Vegaaniruokaa ei osteta, 17 annosta MM-kisoissa myyty
Tuputtaminen voitaisiin lopettaa, kansa on puhunut. UGH!
https://yle.fi/uutiset/3-12468760
Tampereen areenalla MM-kisoissa: trendikäs vegetuote kelpasi vain 17 annoksella
Kommentit (61)
Vegetuotteet on pikkuhiljaa kuitenkin yleistyneet.
En toisaalta itse ymmärrä tätä väittelyä kuka syö mitäkin. Jotenkin näen sen aiheen liian tavanomaisena juttuna etten edes viitsi itse pohtia sitä. Monet näköjään jaksavat väitellä aiheesta ja ihmettelen jopa vähän. Jos pitää miettiä koska itse olen esim kanaa tai sikaa syönyt niin en muista edes. Ehkä vuonna 2012. Silloinkin hyvin vähän ja kotona asuessa (esim isäni ei meinannut hyväksyä ns lihatonta linjaa) oli välillä ns pakko syödä. Sen jälkeen kun muutin niin en ole syönyt enää noita edellä mainittuja.
Tietysti voisin itse ottaa vielä tiukemman linjan, mutta syön kalaa, kyllä välillä. Varsinkin jos esim tuttuni kalastaa kuhaa yms. En ole pystynyt jättämään sitä pois. Muuten tulee paljon käytettyä härkistä. Tykkään niistä maustetuista varsinkin. Jopa parjattu nyhtökaura kelpasi itselläni tomaatinmakuisena. Nythän sitä ei ilmeisesti enää saa lainkaan. Kalliita Tosin nuo tuotteet ovat. Itsekin ostan laputettuina ja pakastan usein. Hyvin kestävät sen. Käytän itse myös maitotuotteita. Senkin vuoksi olen ehkä jossain välimaastossa tässä asiassa. Silti en jaksa miettiä muiden syömisiä yhtään. Hyvä kun teen itselleni ruokaa. Siinä on jo tarpeeksi. Tietysti perhe jossa moni syö eri ruokaa on varmaan haastava toisaalta.
Vege vai vegaani? Mozzarellatikut, jalapenopoppersit ja ranskikset tai sipulirenkaat majoneesilla ovat ainakin suosittuja.
Ostin kerran eräässä tapahtumassa Virossa ihan mielenkiinnosta vegeburgerin. Piti olla ihan gurmeeta ja käsintehtyä. No enpä osta toista kertaa.
Tällaisissa tapahtumissa on niin surkea vegevalikoima, että en ottaisi riskiä, vaan söisin kotona ennen lähtöä.
Jos asiallinen ja nonipuolinen vegevalikoima olisi itsestäänselvyys, tilanne olisi varmasti toinen.
Vierailija kirjoitti:
Ostin kerran eräässä tapahtumassa Virossa ihan mielenkiinnosta vegeburgerin. Piti olla ihan gurmeeta ja käsintehtyä. No enpä osta toista kertaa.
Itse olen ostanut monta kertaa todella surkeita burgereita, ihan lihasta tehtyjä siis. En silti aio lopettaa niiden syömistä, monta hyvääkin on tullut vastaan, itsetehdyistä puhumattakaan.
Samoin vegeburgereita on tullut vastaan hyviä ja huonoja. Itsetehdyt papupihvit ja juurespihvit on todella herkullisia purilaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kasvissyöjänä pitäisi valita, en menisi ensisijaisesti burgeripaikkaanvaan vaikka falafel-pitapaikkaan (luonnollisesti kasvisruoka eikä lihaa imitoiva burger) tai vaikka pitsalle (luonnollisesti kasvisruoka) tai vaikka syömään jotain ihan muuta.
Kasvissyöjälle esim täytetty sämpylä tai wrap on helpompi ja houkuttelevampi kuin burger
Olet syönyt vääriä vegaanisia burgereita. Parhaimmillaan ne ovat todella herkullisia. Pakasteporkkanapihvi ei kuulu burgerin väliin.
