Muutto rv 14+2
Meille on tulossa muutto ja olen silloin rv 14+2. Muutto on keskellä viikkoa ja joudutaan tekemään se kahdestaan. Saako tuossa raskauden vaiheessa nostella ja kanniskella tavaroita normaalisti?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voit elää ihan normaalisti koko raskauden ajan. Et ole sairas vaan raskaana. Kaverini kävi hiihtämässäkin päivää ennen synnytystä 10km lenkin. Minä taas tyhjensin rv37 viereiseen taloon suurimman osan kaksiostamme kun muutimme isompaan. Tein myös yksin koko loppusiivouksen.
Työkaverini makasi puolet raskaudesta sängyssä. Mitähän hittoa se oikein laiskotteli? Olisi pitänyt kertoa, että hän on raskaana ei sairas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ole ystäviä jotka voisivat auttaa? Muutossa on nimittäin aika lailla hommaa.
Asutaan ihan eri kaupungissa kuin ystävät, ja muutetaan ihan eri kaupunkiin, kuin missä ystävät. Eivät pääse keskellä viikkoa auttamaan.
No eikö voisi muuttoa siirtää viikonlopulle, jos silloin saisi ystäviä talkoisiin?
Myyjä ei suostu luovuttamaan taloa aiemmin, joten ei onnistu...
Ja seuraavana viikonloppunahan sitä taloa ei sit enää ole olemassa? Vai?
Ootko kuullut sellaisesta, että edellinen asuntokin pitää luovuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ole ystäviä jotka voisivat auttaa? Muutossa on nimittäin aika lailla hommaa.
Asutaan ihan eri kaupungissa kuin ystävät, ja muutetaan ihan eri kaupunkiin, kuin missä ystävät. Eivät pääse keskellä viikkoa auttamaan.
No eikö voisi muuttoa siirtää viikonlopulle, jos silloin saisi ystäviä talkoisiin?
Ja olette menneet lupaamaan edellisen asunnon tietysti jo aiemmin? Voi elämän kevät, pienellä koordinoinnilla olisi muutto viikonloppuna.
Joudutaan jo nyt maksamaan taloa ja vuokra-asuntoa päällekäin kolme kuukautta, ei ole varaa enempään, jos meinataan haluta lapselle tehdä hankintoja. Lapsen tulo ei ollut vielä tiedossa kaupat tehdessä ja muuttoa suunnitellessa.
No en todellakaan raskaana tai muutenkaan mitään pyykkikonetta ja sohvaa alkaisi roudaamaan. Joku naapurin ukko avuksi kantamaan raskaimmat? Tai palatkaa sellainen "vara-aviomies" tunniksi tai 2...tuskin maksaa hunajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra-asuntoa ei enää ole olemassa, ainakaan meillä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi? Suosittelen kuitenkin muuttoavun hankkimista ihan raskaudesta riippumatta. On tosi raskasta kantaa kaikki kahdestaan.
En tiedä, siksi kysyin. Olen jo nyt joutunut lopettamaan mm. salilla käynnin kipujen takia, eikä oikein muukaan liikunta luonnistu. Ei saada keltään apua keskellä viikkoa, muuten toki pyydettäisiin tuttuja apuun.
Hankkikaa muuttofirmasta kantoapua. En ikinä saisi muutettua kahdestaan miehen kanssa ainakaan yhdessä päivässä. Mies jaksaa kyllä kantaa, mutta mulle muutaman tosi painavan tavaran kanto miehen kanssa kahdestaan on jo tosi väsyttävää. Enkä ole edes raskaana.
Hyvin on muutettu ennenkin kahdestaan. Ei ole rahaa muuttomiehiin, maksaa monta sataa euroa, jopa yli tuhat... Joudutaan jo muuttoauto vuokraamaan niin menee siihenkin jo jokunen satanen.
Tuota... onko teillä varaa siihen lapseenkaan?
Eli mitä sä odotat, että me ap sulle annetaan neuvoksi? Edellinen kämppä lähtee alta, uutta ei ole eli päivä ei fiksattu. Kavereita ei ko. päivälle ole, rahaa ei ole ulkopuoliseen apuun. Tämän perusteella vaihtoehtot teillä on, että mies kantaa sohvan yksinään tai kannatte yhdessä ja vauva kesken menee jos on mennäkseen. Sellasta se on, kun asiota ei yhtään mieti etukäteen, sen enemmän käytännön kuin raha-asioitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi? Suosittelen kuitenkin muuttoavun hankkimista ihan raskaudesta riippumatta. On tosi raskasta kantaa kaikki kahdestaan.
En tiedä, siksi kysyin. Olen jo nyt joutunut lopettamaan mm. salilla käynnin kipujen takia, eikä oikein muukaan liikunta luonnistu. Ei saada keltään apua keskellä viikkoa, muuten toki pyydettäisiin tuttuja apuun.
Hankkikaa muuttofirmasta kantoapua. En ikinä saisi muutettua kahdestaan miehen kanssa ainakaan yhdessä päivässä. Mies jaksaa kyllä kantaa, mutta mulle muutaman tosi painavan tavaran kanto miehen kanssa kahdestaan on jo tosi väsyttävää. Enkä ole edes raskaana.
Hyvin on muutettu ennenkin kahdestaan. Ei ole rahaa muuttomiehiin, maksaa monta sataa euroa, jopa yli tuhat... Joudutaan jo muuttoauto vuokraamaan niin menee siihenkin jo jokunen satanen.
