Sain tiedon että verotukseni on vielä kesken
En ole tehnyt muutoksia esitäytettyyn ilmoitukseen. Verottajan sivuilta käy ilmi että näin voi käydä jos
- Verohallinto on saanut verotukseesi vaikuttavia tietoja muualta
- verovalvonnan toimenpiteet ovat kesken.
Mitäs nuo verovalvonnan toimenpiteet voisi olla? Onko odotettavissa jotain lisätoimenpiteitä? Veroissa ei kyllä pitäisi olla mitään epäselvyyksiä, mulla ei ole edes työmatkakuluja tai muita.
Kommentit (11)
Airbnb-tulot? Ylipäänsä jotain muuta tuloa kuin vakityöstä saatu palkka? Lahja ilman, että lahjavero on maksettu?
Vierailija kirjoitti:
Airbnb-tulot? Ylipäänsä jotain muuta tuloa kuin vakityöstä saatu palkka? Lahja ilman, että lahjavero on maksettu?
Ei muita tuloja mutta lahjan kyllä sain viime vuoden puolella. Sen olen ilmoittanut ja verot maksanut eräpäivien mukaisesti tämän vuoden puolella. Voisiko se sitten johtua siitä? Eikö verohallinnossa oikea käsi tiedä mitä vasen tekee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muita tuloja mutta lahjan kyllä sain viime vuoden puolella. Sen olen ilmoittanut ja verot maksanut eräpäivien mukaisesti tämän vuoden puolella. Voisiko se sitten johtua siitä? Eikö verohallinnossa oikea käsi tiedä mitä vasen tekee?
Ei lahjaverotus vaikuta tuloverotukseen. Et taida itse ymmärtää verotuksesta mitään. Onko sinulla puolisoa, joka tehnyt muutoksen? Se vaikuttaa myös sinun verotuksen valmistumiseen.. Jospa soittaisit verottajalle, niin asia selviää paremmin kuin av-palstalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lahjaverotus vaikuta tuloverotukseen. Et taida itse ymmärtää verotuksesta mitään. Onko sinulla puolisoa, joka tehnyt muutoksen? Se vaikuttaa myös sinun verotuksen valmistumiseen.. Jospa soittaisit verottajalle, niin asia selviää paremmin kuin av-palstalta.
Ei ole puolisoa. Soitan kyllä vaikka verottaja kovin toivoo että en soittaisi. "Sinun ei tarvitse ottaa yhteyttä verohallintoon tämän vuoksi". Minä en tosiaan ymmärrä, siksi kyselenkin.
Myös jos sinun tai puolison työnantaja on antanut korjatun ilmoituksen vuoden 2021 palkoista, niin tämäkin voi vaikuttaa verotuksen valmistumiseen.
Mulle kävi sama viime vuonna, ei mitään hajua miksi. Odottelin sydän kylmänä, että mitä se uusi päätös sisältääkään, mutta lopputuloksena oli, että sain euron verran lisää veronpalautusta.
Eipä soittamalla mitään selvinnyt. Voi johtua mistä vaan. Ei auta kuin odottaa, selviää aikanaan. Kiitos seiskalle viestistä ja kokemuksesta, jospa jotain samanlaista tiedossa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tiedä eivätkä usein ole muutenkaan ajantasalla.
Mulle tuli mätkyjä myös kaikista matkoista. Pistin verotukseen työmatkoiksi kaikki lomamatkat ja otin päivärahaa lisäksi kulutukseen. Ei ole varaa maksaa. Pikavipit tapissa.
Päivitän tämän jos joku joskus pähkäilee samanlaisia. Sain jo uuden verotuspäätöksen ja näemmä oli jotain ay-maksuja ilmoitettu lisää. Muutaman kympin jäännösvero muuttui kympin palautukseksi.
Minulla tutkivat YouTube ja of tulot. Tulee mätkyjä kunnolla. Samoin "työ" ulkomaanmatkat ei mene työmatkoiksi jos vaan muutaman kuvan oon ottanut.