään apua keskellä viikkoa, muuten toki pyydettäisiin tuttuja apuun.

Hankkikaa muuttofirmasta kantoapua. En ikinä saisi muutettua kahdestaan miehen kanssa ainakaan yhdessä päivässä. Mies jaksaa kyllä kantaa, mutta mulle muutaman tosi painavan tavaran kanto miehen kanssa kahdestaan on jo tosi väsyttävää. Enkä ole edes raskaana.

Vierailija
8/95 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälleen mututuntumalla sanoisin, että jos asia mietityttää ja vaivaa niin kannattaa ottaa varman päälle, ja pyytää muuttofirmasta apumies muuttamaan. jos olet kehnovointinen raskaana muutenkin, niin muutto on sellainen stressi että parempi että saatte vähän apua siihen

hyvää muuttoa joka tapauksessa, hyvin se menee!

Vierailija
9/95 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaa muuttofirmasta kantoapua. En ikinä saisi muutettua kahdestaan miehen kanssa ainakaan yhdessä päivässä. Mies jaksaa kyllä kantaa, mutta mulle muutaman tosi painavan tavaran kanto miehen kanssa kahdestaan on jo tosi väsyttävää. Enkä ole edes raskaana.

Mistäs tiedät kumpaa sukupuolta tuleva vauva on? Mies vai nainen.

Vierailija
10/95 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan alkaisi mitään raskasta kantaa. Sain itse keskenmenon noilla viikoilla vähän raskaamman (maastossa) kävelylenkin jälkeen. Mahdotonta tietää, olisiko tullut muutenkin, mutta myöhemmässä raskaudessa en ottanut mitään riskejä.

Vierailija
11/95 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on muutettu ennenkin kahdestaan. Ei ole rahaa muuttomiehiin, maksaa monta sataa euroa, jopa yli tuhat... Joudutaan jo muuttoauto vuokraamaan niin menee siihenkin jo jokunen satanen.

Vierailija
12/95 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä aihe sopiva vauvapalstalle?  Onhan täällä myös vauvoja käsitteleviä ryhmiä.

Vierailija
13/95 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on muutettu ennenkin kahdestaan. Ei ole rahaa muuttomiehiin, maksaa monta sataa euroa, jopa yli tuhat... Joudutaan jo muuttoauto vuokraamaan niin menee siihenkin jo jokunen satanen.

Ei ole varaa muuttomiehiin mutta lapseen on. Oletko ajatellut, paljonko siihen lapseen kuluu rahaa. Muutama satanen tai tonnikaan ei kovin pitkälle riitä.

Vierailija
14/95 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa muuttomiehiin mutta lapseen on. Oletko ajatellut, paljonko siihen lapseen kuluu rahaa. Muutama satanen tai tonnikaan ei kovin pitkälle riitä.

Juuri siksi ei ole rahaa laittaa tonnia-paria muuttoon. Pitää ostaa kaikki tarvittava vauvalle, niin siihen ne rahat menee. Ostettiin talo niin meni kaikki säästöt. Pitäisi ostaa myös huonekaluja. Jostain on pakko tinkiä, kaikkeen ei ole varaa. Lapsen tarpeet kuitenkin etusijalla, ei muuttofirmat.

Vierailija
15/95 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole ystäviä jotka voisivat auttaa?  Muutossa on nimittäin aika lailla hommaa.

Vierailija
16/95 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ole ystäviä jotka voisivat auttaa?  Muutossa on nimittäin aika lailla hommaa.

Asutaan ihan eri kaupungissa kuin ystävät, ja muutetaan ihan eri kaupunkiin, kuin missä ystävät. Eivät pääse keskellä viikkoa auttamaan.

Vierailija
17/95 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sille mitään estettä ole, jos vointi sen muuten sallii. Jos alkaa supistella kivuliaasti tai muuten ilmenee kipuja, parempi höllentää.

Vierailija
18/95 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutaan ihan eri kaupungissa kuin ystävät, ja muutetaan ihan eri kaupunkiin, kuin missä ystävät. Eivät pääse keskellä viikkoa auttamaan.

No eikö voisi muuttoa siirtää viikonlopulle, jos silloin saisi ystäviä talkoisiin?

Vierailija
19/95 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö voisi muuttoa siirtää viikonlopulle, jos silloin saisi ystäviä talkoisiin?

Myyjä ei suostu luovuttamaan taloa aiemmin, joten ei onnistu...

Vierailija
20/95 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjä ei suostu luovuttamaan taloa aiemmin, joten ei onnistu...

Ja olette menneet lupaamaan edellisen asunnon tietysti jo aiemmin? Voi elämän kevät, pienellä koordinoinnilla olisi muutto viikonloppuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi