Hei te ulkomailla asuvat! Kun tulette Suomeen käymään sukulaisiin/ystävien luo, missä yövytte?
Kommentit (33)
Hotelliin menemme saa olla omissa oloissaan
Niin isäntä kuin vieraatkin.
Hotellissa, koska yökylään ei kutsuta. Sen sijaan kaikki pitävät itsestään selvänä, että me, jotka asumme ulkomailla, tarjoamme yösijan. Viimeksi vieraat olivat 3 viikkoa. Ei koskaan enää! Muutama päivä menee
Vierailija kirjoitti:
Lapsuuden kodissa.
Joka onkin yhdyssana, lapsuudenkoti.
Vierailija kirjoitti:
Hotellissa, koska yökylään ei kutsuta. Sen sijaan kaikki pitävät itsestään selvänä, että me, jotka asumme ulkomailla, tarjoamme yösijan. Viimeksi vieraat olivat 3 viikkoa. Ei koskaan enää! Muutama päivä menee
Tämä on muuten aivan totta! Lokkeilijat aina tulossa ilmaisen majoituksen perässä ulkomaille, mutta eivät ole valmiita majoittamaan omaan kotiinsa.
Mä olen yleensä jonkin aikaa mun vanhempien luona, sitten airbnb tai hotelli, joskus jonkun kaverin tai sisarusten luona yön tai pari. Riippuu kauanko olen, olenko yksin vain perheen kanssa ja miksi ollaan Suomessa.
Me ollaan yleensä mun vanhempien luona, ne loukkaantuu jos ei olla, koska nähdään niin harvoin.
Saatetaan kyllä miehen kanssa häipätä yöksi hotelliin ja jättää lapset mummolaan.
Yövymme Suomessa asuvien lähisukulaisten luona. Heitä on paljon ja kun he puolestaan tulevat tänne, he yöpyvät meillä. Näin on aina meillä ollut. En tiedä mitä seuraava sukupolvi päättää, mutta se on sitten heidän asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on just päinvastoin. Asun lähellä lentokenttää ja yöpyjiä riittää kun on halvempaa kuin lentokenttähotellissa. Eivät sitten kuitenkaan kutsu kotiinsa (ulkomaille tai kotimaassa), joskus tulee epämääräinen kutsu mutta kun kysyn asiasta tarkemmin niin heti vaihtuu puheenaihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on just päinvastoin. Asun lähellä lentokenttää ja yöpyjiä riittää kun on halvempaa kuin lentokenttähotellissa. Eivät sitten kuitenkaan kutsu kotiinsa (ulkomaille tai kotimaassa), joskus tulee epämääräinen kutsu mutta kun kysyn asiasta tarkemmin niin heti vaihtuu puheenaihe.
Kohteliaasti sanot ettei nyt käy ja sillä selvä. Ei tartte olla kynnysmatto
Vanhemmilla tai sisaruksilla. Vanhempien mielestä olisi todella outoa majoittua hotelliin tai vastaavaan. Menisin kyllä mieluummin hotelliin jos olen pidemmän aikaa, en tykkää yhtään asua kenenkään nurkissa. Varsinkaan miehen vanhempien, siellä on meille varattuna 120 senttinen sänky johon ei kyllä minusta mitenkään mahdu kaksi ihmistä jotka ovat tottuneet nukkumaan kotona 180 senttisessä. Aina olen miehen vanhemmilla käynnin jälkeen väsynyt ja niskat aivan jumissa. Ärsyttää kun taas tietää että kohta on mentävä viikoksi. Mies ei suostu edes harkitsemaan mitään muita majoituspaikkoja.
Meillä on lomia varten asunto Helsingissä ja sieltä käsin teemme päivän tai parin vierailuja muualle. Vastapalloon annamme asuntoamme muiden käyttöön.
Piti vielä sanoa, että eikä tuohon hintaan kyllä edes koko kuukautta irtoa jos haluaa edes tolkun mökin missä ei ole luteen syömät sängyt.