Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seurakuntien perhekahvilat ja muut lapsiperheiden jutut, onko kokemuksia?

Vierailija
31.05.2022 |

Haluaisin mennä käymään mutta kyselisin etukäteen, onko joillain kokemusta näistä? Oletteko tykänneet? :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/16 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean erilaisia eri paikoissa!

Itse kävin kahdessa eri seurakunnan perhekerhossa ja ne oli tosi erilaisia. (Muutimme niin siksi 2 eri paikkaa).

Toisessa ei ollut oikein mitään ohjelmaa, mutta toisaalta lasten leikkihuone oli iso ja erinomaisesti varusteltu. Lähinnä kerho oli vaan leikkimistä.

Toinen kerho oli siitä ehkä kivempi, että siellä oli erikseen ohjelmaa niin äideille/isille kuin lapsillekin. Kerho alkoi aina hartaushetkellä, mikä oli täysin ok, olihan se seurakunnan kerho. Sen jälkeen lapset jäi seurakunnan lastenohjaajien kanssa leikkimään ja aikuiset meni omaan tilaansa missä kahviteltiin ja oli omaa ei-uskonnollista ohjelmaa. Tämä kerho kesti aina noin pari tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean erilaisia eri paikoissa!

Itse kävin kahdessa eri seurakunnan perhekerhossa ja ne oli tosi erilaisia. (Muutimme niin siksi 2 eri paikkaa).

Toisessa ei ollut oikein mitään ohjelmaa, mutta toisaalta lasten leikkihuone oli iso ja erinomaisesti varusteltu. Lähinnä kerho oli vaan leikkimistä.

Toinen kerho oli siitä ehkä kivempi, että siellä oli erikseen ohjelmaa niin äideille/isille kuin lapsillekin. Kerho alkoi aina hartaushetkellä, mikä oli täysin ok, olihan se seurakunnan kerho. Sen jälkeen lapset jäi seurakunnan lastenohjaajien kanssa leikkimään ja aikuiset meni omaan tilaansa missä kahviteltiin ja oli omaa ei-uskonnollista ohjelmaa. Tämä kerho kesti aina noin pari tuntia.

Kiitos vastauksestasi :) Olen 1-vuotiaan pojan yksinhuoltaja, ja tuntuu usein aika yksinäiseltä, niin siksi mietin noita kerhoja. Ehkä käyn katsomassa, millainen lähiseurakunnan meininki on! AP

Vierailija
4/16 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene ihmeessä. jokainen srk ja kerho on erilainen. veikkaan kyllä että jäävät kesälomalle kohta. mistä päin olet? t. yksinäinen 1.5v äiti pirkanmaalta

Vierailija
5/16 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mene ihmeessä. jokainen srk ja kerho on erilainen. veikkaan kyllä että jäävät kesälomalle kohta. mistä päin olet? t. yksinäinen 1.5v äiti pirkanmaalta

Helsingissä asun valitettavasti :/ AP

Vierailija
6/16 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä Pienperheyhdistyksellä on myös Soppakahvila, jos olet yksinhuoltaja.

Vierailija
7/16 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin seurakunnan kerhosta MLLn vastaavaa enemmän. Seurakunnalla oli aina ns. hartaushetki, mutta se ei ollut mitään paasausta vaan kirkkoon kuulumattomatkin viihtyivät hyvin. Lisäksi aina oli joku askartelu tai ohjattu leikkihetki lapsille. Ruokailu oli edullinen ja ruoka oli aina hyvää.

MLLllä oli vain ruokailu ja joskus joku typerä vaate-esittely.

Vierailija
8/16 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asukaspuistoissa ja leikkipuistoissa kävin. Niitä Helsingissä riittää.

Vierailija
9/16 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin aikoinaan perhekerhossa ja äiti-lapsipiirissä. Täällä niihin porukoihin pääsi mukaan ihan hyvin ja lapsi oli 2kk-3v kun käytiin.

Seuraa ja tekemistä.

Vierailija
10/16 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin lapsen kanssa viikottain Folkhälsanin järjestämässä perhekahvilassa, kunnes päiväkoti alkoi tammikuussa. Tosi kivaa oli! Välillä oli ohjelmaa (esim. vauvahierontakoulutus, musiikkipiiri, puheterapeutti jne), suurimmaksi osaksi vain hengailua ja leikkiä. Sain monia äitikavereita!

Vierailija
11/16 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutamia kertoja käynyt nyt kahdeksanvuotiaan poikani kanssa kotikaupunkini perhepyhäkoulussa. Hän on siellä vanhin lapsi, eli varmaan hirveän kauaa emme siellä enää tule käymään.

Itse olen tykännyt kyseisestä toiminnasta tosi paljon, lapseni on myös omien sanojensa mukaan viihtynyt. Siellä on yleensä pieni hartaushetki, mahdollisesti muutamia uskonnollisia lastenlauluja/virsiä sekä jotain muuta uskonnollisuuteen liittyvää leikkiä tms. Lisäksi on vapaata oleilua ja leikkiä, välillä jotain askartelua ja lopuksi vielä iltapala. Eli varsin monipuolista ohjelmaa kahden tunnin ajan.

Vierailija
12/16 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muutamia kertoja käynyt nyt kahdeksanvuotiaan poikani kanssa kotikaupunkini perhepyhäkoulussa. Hän on siellä vanhin lapsi, eli varmaan hirveän kauaa emme siellä enää tule käymään.

Itse olen tykännyt kyseisestä toiminnasta tosi paljon, lapseni on myös omien sanojensa mukaan viihtynyt. Siellä on yleensä pieni hartaushetki, mahdollisesti muutamia uskonnollisia lastenlauluja/virsiä sekä jotain muuta uskonnollisuuteen liittyvää leikkiä tms. Lisäksi on vapaata oleilua ja leikkiä, välillä jotain askartelua ja lopuksi vielä iltapala. Eli varsin monipuolista ohjelmaa kahden tunnin ajan.

Nyt puhut kyllä ihan eri asiasta! Ap kyselee VAUVALLE tarkoitettuja usein seurakunnan tai muuden järjestöjen järjestämiä perhekerhoja, jossa vanhempainvapaalla olevat vanhemmat pääsevät tapaamaan muita vanhempia lasten leikkiessä.

Vierailija
13/16 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jokaine seurakunta ja sen harjoittama toiminta on enemmän ja vähemmän erilaista. Ihmiset sen tekevät (ta ovat tekemättä) . Esimerkiksi omassa seurakunnassani ei ole ainakaan toistaiseksi kysytty keneltäkään jäsenkorttia. Ja toivon mukaan ei kysytä jatkossakaan. Mutta jotta näin olisi vastaisuudessakin, niin seurakunnalleni on merkittävää se, ettö sillä on meitä jäsenkortin omaavaikin, jotka maksamme kirkollisveroa. Tiedän toki, että kirkollisverostani ei mene lyhetntymättömänä kaikkeen hyvään ja kannatettavaan. Mutta toisaalta en tiedä voiko toistaiseksi käynnisssä olevaa, täysin pyyteetöntä ja organisoitua ja kaikille avointa hyväntekeväisyyttä edes olla olemassa.

Vierailija
14/16 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu minunkin lapsi kävi rippikoulun.

Vierailija
15/16 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole syytä kettuilla, kaikenlaiset kokemukset ovat ketjuun tervetulleita ja ehkä tuosta viestistä on apua jollekin toiselle joka miettii isomman lapsen kohdalla samoja asioita.

Kiitos vastauksistanne! Tosiaan täälläkin olisi myös tuo MLL:n perhekahvila lähellä. Mutta kesän jälkeen taidetaan mennä käymään kirkolla katsomassa millaista siellä on :) Onko kesällä yleensä edes mitään toimintaa missään? AP

Vierailija
16/16 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole syytä kettuilla, kaikenlaiset kokemukset ovat ketjuun tervetulleita ja ehkä tuosta viestistä on apua jollekin toiselle joka miettii isomman lapsen kohdalla samoja asioita.

Kiitos vastauksistanne! Tosiaan täälläkin olisi myös tuo MLL:n perhekahvila lähellä. Mutta kesän jälkeen taidetaan mennä käymään kirkolla katsomassa millaista siellä on :) Onko kesällä yleensä edes mitään toimintaa missään? AP

Leikkipuistoissa, asukaspuistoissa, museoilla, on vaikka mitä kesän mittaan.