Peukutus tällä palstalla
Onko täällä joku erikoinen tyyli peukuttaa viesteille. Esim kun luin tuota asiakaspalvelukokemusjuttua, niin siellä oli yläpeukkuja huonoille kokemuksille. Eikös sillon kuuluis laittaa alapeukku? Muutenkin oin huomannut ihmeellistä peukutusta, ihminen kelle käynyt pahoja juttuja saa sen kertoessaan yläpeukun. Eikö kuuluis alapeukku kun kamalaa kokenut?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Se ap kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ap kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et nyt taida oikein ymmärtää peukutuksen ideaa.
Ymmärrän kyllä, mutta nimenomaan tällä palstalla tuo peukutus on mielestäni väärinpäin 😂
Millä perusteella väärinpäin?
Esimerkiksi se ketju, jossa kerätään kauheita asiakaspalvelukokemuksia. Joku kertoo kokemuksen, joka on minunkin mielestäni kauhea, joten yläpeukutan viestiä, koska olen samaa mieltä.
Joku toinen kertoo jutun, jossa ei mielestäni ole mitään kauheaa. Alapeukutan viestiä, koska olen eri mieltä.
Niin no mä annan alapeukun tossa tapauksessa, koska musta se on kurjaa. Ihan kun oikeassa elämässäkin. Vai lähetätkö sä 👍🏼 jos sun tuttu laittaa viestin, että jalka meni poikki ja on sairaalassa? En usko. Kyllä sä siihenkin alapeukun laittasit. Siks mun mielestä nää on väärinpäin täällä.
No en laita yläpeukkua enkä minkäänlaista peukkua jos jollekin on sattunut jotain pahaa. Kuulostaa todella oudolta että laitat 👎 jos joku on murtanut jalkansa. Etkö osaa enää puhua normaalisti, ainoa tapa vastata on yksi emoji?
Tuo oli esimerkki. En tietenkään laittaisi mitään peukkua tai emojia jos joku tuollaista kertoisi. Täällä on vaan pakko vääntää rautalangasta jonkinlaista esimerkkiä kun ihmiset ei näytä tajuavan. Itse peukutan edelleen ikäviä juttuja alas ja kivoja ylös, tehkää te muut ihan mitä ikinä haluatte. En koskaan tule antamaan peukkua ylös jos joku kertoo jotain kurjaa. Se mitään myötätuntoa osoita, lol.
No noin se menisi jos erikseen pyydettäisiin että esim. "alapeukku jos kokemus oli hirveä, yläpeukku jos kokemus ei ollut hirveä." mutta jos tuota ei ole erikseen mainittu, ihmiset vain peukuttavat sellaista mistä ovat samaa mieltä. Ja erityisesti jos joku on osannut kertoa kokemuksensa tai minkä tahansa tarinan tosi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
No noin se menisi jos erikseen pyydettäisiin että esim. "alapeukku jos kokemus oli hirveä, yläpeukku jos kokemus ei ollut hirveä." mutta jos tuota ei ole erikseen mainittu, ihmiset vain peukuttavat sellaista mistä ovat samaa mieltä. Ja erityisesti jos joku on osannut kertoa kokemuksensa tai minkä tahansa tarinan tosi hyvin.
Kyllä ja tuohan on ihan selkeää. Tuntuu vaan tosi oudolta että ihmiset täällä yläpeukuttaa kun joku kertoo jotain kurjaa. Mutta se kertoo tän paikan tasosta kaiken tarvittavan 😂
Vierailija kirjoitti:
Joskus on ollut ketjuja, joissa yläpeuluttaminen aiheuttaa moninkertaisen alapeukuttamisen - ei sattumia, todella testattu.
Lobbauksen yhteydessä peukutus/äänestys epäluotettavaa.
Joissakin aiheissa yläpeukutukset myös nollautuvat viiveellä. En tiedä, mistä johtuu.
Ehkä yksittäisen viestin kokonaispeukutus päivittyy sinä hetkenä, kun peukutusta käyttää.
Se ap kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ap kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ap kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et nyt taida oikein ymmärtää peukutuksen ideaa.
Ymmärrän kyllä, mutta nimenomaan tällä palstalla tuo peukutus on mielestäni väärinpäin 😂
Millä perusteella väärinpäin?
Esimerkiksi se ketju, jossa kerätään kauheita asiakaspalvelukokemuksia. Joku kertoo kokemuksen, joka on minunkin mielestäni kauhea, joten yläpeukutan viestiä, koska olen samaa mieltä.
Joku toinen kertoo jutun, jossa ei mielestäni ole mitään kauheaa. Alapeukutan viestiä, koska olen eri mieltä.
Niin no mä annan alapeukun tossa tapauksessa, koska musta se on kurjaa. Ihan kun oikeassa elämässäkin. Vai lähetätkö sä 👍🏼 jos sun tuttu laittaa viestin, että jalka meni poikki ja on sairaalassa? En usko. Kyllä sä siihenkin alapeukun laittasit. Siks mun mielestä nää on väärinpäin täällä.
No en laita yläpeukkua enkä minkäänlaista peukkua jos jollekin on sattunut jotain pahaa. Kuulostaa todella oudolta että laitat 👎 jos joku on murtanut jalkansa. Etkö osaa enää puhua normaalisti, ainoa tapa vastata on yksi emoji?
Tuo oli esimerkki. En tietenkään laittaisi mitään peukkua tai emojia jos joku tuollaista kertoisi. Täällä on vaan pakko vääntää rautalangasta jonkinlaista esimerkkiä kun ihmiset ei näytä tajuavan. Itse peukutan edelleen ikäviä juttuja alas ja kivoja ylös, tehkää te muut ihan mitä ikinä haluatte. En koskaan tule antamaan peukkua ylös jos joku kertoo jotain kurjaa. Se mitään myötätuntoa osoita, lol.
Minun mielestäni tuo alas peukutus tarkoittaa enemmänkin että olipa paska kommentti, eikä mitään myötätunnon osoitusta. Jos saat enemmän alapeukkuja, olet todennäköisesti väärässä tai kusipää, tai molempia. Ylös peukuttaminen on paremminkin myötätuntoa, tottakai peukutan kommenttia jonka kanssa olen samaa mieltä tai josta muuten vain tykkäsin.