Huvittavia nuo feikkibrändit
Eräs ei-länsimaa on länsimaisten merkkien paetessa alkanut keksiä "omia" vastineita, jotta kansa saisi tahtomaansa. Aiheesta uutisoi hs.
Löytyy Coolcolaa ja Fancya juomista. Koteja sisustaa Idea, tutulla sinikeltaisella logolla. Kahvia saa Starducksista, missä ankka komeilee tutussa vihreässä logossa.
Eikö ne keksi mitään omaa?
Kommentit (7)
Vitsejähän nuo nimet onkin.
Ja esim näitä Starduckseja on peräti 7kpl koko Venäjällä.
Vierailija kirjoitti:
Miten noi juomat eroaa Lidlin vastaavista?
Lidl ei tietääkseni kopio suoraan nimiä tai logoja alkuperäiseltä brändiltä. Tai yritä saavuttaa mielikuvaa alkuperäisestä tuotteesta.
Venäläiset on niin tottuneita varastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noi juomat eroaa Lidlin vastaavista?
Lidl ei tietääkseni kopio suoraan nimiä tai logoja alkuperäiseltä brändiltä. Tai yritä saavuttaa mielikuvaa alkuperäisestä tuotteesta.
Haluatko lukita vastauksen?
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/brandien-kopioinnista-syytetty-lidl-…
No kyllä niitä feikki brändejä on "keksitty" ihan länsimaissakin. - Ja käyty useita kalliita oikeudenkäytejä siitä, onko ao. brändi kopio vai ihan aito ja itsenäinen oma brändinsä.
Se vähän yksinkertaisempi mies
Vierailija kirjoitti:
No kyllä niitä feikki brändejä on "keksitty" ihan länsimaissakin. - Ja käyty useita kalliita oikeudenkäytejä siitä, onko ao. brändi kopio vai ihan aito ja itsenäinen oma brändinsä.
Se vähän yksinkertaisempi mies
Niin esimerkkinä vaikka kun Ivana Trump haastoi suomalaisvaatemerkki Ivana Helsingin käräjille tavaramerkkirikkomuksesta. - Trumpin mukaan Ivana Helsinki -yhtiön nimi viittasi siihen, että yhtiön vaatteilla olisi Ivana Trumpin hyväksyntä. Ivana Helsinki -merkin taustalla on suomalainen designer Paola Suhonen, jonka toinen nimi on niin ikään Ivana.
Miten noi juomat eroaa Lidlin vastaavista?