Mitä mieltä tästä Hesarin jutusta viiden lapsen äidistä?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei herätä minussa mitään erityisiä tunteita, ihan tavallinen ihminen. Toki kaikki eivät ole noin aktiivisia ja toimeliaita, mutta hyvin moni taas on, se on ihan luonnekysymys. Vaikutti olevan tyytyväinen elämäänsä, mikä on aina kiva juttu.
Kuvitteletko, että se, että on tyytyväinen elämäänsä on hänen omaa ansiotaan? Ei ole. Hänelle on annettu kaikki se tarjottimella, eio ole häiritty henkisellä väkivallalla lapsuudessa yms. Epäilen myös, että on varakas perijä tms. siis että ei elä lasten isän rahoilla, eiväthän ne riittäisi.
Perintö sinänsä ei vielä sitä takaa, että elämästä tulee tuollaista, mihin olla "tyytyväinen".
Semmoinen katkera akka sitten siellä. Olet taatusti ansainnut kaiken paškan jota elämääsi saat.
Vierailija kirjoitti:
Harmi et itse avannut jutun ydintä.En koskaan avaa tuntemattomien liitteitä.Sama koske puhelin viesti liitteet,kuin sähköposti.
Pelottaako maailma?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään persaukinen, R-mersu alla ja mies maksaa viulut. AV-mammojen aatelia.
Mies maksaa viulut?
Ajatteletko niin, että miehen kuuluu saada perhe, mutta hän ei ole velvollinen millään lailla elättämään lapsiaan?
Minä hoidan kotona lapset, on paljon hienompi auto käytössä kuin jutun naisella, mies maksaa minulle eläkettä, omistamme kaiken puoliksi.
Mies tienaa niin tajuttomasti, ettei ole mitään järkeä rikkoa perheen hyvää dynamiikkaa niin, että minä lähden vuorotöihin, olen erikoissairaanhoitajan koulutukseltani.
Tämä perheenäiti on kylläkin eronnut.
Ja opiskellut maisterin tutkinnon samaan aikaan kun lapset olivat pieniä-
Joten aika sinnikäs akka näyttää olevan.
Ihan kunnioitettava suoritus. Luki vielä maisteriksi itsensä äitiyslomilla. Yksinhuoltaja ,tittelinä yhteyspäällikkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei herätä minussa mitään erityisiä tunteita, ihan tavallinen ihminen. Toki kaikki eivät ole noin aktiivisia ja toimeliaita, mutta hyvin moni taas on, se on ihan luonnekysymys. Vaikutti olevan tyytyväinen elämäänsä, mikä on aina kiva juttu.
Kuvitteletko, että se, että on tyytyväinen elämäänsä on hänen omaa ansiotaan? Ei ole. Hänelle on annettu kaikki se tarjottimella, eio ole häiritty henkisellä väkivallalla lapsuudessa yms. Epäilen myös, että on varakas perijä tms. siis että ei elä lasten isän rahoilla, eiväthän ne riittäisi.
Perintö sinänsä ei vielä sitä takaa, että elämästä tulee tuollaista, mihin olla "tyytyväinen".
En ajatellut lainkaan sitä, onko tyytyväisyys hänen omaa ansioitaan vai ei, en ottanut siihen kantaa. Mutta kun nyt kysyt, niin ajattelen, että tyytyäisyys elämään on kiinni monesta asiasta, joihin suureen osaan ei itse voi vaikuttaa.
No Hesariin on ilmeisesti tullut uusi osio, jossa kerrotaan perheiden tavallisesta arjesta. Tämä oli ihan mukava juttu perheestä, jossa on viisi urheilevaa lasta. Minusta jäi kiva fiilis, tuossa perheessä tuntuu olevan sopivasti rakkautta ja lapset osallistuvat yhteisiin hommiin. Kaikki puhaltaa yhteen hiileen ja äiti tinkii omista menoistaan, että saa maksettua lastensa harrastukset. Kuitenkaan äiti ei marttyroidu, vaan tarjoaa mielellään lapsille mahdollisuuden harrastaa. Eikä ole unohtanut itseään, on opiskellut lasten ohella eteenpäin ja hänellä on oma uransa.
Pelkäsin tämän ketjun otsikon perusteella, että taas olisi joku ruikutusjuttu missä valitetaan kuinka rankkaa on ja rahat ei riitä. Mutta ei ollut! Kiva elämä heillä on.
Kyllä tällaisiakin juttuja on ihan kiva lukea. Tarinoita tavallisesta arjesta.
Vierailija kirjoitti:
Itseään täynnä. Minä pystyn. Minä sitä, minä tätä. Mulla se on ainakin siitä kiinni, että kuolisin, jos elämäni olisi tuollaista. Eli häntä ei haittaa se, ettei ole yhtään aikaa itselle, en vain käsitä tuollaisia ihmisiä. Mulle on ainakin KAIKKI oma tekeminen mielekkäämpää, kuin lasten mikään asia. Kaksi lasta.
Älä sössötä.
