Vegaaniruokaa ei osteta, 17 annosta MM-kisoissa myyty
Tuputtaminen voitaisiin lopettaa, kansa on puhunut. UGH!
https://yle.fi/uutiset/3-12468760
Tampereen areenalla MM-kisoissa: trendikäs vegetuote kelpasi vain 17 annoksella
Kommentit (61)
Mitä tuo vegeannos mahtoi sisältää? Jos se koostui jostain nyhtö-alkuisesta, en ihmettele yhtään, ettei kelvannut.
No olisin poikkeus tuolla. Jos otteluita olisin seurannut niin joka päivä olisi yksi annos itselleni tullut. Olen siis ns vegaani penkkiurheilija joka pitää jääkiekosta paljon. Tosin meitä ei taida olla monia ja itsekin kyllä syön muuten maitotuotteita, vaikka esim ravintolassa tulee ostettua vegaanistakin jos ei ole muuta sopivaa annosta.
Taitoluistelukisoissa loppuu kesken.
Ei pidä yrittää liian erikoista, se on usein ongelma. Voi tehdä ihan tavallista ruokaa kasviksista. Itse teen ihan vain huvikseni esim juurespyöryköitä.
Vierailija kirjoitti:
Olut EI OLE vegaanista. Sitä on kirkastettu eläinperäisellä aineella.
Puhutaan yleensä suodattamisesta. Ne suodatinkalvot on kai jonkun sortin muoveja. Aikaisemmin käytetty piimaa on itse asiassa piilevän jäännöksiä, eiks levät ole kasvikuntaa?
En ihmettele, jos menekkiä ei ole ollut. Me nimittäin käytiin kolmessa MM-kisaottelussa, ja joka kerralla kasvisruokaa myyvä koju oli kiinni, ettei sitä ollut edes mahdollista halutessaan ostaa. Minusta olisi kiva, jos kasvisvaihtoehtoja olisi enemmän tarjolla.
No vähän sama olis varmaan ollu myydä tuolla alkoholitonta olutta...
Kyllä ihan taloyhtiön talkoissakin on selvää, että laktovegetaarina ei kannata odottaa grillattavaa vegevaihtoehtoa, jos sitä ei osta itse.
Vierailija kirjoitti:
Koulujen pakkotuputusvegepäivinä hävikki on jotain 70% luokkaa... piipertäjien mielestä maailma pelastuu heittämällä ruokaa roskikseen.
Uutisessa tosin oli yksi ongelma: olutkin on vegaanista.
Aika kova väite. Saisiko lähdettä?
Työskentelen itse suurtalouskeittiöillä ja en ole koskaan nähnyt noin suurta hävikkiä. Lisäksi vähänkin suurempaan hävikkiin puututaan hyvin pian muuttamalla ruokaa/poistamalla se listalta.
Miksi valittaa sentään muutama annos meni kaupaksi ja vain 12000 katsojaa/Suomen peli.
Vegehuuma tuli ja meni. Nyt vain Kallion kuplassa.
hokeyfani kirjoitti:
En ihmettele, jos menekkiä ei ole ollut. Me nimittäin käytiin kolmessa MM-kisaottelussa, ja joka kerralla kasvisruokaa myyvä koju oli kiinni, ettei sitä ollut edes mahdollista halutessaan ostaa. Minusta olisi kiva, jos kasvisvaihtoehtoja olisi enemmän tarjolla.
Samaan törmäsin itsekin.
Ruoka-avussa on aina näitä nyhtö, kaura, soija, feikkijuusto, vegenakkeja sun muuta höttöä. Hyvä, että edes johonkin kelpaavat.
Maailmalla ainakin vegaanius kasvattaa suosiotaan koko ajan. Mä asun Lontoossa ja täällä on 150+ vegaanista ravintolaa.
Voisiko liittyä annoksen hinnoitteluun myös? Usein vegeruoasta tehdään todella kallista ja silti pieni annos. Olen itse vegaani mutta jää monesti syömättä ulkona kun ei vaan viitsi maksaa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka-avussa on aina näitä nyhtö, kaura, soija, feikkijuusto, vegenakkeja sun muuta höttöä. Hyvä, että edes johonkin kelpaavat.
Mulle kelpaa! Olen vain sellainen kasvissyöjä joka syö maitotuotteita ja kananmunaa, mutta kiva kun ruokajaosta saa ilmaiseksi vegejuttuja jotka kaupassa maksaisivat 4-8e.
Eik ranskalaiset ole yleensä vegaanituote?
Vierailija kirjoitti:
Maailmalla ainakin vegaanius kasvattaa suosiotaan koko ajan. Mä asun Lontoossa ja täällä on 150+ vegaanista ravintolaa.
Samoin Saksassa. Ja sekasyöjätkin nykyään vähentävät lihan määrää kovasti.
Joukkoja-opin sanoin väittäisin että jääkiekkofaneilla ja vegaaneilla unionina on hyvin pieni leikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jopa alle prosentti ravintoloista on vegaanisia?
Niin kokonaan vegaanisia. Muissakin on toki yleensä vegaanisia annoksia.
Jääkiekkofanit eivät kai yleisesti ottaen ole vegaaneja ettei siitä nyt kannata hermostua. Mieheni on raksaduunari jalkapallofani
ja kasvissyöjä. Eli poikkeuksia löytyy😁 Hän jopa tykkää nyhtökaurasta, joka omasta mielestä on melko kuvottavan makuista vaikka kuinka maustaisi.
Jääkiekko ei oikein ole vegaanien penkkiurheilulaji