Vierailija kirjoitti:
Missään ei kerrottu tätä Friends and Burgersin myyntifloppi aterian hintaa ja sisältöä
Jos joku ravintola-annos ei myy niin sehän voi olla vaikka sisällöltään tai hinnaltaan sellainen mikä ei houkuta
Friends & Brgrs Espoon Ainoassa kärsii varmasti siitä, että heidän kanssaan samoista vegaaniasiakkaista kilpailee GOATista löytyvä Bun2Bun. Se, joka on kerran tilannut Bun2Bunin minkä tahansa burgerin (ja ne kaikki ovat vegaanisia) ei enää ikinä haksahda kilpailijan vegaaniburgeriin.
Jokainen syököön mitä haluaa mun puolesta, itselle ei vegeruokavalio sovi ei kukkaron eikä terveyden kannalta, en saa kaikki tarvitsemia aineita. Kasviksia kuitenkin syön paljon.
Kyllähän niitä vegevaihtoehtoja voi olla, suunnittelee vaan sen menekin paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosikkiannos oli Friends & Brgrsin areenahampurilainen.
– Sitä myytiin 26 000 kappaletta, Vikström sanoo.
Toiseksi suosituin annos oli Hookin wingsit.
– Vegetuotteita, jotka ovat kovasti pinnalla ravintolatrendissä, myytiin yhteensä 17 kappaletta kisojen aikana.
Vain 17 annosta ranskalaisia perunoita?
vaikea uskoa.
ranskikset harvoin on vegaanisia koska ne paistetaan samoissa rasvoissa kun eläintuotteet esim nugetit.
Vegaaninen ruokavalio sisältää kaikki muut ravintoaineet paitsi B12-vitamiinin. Vegaani ottaa siis B12:ta purkista. Täysipainoisesti rakennettu vegaaninen ruokavalio sisältää kaiken muun tarvittavan, kuten proteiinin ja kalsiumin.
On olemassa myös kilpaurheilijoita, jotka ovat vegaaneja. Toisaalta, jos vegaani ei tiedä, mitä tekee, ravinnosta voi jäädä puuttumaan valtavan paljon tärkeitä ravinto- ja hivenaineita. Sama tosin koskee myös sekasyöjiä. Ei sekaruokavaliokaan välttämättä tarjoa kaikkea, mitä ihminen ravinnostaan tarvitsisi. Siitä saadaan usein liikaa esim. rasvaa ja suolaa. Tutkimusten mukaan sekasyöjämiehet syövät liian vähän ja yksipuolisesti kasviksia, sekasyöjänaiset sen sijaan saavat keskimäärin liian vähän proteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään ei kerrottu tätä Friends and Burgersin myyntifloppi aterian hintaa ja sisältöä
Jos joku ravintola-annos ei myy niin sehän voi olla vaikka sisällöltään tai hinnaltaan sellainen mikä ei houkuta
Friends & Brgrs Espoon Ainoassa kärsii varmasti siitä, että heidän kanssaan samoista vegaaniasiakkaista kilpailee GOATista löytyvä Bun2Bun. Se, joka on kerran tilannut Bun2Bunin minkä tahansa burgerin (ja ne kaikki ovat vegaanisia) ei enää ikinä haksahda kilpailijan vegaaniburgeriin.
Bun2Bun on hyvä. Myös portobellopihvi toimii vegaanihampurilaisessa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
En toisaalta itse ymmärrä tätä väittelyä kuka syö mitäkin. Jotenkin näen sen aiheen liian tavanomaisena juttuna etten edes viitsi itse pohtia sitä. Monet näköjään jaksavat väitellä aiheesta ja ihmettelen jopa vähän. Jos pitää miettiä koska itse olen esim kanaa tai sikaa syönyt niin en muista edes. Ehkä vuonna 2012. Silloinkin hyvin vähän ja kotona asuessa (esim isäni ei meinannut hyväksyä ns lihatonta linjaa) oli välillä ns pakko syödä. Sen jälkeen kun muutin niin en ole syönyt enää noita edellä mainittuja.
Tietysti voisin itse ottaa vielä tiukemman linjan, mutta syön kalaa, kyllä välillä. Varsinkin jos esim tuttuni kalastaa kuhaa yms. En ole pystynyt jättämään sitä pois. Muuten tulee paljon käytettyä härkistä. Tykkään niistä maustetuista varsinkin. Jopa parjattu nyhtökaura kelpasi itselläni tomaatinmakuisena. Nythän sitä ei ilmeisesti enää saa lainkaan. Kalliita Tosin nuo tuotteet ovat. Itsekin ostan laputettuina ja pakastan usein. Hyvin kestävät sen. Käytän itse myös maitotuotteita. Senkin vuoksi olen ehkä jossain välimaastossa tässä asiassa. Silti en jaksa miettiä muiden syömisiä yhtään. Hyvä kun teen itselleni ruokaa. Siinä on jo tarpeeksi. Tietysti perhe jossa moni syö eri ruokaa on varmaan haastava toisaalta.
