Ootko tehny virallista reklamaatiota kotimaiselle pienfirmalle?
Pienfirmoi pitää tukee, mut jos tulee huonoo tuotetta, niin tuntuu kauheelt tehä mutta tuote ei vastaa yhtään tilaamaani.. 😩
Kommentit (4)
Olen reklamoinut virallisesti. Halusin rahani takaisin. Ilmeisesti yhden henkilön firma, elämä oli mennyt äitinsä kuoleman vuoksi sekaisin. Oli kai masentunut, kukapa ei. Lopulta sain hänet ihan puhelimitse kiinni ja sovimme miten asia hoidetaan. Pyysi aikaa asian hoitoon, suostuin ja kyllä hän maksoi tuotteen hinnan. Kiitti vielä myöhemmin, että luotin häneen.
Reklamoin aiheesta, mutta suhtautuivat ylimielisesti eivätkä suostuneet korvaamaan mitään. Ilmoitin, että sääli, mutta ostokseni ko. firmasta jäävät tähän minun ja läheisteni osalta. Olisi kannattanut korvata viallinen tuote (hinta n. 15 euroa), nyt menettivät enemmän.
Olen, kolme kertaa.
Ensimmäinen vastasi ihan suoraan että "Haista v...". Tuotteen arvo ehkä 5 euroa.
Toinen turvautui väsytystaktiikkaan (vastasi joka toiseen yhteydenottoon pitkillä viiveillä, selitteli sitä sun tätä asiaan liittymätöntä useamman kuukauden). Lopulta korvasi tuotteen, arvo n. 10 euroa.
Kolmas vastasi välittömästi tuotteen virheeseen ja lähetti ehjän osan. Myöhemmin laitteen ominaisuuksista tuli kysyttävää -> täysi radiohiljaisuus, vaikka useampaan kertaan kysyin. Tuotteen arvo n.400 euroa. Onneksi se sentään "toimii".
Pitää muistaa ostaa Euroopasta ja Aasiasta näköjään.
Vähän riippuu. Jos tilaat esim. käsityötuotteen johon olet itse toivonut muutoksia, etkä olen siihen tyytyväinen, niin en tekisi reklamaatiota.
Jos taas olet ostanut esim. raaan leivän tai työnjälki on muuten heikkoa, niin aiheesta tekisin.