Mikä on ilkein/inhottavin teko mitä joku ns. ystäväsi on sinulle tehnyt?
Vieläkin muistan yläasteaikaisen "ystäväni", jonka kanssa yhdessä sovittiin, että mennään poikien käsityöhön. Yhtäkkiä hän päättikin, että jääkin tyttöjen käsityöryhmään ja minä menin sitten yksin sinne poikien käsityöhön, jossa tulin tietenkin tönityksi ja kiusatuksi. En uskaltanut enää sanoa, että menen kans tyttöjen käsityöhön, koska tuo ystäväni aina naljaili, että tulen joka paikkaan perässä. Noh kuvittelin kai, että ystävät liikkuu noin niinku yhdessä samoissa paikoissa ja piireissä. Olin tosi sinisilmäinen hänen suhteen muutenkin ja hän periaatteessa myöhemmin myös pilasi elämäni yhdellä tavalla, jonka korjaamiseen minulta on mennyt vuosia, enkä vieläkään ole oikein selvinnyt. Onneksi emme ole enää yhteyksissä. Hän on kadonnut jonnekin, en tiedä minne.
Kommentit (30)
yksi syy miksi minun on myöhemmin ollut vaikea enää ystävystyä kenenkään kanssa. En luota keneenkään enää.
reipastuhan nyt ja ala elämään omaa elämää
Vierailija kirjoitti:
Joo niin elänkin omaa elämää onneksi. Tuo ystävä vain jätti syvät haavat lopun elämää. Ja mietin onko kenellekään muulle käynyt näin.
"Ystäväni" vuosien ajan juorusi muille minun juttuja ja puhui minusta selän takana paskaa. Sai muutkin tutut "puolelleen", tajusin pikku hiljaa olevani pilkan kohteena.
Katkasin välit häneen ja muihinkin sen remmin tyyppeihin. Onneksi on 300km väliä. Jätin koko paikkakunnan taakseni, eikä minua onneksi sido sinne mikään. Nyt olen elänyt 5 vuotta ilman sitä paskaa.
Kirjoittaako täällä se entinen kiusaajasi? Voisiko olla narsisti? Muistan jotain tällaista, mutta tästä voin olla väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaako täällä se entinen kiusaajasi? Voisiko olla narsisti? Muistan jotain tällaista, mutta tästä voin olla väärässä.
En tiedä kirjoittaako täällä, mutta narsisti hän varmaan olikin tosiaan.
Jotain hyvää siitä, ettei ole ystäviä.
Paljasti narsisti-entiselleni uuden asuinpaikkani ja saattoi minut näin hengenvaaraan. Oli kertonut, kun mies oli osannut kysyä tarpeeksi painostaen.
Yritti kaksi kertaa viedä nenäni edestä miehen, josta tiesi että olen ihastunut. Ok, jälkimmäinen kerta meni niin, että olin antanut yksien treffien jälkeen hatkat tyypille, minkä jälkeen kaverini iski miehen kimppuun. Tämän jälkeen en ole ystävääni pitänyt yhteyttä.
Ei ollut baarissa missä piti nähdä ja laitoin viestiä että missä oot niin vastasi että vaihdettiinkin baaria ja ei ollut sielläkään pienessä kuppilassa missä ei voi piiloutua. En sitten alkanut kerjätä seuraa ja tivata enemmän vastauksia vaan se oli siinä sitten. Ja itse ei selvitellyt tilannetta enää. Myöhemmin on tullut mieleen että mitä jos sen puhelin oli toisella henkilöllä kun ei olis uskonut tuommosta ja pyyhkinyt kaikki viestit pois.