Artikkelin tarkotus onkin haastatella juuri tuota perheenäitiä ja kertoa hänen elämästään ja päivistään.
Se on koko idea jutussa.
Ideana kertoa, millaista on 5 lapsen perheessä elämä.
Perheenäitihän on eronnut ja luotsaa perhettä pääsääntöisesti yksin arkipäivin.
Lisäksi käyt itse päivätöissä, päällikkötehtävissä.
Ei ole tuolla kommentoijalla kaikki muumit laaksossa, jos ei ymmärtänyt jutun pointtia.
Vierailija kirjoitti:
Itseään täynnä. Minä pystyn. Minä sitä, minä tätä. Mulla se on ainakin siitä kiinni, että kuolisin, jos elämäni olisi tuollaista. Eli häntä ei haittaa se, ettei ole yhtään aikaa itselle, en vain käsitä tuollaisia ihmisiä. Mulle on ainakin KAIKKI oma tekeminen mielekkäämpää, kuin lasten mikään asia. Kaksi lasta.
No ei ollut ollenkaan! Hänhän sanoi, että lasten on pakko osallistua, muuten tämä palapeli ei pysy kasassa. Ja leipomukset tulee pakastealtaasta.
Hienosti oli saanut arjen rullaamaan, lapset vaikuttivat ahkerilta. Mietin vain, että
Mikseivät lapset mene itse harrastuksiin, fudist ja cheerleading halleille alle 5 km matka, sen pyöräilee nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Hienosti oli saanut arjen rullaamaan, lapset vaikuttivat ahkerilta. Mietin vain, että
Mikseivät lapset mene itse harrastuksiin, fudist ja cheerleading halleille alle 5 km matka, sen pyöräilee nopeasti.
Mistä sinne oli viisi kilsaa? Miltä paikkakunnalta juttu oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät lapset mene itse harrastuksiin, fudist ja cheerleading halleille alle 5 km matka, sen pyöräilee nopeasti.Mistä sinne oli viisi kilsaa? Miltä paikkakunnalta juttu oli?
Ymmärsin että kotoota oli matkaa. Taisivat Seinäjoella asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät lapset mene itse harrastuksiin, fudist ja cheerleading halleille alle 5 km matka, sen pyöräilee nopeasti.Mistä sinne oli viisi kilsaa? Miltä paikkakunnalta juttu oli?
Ymmärsin että kotoota oli matkaa. Taisivat Seinäjoella asua.
Lasten koulu ei ole välttämättä lähelläkään kotia.
Meillä Helsingissä lapset ei pyöräile kouluun koska koulu kielsi tuomasta pyöriä koulun pihalle kosla valvontaa ei ole.
Ja esim nyt olisi leiri 14 minuutin pyörämatkan päässä mutta ei voi pyöeäillä koska sitä pyörää ei enää iltapäivällä löydy sieltä!
Juu, ainakin sillä teinitytöllä oli 4,5 kilsaa hallille. Sen voisi hyvinkin pyöräillä mutta kun lasten kuskaaminen on äidin harrastus eikä koe sitä hankalana niin mikäs siinä.
Siis todella aktiivinen perhe! Itse kun en saa omia lapsiani kiinnostumaan mistään niin ihan ihaillen luin jutun. Mielelläni itse asiassa kuskaisin minäkin vaikka lyhyetkin matkat jos jostain vaan innostuisivat.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi ihmeessä sinulla on pilkku ennen kuin-sanaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen katkera akka sitten siellä. Olet taatusti ansainnut kaiken paškan jota elämääsi saat.
Miksi noin sanot? Sinä et käsitä asioita selkeästikään kovin hyvin. Voisitko sen sijaan vastata kysymyksiini, jos haluat osoittaa edes hienoista paremmuutta minuun nähden, joka asioita ihmettelin? Anna kun arvaan; et osaa. Sen takia et kykene muuhun kuin louskuttamaan anonyymeille netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi ihmeessä sinulla on pilkku ennen kuin-sanaa?
Koska kyse on kahdesta vertailevasta lauseesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi noin sanot? Sinä et käsitä asioita selkeästikään kovin hyvin. Voisitko sen sijaan vastata kysymyksiini, jos haluat osoittaa edes hienoista paremmuutta minuun nähden, joka asioita ihmettelin? Anna kun arvaan; et osaa. Sen takia et kykene muuhun kuin louskuttamaan anonyymeille netissä.
Sama sulle. Louskuttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ajatellut lainkaan sitä, onko tyytyväisyys hänen omaa ansioitaan vai ei, en ottanut siihen kantaa. Mutta kun nyt kysyt, niin ajattelen, että tyytyäisyys elämään on kiinni monesta asiasta, joihin suureen osaan ei itse voi vaikuttaa.
Näinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama sulle. Louskuttamisesta.
En louskuta, minä kyllä kommentoin kirjoitusten, joihin vastaan niitä lainaten, sisältöön.
Saattaa olla. Itsellä tuli mieleen heti joku somppu, agendan mukaan...