Veikö omikron-tartunta muilta äänen?
Kurkku on ollut aamuyöstä asti niin kipeä ettei koskaan aiemmin ja jonkin verran yskittääkin plus on pientä lämpöä, mutta nyt huomasin että ääni on lähtenyt.
Enkä siis ole riekkunut missään huutamassa ääntäni mm-voiton takia eli ei johdu ainakaan siitä.
Siksi kyselen kun ei ole kotitestiäkään nyt tähän hätään että onko muilla kokemusta tästä oireesta.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Kurkunpääntulehdus, mutta todennäköisesti se menee ohi sinullakin. Minulla myös omikronissa meni ääni joksikin aikaa, mutta olen onnellinen, ettei omikron mennyt alemmaksi keuhkoihin, vaan pysähtyi juurikin ylähengitysteihin ja kurkunpäähän:)
Kiitos vastauksesta.
Vei ja kurkku oli niin kipeä ettei tehnyt mieli edes juoda mitään kun nielaisu sattui niin paljon. Lisäksi oli aivan järkkyä jomotusta ja sellaista pistelyä ympäri kroppaa ja etenkin nivelissä.
Kuumetta ei ollut käytännössä lainkaan eikä ihmeemmin yskää tai nuhaakaan. Siis ei ollut yhtään sellainen perusräkätauti jossa saa olla koko ajan niistämässä tai sitten nokka onkin tukossa.
Multakin lähti ääni lähes täysin. Ääni oli painuksissa monta viikkoa, vaikka itse tauti oli todella lievä. Sekä koti-että virallinen testi oli positiivinen.
Ollaan iloisia, ettei mene keuhkoihin!
Ääni oli monta viikka painuksissa, mutta palautui pikkuhiljaa.
Kurkunpääntulehdus, mutta todennäköisesti se menee ohi sinullakin. Minulla myös omikronissa meni ääni joksikin aikaa, mutta olen onnellinen, ettei omikron mennyt alemmaksi keuhkoihin, vaan pysähtyi juurikin ylähengitysteihin ja kurkunpäähän:)