Ei ehkä pahinta, mutta aika järkyttynyt olin melkein kolmekymppisen serkkuni sanoista viime syksynä. Otin hänestä hänen pyynnöstään uusia profiilikuvia, jonka jälkeen kysyi haluanko minustakin otettavan. Kieltäydyin, koska en ollut valmistautunut enkä muutenkaan viihdy kuvattavana. Tokaisi sitten erotessamme että "nähdään sitten joulun aikaan, sinähän voisit aloittaa nyt jonkun dietin ja alkaa treenaamaan kovaa niin olisit sitten mintissä siihen mennessä ja sinustakin voisi saada ihan kivoja kuvia!" :) Jessus
Tutustuin reilu parikymppisenä uusiin ystäviin joiden kanssa aloin viettää suht usein aikaa. Eräs vanha ystäväni tapasi nuo uudet jossain tapahtumassa yhdessä ollessamme. Jossain vaiheessa yksi näistä uusista kavereista suunnitteli illanistujaisia, ja ehdotin että ottaisimme mukaan tuon vanhan ystäväni että he voisivat tutustua lisää ja olisi muutenkin mukava viettää yhdessä aikaa ja että hänkin pääsisi ns. osaksi porukkaa. Illanistujaisia suunnitellut ystävä kutsuikin tuon vanhan ystävän juhliinsa. Tämän jälkeen kertoi, että tuo "ystäväni" oli välittömästi alkanut hihitellen suunnittelemaan että ei kutsutakaan *Emmaa (minua) mukaan vaan jos pidettäisiinkin kekkerit pienemmällä porukalla, olisi paljon kivempaa ja kaikkea.
Sama "ystävä" jätti kutsumatta syntymäpäivilleen, antoi ymmärtää että juhlivat vain lähisuvun kesken. Muutama vuosi myöhemmin selvisi että noissa juhlissa oli ollutkin valtava määrä kutsuttuja, joiden joukossa puolituttuja, kaverin kavereita jne.
Lukuisia samankaltaisia tilanteita vuosien varrelle mahtuu, lisäksi tehnyt myös useita ohareita, esim. kertonut tulevansa opiskelupaikkakunnalleni, ja itse suunnittelut yhteistä illanviettoa tietäen että leivon, teen ruokaa ja valmistelen ja odotan saapuvaksi aikaan X. Illan mittaan venyttää saapumisajankohtaa, kunnes lopulta (minun kysellessä milloin oikein tulee) ilmoittaa ettei taida jaksaakaan tulla (ollen silti kaupungissa).
Ja kyllä, olen viilentänyt välit. Antakaa toki mielipide ko. henkilön diagnoosista :D
Olin nuorena niin naiivi, että en käsittänyt, että oli ns. ystävältäni pelkkää pahansuopuutta aina kertoa minulle, jos joku sanoi minusta jotain ikävää selän takana.
On niin hävytön että yrittää roikkua ystävien miehissä ja miehissä joiden tietää olevan varattuja sekä miehensä ystävissä (eli on itsekin parisuhteessa, tuo oma mies ei tiedä)
Kiusaaminen. Ensin esitetään ystävää, mutta sitten tilaisuuden tullen aletaan kiusaamaan ja pilkkaamaan muiden kanssa. Oli koulukiusaamista ja myös vapaa-ajalla tapahtuvaa kiusaamista aina kun tilaisuus tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo niin elänkin omaa elämää onneksi. Tuo ystävä vain jätti syvät haavat lopun elämää. Ja mietin onko kenellekään muulle käynyt näin.
Ei vaan jaksa tällaistamenneissä rypemistä, ja minulla on haava tyyppejä
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorena niin naiivi, että en käsittänyt, että oli ns. ystävältäni pelkkää pahansuopuutta aina kertoa minulle, jos joku sanoi minusta jotain ikävää selän takana.
Minulla oli hyvänpäiväntuttu joka tiesi joka kerta tavatessamme kertoa kuinka oli kuullut minusta juoruja henkilöltä X ja kuinka henkilö Y oli taivastellut minun lihoneen mielettömästi (en ollut), henkilö Q taas oli muuten kommentoinut rumasti minua. Lopulta tulin siihen tulokseen että tuo henkilö keksi tuon kaiken päästään, selvisi että oli muutenkin kova valehtelemaan ja liioittelemaan, sekä puhui jatkuvasti muista ihmisistä ja ystävistään ihan ihmeellistä jaskaa.
up