Niin, mutta tässä oli kyse siitä, että kuinka paljon menekkiä on vegaanituotteilla ihan noin vertailun vuoksi, vaikka jääkiekkokisassa. Että kannattaako sitä vegaaniversiota pitää tarjolla.
Tuolla aiemmin joku kehui syövänsä vegehamppareita, koska ajattelee, että ne ovat terveellisempiä. Eivät ne ole. Vegaanituotteet eivät ole automaattisesti mitään laihdutus- tai terveysruokaa.
Kasvisruoka on ookoo
Vegaani ei, jaiks
Vierailija kirjoitti:
Vegaaninen ruokavalio sisältää kaikki muut ravintoaineet paitsi B12-vitamiinin. Vegaani ottaa siis B12:ta purkista. Täysipainoisesti rakennettu vegaaninen ruokavalio sisältää kaiken muun tarvittavan, kuten proteiinin ja kalsiumin.
On olemassa myös kilpaurheilijoita, jotka ovat vegaaneja. Toisaalta, jos vegaani ei tiedä, mitä tekee, ravinnosta voi jäädä puuttumaan valtavan paljon tärkeitä ravinto- ja hivenaineita. Sama tosin koskee myös sekasyöjiä. Ei sekaruokavaliokaan välttämättä tarjoa kaikkea, mitä ihminen ravinnostaan tarvitsisi. Siitä saadaan usein liikaa esim. rasvaa ja suolaa. Tutkimusten mukaan sekasyöjämiehet syövät liian vähän ja yksipuolisesti kasviksia, sekasyöjänaiset sen sijaan saavat keskimäärin liian vähän proteiinia.
Esim. A-vitamiinia ei ole kasviksissa, vain sen esiastetta. On geneettistä arpapeliä kokeilla, saako juuri sinun elimistösi sen muunnettua tarvitsemakseen. Kaikki eivät saa.
Entinen vegaani, nykyinen terve
Vierailija kirjoitti:
Tuolla aiemmin joku kehui syövänsä vegehamppareita, koska ajattelee, että ne ovat terveellisempiä. Eivät ne ole. Vegaanituotteet eivät ole automaattisesti mitään laihdutus- tai terveysruokaa.
Esim. McDonaldsin Veggie El Macossa on enemmän kaloreita kuin vastaavassa Chicken El Macossa.
Vegaanisessa Vegan Burgerissa on 381 kcal ja 19 grammaa rasvaa per annos, kun vastaavassa kanahampparissa, Chicken Burgerissa on 308 kcal ja 12 grammaa rasvaa.
"Tavallisessa" mäkkärin hampparissa, naudanlihalla, on 252 kcal ja rasvaa 8,5 grammaa. Eli tuossa vegaanisessa on jo tuplaten pelkkää rasvaa.
Moni muuten luulee, että vegaaniruoka on jotain terveellistä laihdutusruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo vegeannos mahtoi sisältää? Jos se koostui jostain nyhtö-alkuisesta, en ihmettele yhtään, ettei kelvannut.
Minua kiinnostaisi kanssa, onko ollut viljaa viljan kanssa, esim kaurapyöryköitä pastan kera tai ohra-falafelia spaghetin kerakenties vehnätortilloita joissa seitanmurua eli vehnää?
Hyvää kasvisruokaa syön mielellään vaan en vegaanista
Ja raakakakut myös on pannassa
Ei kerrottu mitään vegaanista ruokaa oli. Vaikea arvioida.
Ja eniten myytiin olutta. Neljänneksi eniten popcornia. Eikös ne ole melko vegaanista tavaraa?
Jep minä ihan näin sekasyöjänä otan useimmiten burgerista sen vegeversion. Siinä on ihan tarpeeksi rasvaa ja makuja yleensä muutenkin, ei jää nälkä vaikka pihvi olisi joku kaura-porkkanapihvi.