Couperosa ja akne. Mikä avuksi?
Laittakaa tähän parhaat vinkkinne herkän ja reaktiivisen couperosa-akne ihon hoitoon. Olen epätoivoinen. Olen kokeillut vaikka mitä seerumeja, voiteita, kuorintoja, happoja yms. Mutta aina naama lehahtaa ja akne on ja pysyy. Retinoli ja salisyylihappo auttoivat kunnes ilmeisesti ihon suojamuuri sanoi itsensä irti talvella ja siitä asti kaikki mitä laitan siihen aiheuttaa punaisen naaman. En siis ole voinut enää käyttää noita juurikaan sen takia. Keramidivoide kyllä rauhoitti ihon sen jälkeen kun iho oli ihan räjähtänyt ja auttoi akneen sekä couperosaan huomattavasti, mutta ei vienyt niitä kokonaan pois. Pikkuhiljaa lipsuin taas käyttämään seerumeja ja happoja koittaessani kohentaa ihoa ja nyt ollaan aloituspisteessä.
Kommentit (5)
Mulla nuo samat vaivat, ja juuri nuo seerumit, hapot ym. pahentavat ihoa samantien. Mitä vähemmän läträän eri aineilla, sen parempi iho. Riittää pesu illalla jollain miedohkolla apteekkiaineella, kuorinta kerran viikossa ja hyvä kosteusvoide. Jos pahenemisvaiheita tulee, niin Soolantra-voide käytössä parin päivän ajan.
Minulla toiminut ainostaan Bacteriostat cleanser. Kestää hetken, ennen kuin toimii, mutta itsellä siis auttanut huomattavasti.
Pahentaako happo hoito sitten Couperosa ihoa ? Itselläni jonkun verran. Kuiva iho ja juonteita. Toiset suosittelee juuri tuota happohoitoa iholle.
Siis minä ostin kokeiluun La roche posay cicaplast voiteen. Levitän sen suihkun jälkeen kasvoille naamioksi ja annan olla n. 15min.
Ongelmani ovat kyllä kosketusihottuma ja komedot. Joskus on atopiakin diagnosoitu.
Tämä voide on tehnyt normaalisti ärtyvälle ja herkästi punoittavalle naamalleni ihmeitä.
Ensiksi törmäsin tähän voiteeseen nuorten suosimassa tiktokissa, jossa se "trendasi". Mut joo, on auttanut mun naamaani.
Sulla on ruusufinni niinkuin minullakin. Käy hakemassa lääkäriltä resepti voiteeseen tai apteekista Rozasol (en muista kirjoitetaanko noin). Rozasol ei välttämättä auta kaikkia. Minulla on parhaillaan rasvakuuri meneillään toisella lääkkeellä.