Tuota... onko teillä varaa siihen lapseenkaan?
Vastasin tähän jo aiemmin. Ollaan juuri ostettu talo niin säästöt meni siihen. Joudutaan kolme kuukautta maksamaan päällekäin taloa ja vuokraa, eli lähes 3000 kuussa menee niihin. Niin tällä hetkellä ei valitettavasti ole heitää tonnia-paria muuttofirmalle. Kun pitäisi ne vauvan tarvikkeetkin ostaa, ja huonekaluja ym.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eli mitä sä odotat, että me ap sulle annetaan neuvoksi? Edellinen kämppä lähtee alta, uutta ei ole eli päivä ei fiksattu. Kavereita ei ko. päivälle ole, rahaa ei ole ulkopuoliseen apuun. Tämän perusteella vaihtoehtot teillä on, että mies kantaa sohvan yksinään tai kannatte yhdessä ja vauva kesken menee jos on mennäkseen. Sellasta se on, kun asiota ei yhtään mieti etukäteen, sen enemmän käytännön kuin raha-asioitakaan.
Näinpä, sellaista se on kun yhtäkkiä vuosien yrityksen jälkeen pamahtaakin paksuksi. Hitto kun en miettinyt etukäteen että nyt kaikki tapahtuukin yhtäaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Enhän mä neuvoja pyytänyt, vaan kysyin Saako tuossa raskauden vaiheessa nostella ja kanniskella tavaroita normaalisti. Vastauksen sain jo parissa ekassa viestissä, että saa.
Meillä muutto rv 25,jouduin siivoamaan 120 ja 50 neliöiset kämpät, oman ja muutettavan. Muuttoriehan jälkeen jouduin viikoksi naikkarille piikitykseen kun synnytys yritti käynnistyä. Ennen muuttoa olin touhunnut ihan kaikkea, käynyt töissä ja hoitanut perheen normisti, muutto vaan oli liikaa.
Hankkikaa muuttomiehet, ei se niin paljoa maksa, pakkaattw etukäteen kaikki hyvin. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko kuullut sellaisesta, että edellinen asuntokin pitää luovuttaa?
Niinpä. Tai siitä että kaikilla ei ole jonoksi asti sellaisia kavereita jotka uhraavat vapaapäivän kaverin muuttotalkoisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä, sellaista se on kun yhtäkkiä vuosien yrityksen jälkeen pamahtaakin paksuksi. Hitto kun en miettinyt etukäteen että nyt kaikki tapahtuukin yhtäaikaa.
Jos sulla on vuosia ollut tässä aikaa tätä suunnitella, oisko kannattanut laittaa vaikka 10€/kk talteen? Niin sulla olisi useampi saturainen nyt laittaa siihen muuttofirmaan. Ehkä itse jättäisin tossa kohtaa ne uudet huonekalut ostamatta ja tilaisin sen muuttofrman. Itse oon muuttanut rv 24 ja meillä oli muuttoifima SEKÄ kaverit halusi tulla avuksi purkamaan. Ja sen mukaan sitten katottiin uuden kämpän muutto ja vanhan luovutus. Päällekkäin asunnot olivat meillä kolmisen viikkoa. Vuokra-asuntokin voi muutaman hetken olla tyhjillään, siihen(kään) ei kukaan kuole.
Minulla oli tuossa vaiheessa raskautta aivan järkyttävä pahoinvointi ja väsymys päällä. Aikamoinen urakka olisi ollut muuttaa. Ettekö saisi mistään apua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on vuosia ollut tässä aikaa tätä suunnitella, oisko kannattanut laittaa vaikka 10€/kk talteen? Niin sulla olisi useampi saturainen nyt laittaa siihen muuttofirmaan. Ehkä itse jättäisin tossa kohtaa ne uudet huonekalut ostamatta ja tilaisin sen muuttofrman. Itse oon muuttanut rv 24 ja meillä oli muuttoifima SEKÄ kaverit halusi tulla avuksi purkamaan. Ja sen mukaan sitten katottiin uuden kämpän muutto ja vanhan luovutus. Päällekkäin asunnot olivat meillä kolmisen viikkoa. Vuokra-asuntokin voi muutaman hetken olla tyhjillään, siihen(kään) ei kukaan kuole.
Niinkuin kahdesti jo sanoin, säästöt meni taloon. Ei kuole ei, mutta luovutusta ei voi enää perua. Nyt jo maksetaan kolme kuukautta molempia päällekäin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli tuossa vaiheessa raskautta aivan järkyttävä pahoinvointi ja väsymys päällä. Aikamoinen urakka olisi ollut muuttaa. Ettekö saisi mistään apua?
Mun vanhemmat on ainoat jotka edes tulisi auttamaan, mutta hekin on arkena töissä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enhän mä neuvoja pyytänyt, vaan kysyin Saako tuossa raskauden vaiheessa nostella ja kanniskella tavaroita normaalisti. Vastauksen sain jo parissa ekassa viestissä, että saa.
Jep, ja jos kaksi naista maailmassa on saanut, sehän tarkoittaa, että se on sullekkin ok.
ai ei se ollutkaan ryhmävakuutus 14 hengen ryhmälle, johon tuli 2 uutta jäsentä?
Tingitte vauvan tavaroista, ja palkkaatte muuttoapua. Pieni vauva ei aluksi paljoa tarvitse, ja hankintoja teette sitä mukaa kun tiedätte, mitä tarvitsee hankkia.