Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko punalappujen etsijä?

Vierailija
01.06.2022 |

Meri kuten monet muut säästävät satasia.

Rovaniemeläinen Meri laskee säästäneensä puolet perheensä ruokamenoista ostelemalla kauppojen punalaputettuja tai muuten tarjouksessa olevia tuotteita.

Viime viikon tiistaina hän teki säästöissä todennäköisesti ennätyksensä, kun hän laskujensa mukaan teki normihinnaltaan reilun 300 euron arvoiset ruokaostokset noin 150 eurolla.

Tarjouksia etsiviä on liikkeellä muitakin, joten ennakointi on tarpeen.

Olen huomannut, että jos kauppaan menee kahdeksalta, punalaputettuja tuotteita ei enää ole. Ihmiset tietävät sen ajan, ja kauppaan tullaan yleensä seitsemän kieppeillä ja kerätään punalaputettuja tuotteita. Sitten monet siellä hengailee jossain kassojen lähellä kahdeksaan asti.

Tuona päivänä hän oli mennyt kauppaan kuitenkin jo kuuden aikoihin.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008855185.html

Ilmankos päivällä ei enää paljon laputettuja tuotteita näy. Täytyy vissiin ruveta käymään illemmalla kaupassa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole niin suurta pakastinta että mahtuisi säilömään hirveitä määriä, enkä yksinhuoltajana voi roikkua pitkin iltaa kaupungilla odottaen suurempia alennuksia. Yleensä ostan vain leipää, vihanneksia ja hedelmiä niissä 2 hyvikkilaatikoissa, jos niissä on jotain mieleistä ja ne ei ole ihan homeessa. Toisinaan katson vegetuotteita jos siellä on jotain hyvää punalaputettu minkä säästää hävikiltä. En ole myöskään tarjoushaukka.

Vierailija
22/22 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästi? Kattokaa tota kasaa. Pepsiä, kaljaa, lonkeroo, keksiä, pullaa, karkkia. Wau, oli varmaan tarpeeseen! Alkoholiin meni 47e ja hän on siitä ylpeä.

Taas yksi todiste etteivät nämä hamstraajat edes tarvitse nälän puolesta halvempaa ruokaa vaan sen tiedon että halvalla saa. Ihan sama mitä kunhan on alennuksessa.

Tuo makean määrä ( ja alkoholin) on kyllä kammottava. Ei tarvitsisi kytätä punalaputettuja kun söisi terveellisemmin ilman kaljaa.

Itse oon karkiton, kaljaton, pullaton.

Oi kun hienoa, olet varmaan hyvä ihminen, kun osaat syödäkin just oikein...

Mutta vakavasti, mistä tiedät milloin nuo makeat ja alkoholit nautitaan ja onko vaikka synttärit tulossa, tai ylioppilasjuhlat... 

Meillä ostetaan punalapputuotteita ihan siksi, kun ne ovat halvempia ja säästyy rahaa, eikä siksi, ettei raha riittäisi kalliimpaan ruokaan. 

Olen vanhan kansan kotiruoan syöjä ja aikaa laittaa ruokaa. Pakastimessa on aina jotain. Kuten sanoin, voin joskus ostaa jos damana päivänä syön.

Kun yksin asun, ei sitä ruokaa ees paljon tarvitse. Ja makeatA ja alkoholia en ollenkaan. Enkä tupakkaa. Tupakka-askin hinnalla syö hyvin ja terveellisesti päivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän