Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tähden kuulut vielä kirkkoon jos et usko jumalaan

02.06.2022 |

Eihän siinä ole mitään järkeä, että on kirkon jäsen ja maksaa veroja laitokselle jonka uskoa ei tunnusta. Jotkut sanovat, että koska kirkko tekee hyvää. Maksamastasi verosta menee vain murto-osa diakoniaan jota jotkut pitää tärkeänä ja siksi kuuluvat kirkkoon. Tiesitkö että teet enemmän hyvää kun lahjoitat verosi jollekin järjestölle. Siellä isompi osa rahasta menee minne kuuluu.

Toisekseen on älytöntä että ihminen on kirkon jäsen, jos sen arvoja ei tunnusta elämässään. Ihan sama kuin minä joka olen saanut vapautuksen armeijasta , liittyisin vaikka reserviläisliittoon kun en jaa sen arvoja.

Hautaan pääsee jokainen eikä siihen kirkon jäsenyyttä tarvita

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pääsee siunattuun maahan eikä joutomaalle? Toisaalta se hautapaikkahan pitää maksaa anyway, että... Mut hyvä kysymys, ei oo tullu vain erottua kaikki lähimmät on eronnu. Anoppi sanoikin, kun lapsen ristiäiset, että mikä menny kasvatuksessa vikaan, kun hänen lapset siis mun mies ja hänen tyttärensä eronneet kirkosta:DD

Vierailija
2/41 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun pitäisi löytää järkeä asiasta joka ei sulle näytä merkitsevän mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko liittyy melko vähän Jumalaan nykyään. Kirkko on instituutio. Hyvin vähän kirkossa järjestetään enää mitään uskonnollista. Kyllähän sieltä noi uskovimmat papit ovat lähteneet jo nostelemaan.

Vierailija
4/41 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat eroavat kirkosta säästääkseen rahaa. Joo, ihan ookoo. 

Itse kuulun kirkkoon, että saan hyvällä omallatunnolla osalllistua sen toimintaan ja äänestää kirkollisvaaleissa.

Vierailija
5/41 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä!

En voi ymmärtää miksi kuulua kirkkoon vain tavan vuoksi. Ai niin, saa kirkkohäät ;)

Ja mitä ne lapsiaankaan kastaa kirkon jäseniksi? Outoa.

Vierailija
6/41 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pääsee siunattuun maahan eikä joutomaalle? Toisaalta se hautapaikkahan pitää maksaa anyway, että... Mut hyvä kysymys, ei oo tullu vain erottua kaikki lähimmät on eronnu. Anoppi sanoikin, kun lapsen ristiäiset, että mikä menny kasvatuksessa vikaan, kun hänen lapset siis mun mies ja hänen tyttärensä eronneet kirkosta:DD

Ihan päset kirkon kulumattomana sama kirkko mahan kuin kirkon kuluvat. Ellet itse eläessä ilmaise Haluat haudatuksi ei uskontoa tunnustavien alue.Löytyy muuten Helsinki-Vantaa Hautausmaalta. Kuin vieressä on Islan hautausmaa alue.Krkko lakia on jo vuosia sitten muutettu Suomessa. Kulut kirkon tai et samat kustannukset on. Enää ei hautaus ole kaliimpaa kirkon kulumattomilla.Jopa hyvä papi jos omaiset haluaa vainajan siunaa vaikka ei kuulu kirkoon. Maailma muttuu.asiat mutuu.Ihan hyvä niin. kirkosta muuten eronnut.Vero mätkyt tuli aina kirkolisveron verran.syy eroon ja maskettaviksi ne joulukuu..

Vierailija
7/41 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule ainutkaan pakkoliitetty vauva ei ole liittämisen hetkellä uskonu jumalaan.

Voiko tyhmempää aloitusta olla.

Vierailija
8/41 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap tarkoittaa Jumalalla? Mistä sinä puhut?

Vierailija
9/41 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon rakastavaan Jumalaan. Kirkon tehtävä on kertoa siitä kaikille ihmisille. Sitä kannatan. Siksi kuulun kirkkoon.

Vierailija
10/41 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon rakastavaan Jumalaan. Kirkon tehtävä on kertoa siitä kaikille ihmisille. Sitä kannatan. Siksi kuulun kirkkoon.

Et taida sitten kuulua ap:n tarkoittamaan kyselyn kohdejoukkoon? Vastauksesi voidaan siitä syystä tulkita varmasti huoletta propagandaksi, vai mitä?

Vierailija
11/41 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs lottoisit? Kirkko avustaa köyhiä suomalaisia. Muiden avut valuvat ulkomaille. Kirkkorakennukset ovat kauniita ja niitä täytyy ylläpitää. Ja mitäpä luulet mitä käy laille ja ihmisten kohtelulla, kun erään sotilaallispoliittisen uskonnot edustajat ovat valtavirtaa?

Vierailija
12/41 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs lottoisit? Kirkko avustaa köyhiä suomalaisia. Muiden avut valuvat ulkomaille. Kirkkorakennukset ovat kauniita ja niitä täytyy ylläpitää. Ja mitäpä luulet mitä käy laille ja ihmisten kohtelulla, kun erään sotilaallispoliittisen uskonnot edustajat ovat valtavirtaa?

Kaunis kirkko, kuten Kouvolan Keskuskirkko?

Enkä näe, miten se, kuulunko kirkkoon vai en, vaikuttaa muihin uskontoihin.

13/41 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentti Linkola liittyi uudestaan kirkkoon vanhoilla päivillään ja kommentoi sitä sanomalla "Edelleen minulla on tämä skeptikon tragedia. Haluaisin olla uskovainen, mutta en voi." 

"– Kysyin kuitenkin Sääksmäen kirkkoherra Kari Kauhaselta, voinko liittyä kirkkoon siksi, että annan sen toiminnalle suurta arvoa, Linkola kertoo Kotimaa24lle."

https://www.kotimaa.fi/artikkeli/minulla-on-skeptikon-tragedia/?fbclid=…

Vierailija
14/41 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toi kirkollisvero ole edes tonnia vuodessa. Veroilmoituksessa.

Vierailija
15/41 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Pentti Linkola liittyi uudestaan kirkkoon vanhoilla päivillään ja kommentoi sitä sanomalla "Edelleen minulla on tämä skeptikon tragedia. Haluaisin olla uskovainen, mutta en voi." 

"– Kysyin kuitenkin Sääksmäen kirkkoherra Kari Kauhaselta, voinko liittyä kirkkoon siksi, että annan sen toiminnalle suurta arvoa, Linkola kertoo Kotimaa24lle."

https://www.kotimaa.fi/artikkeli/minulla-on-skeptikon-tragedia/?fbclid=…

Juuri näin. Voi olla kannatusjäsenenäkin tai fanittaa muuten vaan paremman puutteessa. En usko, että onnistuisi kapitalistiksi opetetulta rahan laskijalta kuitenkaan.

Vierailija
16/41 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas uskon Jumalaan, mutta kirkkoon en kuulu. Kirkolla ei ole mitään tekemistä uskoni kanssa ja rahojani ei siten saa.

Vierailija
17/41 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan, en kuulu kirkkoon.

Vierailija
18/41 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan. Jeesus on sen sijaan vertauskuvallinen suusta suuhun kulkenut rikkinäisen puhelimen satuhahmo.

Vierailija
19/41 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kuulua enemmistöön ja sortaa vähemmistöjä. Kirkon kautta onnistuu helposti.

Vierailija
20/41 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko jumalaan enkä kuulu kirkkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän