Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten noi oikeudenkäyntisihteerit pystyvät

Vierailija
01.06.2022 |

kirjoittamaan kaiken sanotun paikan päällä? Hattua nostan kun täytyy olla koko ajan sataprosenttisen keskittynyt.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kiroita, puheet nauhoitetaan ja siks kännykät on kielletty ettei se ota häiriöö

Vierailija
2/4 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kiroita, puheet nauhoitetaan ja siks kännykät on kielletty ettei se ota häiriöö

No mitä ne näpyttelee koneelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikköhän he kirjoita pääpiirteissään okeudenkäynnin kulun ja pidetyt puheenvuorot. - Itse olen aatellut, että miten eduskunnassa -jossa jo ennen äänitysmahdollisuutta toimi ja toimii edekkeen käsittääkseni oikakirjoittajia, joiden on tarkoitus laittaa muistiin kaikki se ääni joka kuuluu täsistunto salissa. (Esimerkki kansanedustaja Möttönen pitää puhetta jonka aikana ministeri Röppönen haukottelee ja edustaja kähnönen aivasti). Tämä kaikki sen varalta että tallentamine epäonnistuisi. 

Vierailija
4/4 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa ole minun tietääkseni koskaan sihteeri mitään koko aikaa näpytellyt. AP on katsonut amerikkalaisia juttuja. Eduskunnassa kai oli muinoin pikakirjoittajat.

Pikakirjoitusta ei ole opetettu ainakaan suomalaisille sihteereille enää vuosikymmeniin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä