Koronan yllätysleviäminen, käytätkö maskia?
Oletko varuillasi?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008855040.html
Uusi omikronvariantti leviää aggressiivisesti asiantuntija pelkää Suomen tilanteen synkkenevän
Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin diagnostiikkajohtaja perustaa arvionsa Portugalista kantautuneisiin tietoihin.
DIAGNOSTIIKKAJOHTAJA Lasse Lehtonen kertoo koronaviruksen uuden BA.5-omikronmuunnoksen valtaavan alaa Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirissä (Hus). Lehtonen kirjoitti maanantaina Twitterissä, että viime viikolla positiivisten koronanäytteiden osuus kipusi noin 28:sta prosentista 39:ään prosenttiin.
Kommentit (22)
Jos kävisin kaupassa, käyttäisin ffp3-hengityssuojainta. Mutta en käy kaupassa.
Tänään aloin taas käyttämään kuukauden tauon jälkeen.
En käytä. Ensi viikonloppuna kolmet jättimäiset yo-juhlat. Aivan turhaa, tarttuu kuitenkin.
Olen käyttänyt maskia epidemian alusta asti julkisessa liikenteessä, kaupoissa ja muissa joukkokokoontumisissa, joita en ole voinut välttää. Maskista ja rokotuksesta huolimatta sain maaliskuussa A-influenssan, eikä sekään ollut kiva tauti. Koronalta olen tähän asti välttynyt ja teen parhaani, etten saisi tartuntaa tulevaisuudessakaan.
Käytän. Viime aikoina olen ollut ainut, joka niin tekee. Enkä ole edes kovin vanha.
Nii tietääkseni tämä oli yleinen toteamus, ei mikään käsky. Saa jatkaa elämistä ja kokea ja tehdä.
Italia jatkaa julkisten kulkuvälineiden maskipakkoa (ffp2) ilmeisesti syksyyn ja samoin taidetaan tehdä Saksassakin.
En käytä enkä tule käyttämään. Ei mua rehellisesti sanoen liikuta laisinkaan jos joku kuolinvuoteella jo oleva elävä-kuollut kuolee flunssaan.
Meillä on töissä lähes kaikki sairastaneet nyt koronan flunssana, kun maskeista ja rajoituksista luovuttiin. Tämä nyt on vaan uusi normaali (tai vanha, kesäflunssia oli ennenkin, ja se nyt vaan on hyväksyttävä. Ne jotka tykkää maskeista voivat itse pitää FFP2:sta, mutta muita ei saa pakottaa!!!
Suositus käyttää maskia olisi nyt aiheellinen.
Tuoreen amerikkalaisen tutkimuksen mukaan kirurgisen maskin jatkuva käyttö sisätiloissa vähensi koronavirustartuntoja 66 % ja varsinaisen hengityksensuojaimen (N95/FFP2) käyttö 83 % (5).
https://www.potilaanlaakarilehti.fi/kommentit/ovatko-maskit-tulleet-jaa…
Ylikuolleisuus on nyt ruotsin tasoa. Vapaa, palliatiivinen levitysvimma, eugeniikka.
Itselle ei ole mikään ongelma käyttää maskia, että tulen käyttämään sitä varmaan vielä tosi pitkään. Eipähän tartu niin helposti, mitkään muutkan taudit koronan lisäksi.
Käytän maskia samasta syystä kuin uskon Jumalaan. Eli varmuuden vuoksi. En tiedä, onko siitä mitään hyötyä, mutta en usko, että siitä ainakaan haittaa on.
En ole aiemminkaan käyttänyt joten enpä aloita sen käyttöä nytkään.
Olen se ämmä jota haukutaa kun edelen käytänyt maskia siellä missä enen oli suositukset. Edelen pidän ihmisin 1-2 m.välin.Käytän myös ainan ämmänä maskia naisten liikuntatunilla!En myöskään edellen kohta ihmisiä jotka olivat maski ja rokote vastasia. Päätös oli minun ja siihen oikeus,kuin pitää edeleen maskia naamassa.Minä en huoledi muiden maskin käytöt,tai menemiset. Ei kuulu minulle.Huolehdin itsestäni.
En. Käyn kaupassa hiljaisina aikoina, joten kontaktit on minimissään.
Aika paljon oli kaupassa lisääntynyt maskien käyttö viime viikkoon verrattuna. Henkilökunnasta oli kaikilla.
Toinen apinarokko.
En käyttänyt vielä kertaakaan.