Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset sietää kumppanilta tällaista käytöstä?

Vierailija
01.06.2022 |

Seuraan sivusta tällaista tilannetta, nimet muutettu:

Janne ja Minna ovat eronneet joitakin vuosia sitten, yhteiset alakouluikäiset lapset Onni ja Anna osuvat vuoroviikottain vanhempiensa luona. Janne on seurustellut reilun vuoden verran Sofian kanssa. Sofia käytännössä asuu Jannen luona epävirallisesti: Sofialla on vuokra-asunto, mutta Sofia nukkuu siellä harvakseltaan yksittäisen yön. Sofia haluaisi muuttaa Jannen luokse ihan virallisesti ja luopua omasta asunnostaan. Janne ei ole tästä ehdotuksesta innoissaan eikä Sofia halua painostaa Jannea asian suhteen enempää. Sofia osallistuu Jannen luona elinkuluihin paljon: maksaa Onnin ja Annankin ruokia, osaa kukkia Jannen kodin pihalle, viettää paljon aikaa Onnin ja Annan kanssa jne. Sofia maksaa siis jatkuvasti kulunsa omasta asunnostaan sekä uusperheen elämistä Jannen kodissa.

En käsitä, miksi tuo Sofia roikkuu tuossa tilanteessa ja makselee kiltisti muiden elämistä ja elää uusperheen elämää ilman yhteistä kotia. Janne ja Sofia ovat molemmat ihan reippaasti aikuiseen ikään ehtineitä, joten kyllä tuossa iässä jo aika pian tietää, haluaako toisen kanssa elää ihan pysyvästi vai ei. Tulee olo, että Sofiaa viedään tuossa kuin litran mittaa: Janne saa kaikki edut, mutta Sofia ei edes lupausta yhteisestä elämästä.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janne on sellainen saalispeto nääs. Rarwh! :3

Vierailija
2/40 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hauska satu :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostaa lehmä, kun......

Vierailija
4/40 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä:

Se piti vielä lisätä, että tätä tapahtuu moneen suuntaan. Ei vain niin, että naiselle tilanne on epäedullinen. Monet miehetkin roikkuvat epämääräisissä seurustelusuhteissa, vaikka haluaisivat enemmän.

Vierailija
5/40 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Sofia tajusi, että ei haluakaan elää kakaroiden keskellä viimehetkellä.

Vierailija
6/40 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

llmeisesti tuo uus naisystävä on nuorempi? Ehkä on sinisilmäinen Jannen suhteen.

Vierailija
7/40 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus, haluaa käyttää rahaa läheisten hyväksi, epäitsekkyys, välittäminen. Noita on harvassa. Hyväksikäyttöä tuo ei ole. Oma vapaa halu olla mukava.

Vierailija
8/40 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiedä paremmasta.

Pelkää, että ei löytäisi enää ikinä potentiaalista kumppania.

Luulee muuttavansa miehen mielen, jos tukee rahallisesti.

Vierailija
9/40 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa jos haluaa ja kaikilla hyvä mieli. Missä roolissa sinä olet tässä tarinassa, kun niin katkera olet? Oletko Sofian sisar vai äiti?

Vierailija
10/40 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jokaisen oma asia mitä sietää ja kuinka paljon. Niinkuin jokaisen mielipiteet ja tekemiset on jokaisen oma asia. Niinkuin jokainen saa kirjoittaa tällaisille palstoille mitä haluaa, niin usein kun haluaa.

Vierailija
11/40 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millätavalla tuo ei ole yhteistä elämää?

Vierailija
12/40 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse suostuisi siihen, että makselisin yhteisiä kuluja ja olisin toisten lasten kanssa, jos toinen ei haluaisi millään muotoa virallisempaa suhdetta.

Vierailija
13/40 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yhteinen kotiko tekee elämästä ihanaa?Kyllä tämä Janne on järkevä, kun ei ala uusperhekuvioon. Hyvin tuo sujuu noinkin. Jannehan ei ole mitään luvannut naisyatävälleen.

Vierailija
14/40 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on Sofia.

Surullista, että tällä palstalla joudutaan turvautumaan tällaisiin 3. persoona -aloituksiin, jotta saataisiin muilta sympatiaa ongelmiinsa.

Vierailija
15/40 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa jos haluaa ja kaikilla hyvä mieli. Missä roolissa sinä olet tässä tarinassa, kun niin katkera olet? Oletko Sofian sisar vai äiti?

Olisko ihan itse Sofia.

Vierailija
16/40 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen kuin Sofia. Tuollaisessa suhteessa en ole, mutta kyllä olen hyvin epäitsekäs ja auttavainen läheisiä kohtaan ja käytän rahaa heidän hyväksi.

Vierailija
17/40 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on Sofia.

Surullista, että tällä palstalla joudutaan turvautumaan tällaisiin 3. persoona -aloituksiin, jotta saataisiin muilta sympatiaa ongelmiinsa.

Enkä ole! :(

- Ab

Vierailija
18/40 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko ihan itse Sofia.

No miksi hän sitten sietää tilannetta. Ei kai siihen osaa vastata kuin hän itse.

Vierailija
19/40 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä Minnalle kuuluu. Onko vapaana, nätti ja mukava? Olisiko antaa Minnan puhelinnumeroa?

Vierailija
20/40 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse suostuisi siihen, että makselisin yhteisiä kuluja ja olisin toisten lasten kanssa, jos toinen ei haluaisi millään muotoa virallisempaa suhdetta.

Virallinen suhdeko tekisi elämästä ihanaa? Tässä kaikki toimii täysin vapaaehtoisesti. Ns virallisessa suhteessa Sofiallekin tulisi velvollisuuksia. Nyt hän tekee kaiken vapaaehtoisesti.