Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun äitini on narsisti

Vierailija
31.05.2022 |

En haluaisi kellekään pahaa, mutta toivon todella että tämä lyhyehkö kirjoitukseni avaisi edes jonkun samassa tilanteessa olevan silmät.

Minä olen eroperheen lapsi, kahden sisarukseni kanssa. Vanhempien suhde oli hirveä, äiti haukkui, nalkutti ja valitti isälle joka asiasta, eikä hän ollut koskaan tyytyväinen mihinkään.

Hän halusi uusia tavaroita, huomiota, hemmottelua, muttei itse antanut mitään vastapalveluksena isällemme.

Isä kertoi hiljattain, että vain äiti vietti aikaansa kotona, kun me lapset olimme pieniä. Isä teki kovaa fyysistä työtä matalapalkka-alalla ja maksoi lähes käytännössä yksin talovelkaa, äiti kun halusi "linnan", johon normaalilla pienituloisella ei ikimaailmassa olisi ollut varaa.

Kun isä tuli töistä, hän pesi meidät lapset, sillä me olimme kuulemma olleet koko päivän samoissa vaipoissa. Peppumme olivat punaisina ihoärsytyksestä. Äiti vain chattaili kännykällään, häntä ei lastenhoito kiinnostanut.

Kun isä sai meidät lapset hoidettua ja ruokittua, hän lähti rakennustyömaalle tekemään taloamme.

Jälkeenpäin saimme tietää, että vanhempien koko tuon lähes 15 vuoden suhteen aikana äidillä oli ollut lukemattomia seksisuhteita isän selän takana.

Kysyin isältä, miksi te ette eronneet äidin kanssa. Vastaus oli "Teidän lasten takia".

Minä haluan sanoa nyt lapsena, että se turvallisuuden tunne joka kotiin tuli äidin ja isän lopulta erottua, oli paljon mukavampi tunne, kuin erosta johtuva uuden elämäntilanteen opettelu. Jos joku muu siis on siinä tilanteessa, että on yhdessä vain lasten vuoksi, niin ei huolta: Lapsikin kärsii kotona olevista jännitteistä.

Te vanhemmat teette lapsillenne palveluksen, kun otatte rohkean askeleen, eroatte, annatte lapsille rauhallisen ympäristön ja ennen kaikkea pääsette itse rakentamaan omaa elämää omannäköiseksi.

Me olemme hieman päälle parikymppisiä, eikä meistä yksikään pidä juurikaan äitiin yhteyttä. Me jäimme erossa isälle ja siitä olemme hyvin kiitollisia, äiti ehkä meidät synnytti, mutta äidiksi hänestä ei milloinkaan ollut.

En tiedä, mikä on narsisimin virallinen määritelmä, mutta täysin tervepäiseksi en valitettavasti voi omaa synnyttäjääni kutsua.

-Poika

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini on narsissi. Ei sekään mitään kivaa.

Vierailija
2/7 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tuollainen ihminen saa apua. Itsehän äiti ei sitä osaa/kykene/ymmärrä hakea, tyypillinen päähäiriöinen ei näe omassa toiminnassaan _mitään_ vikaa, vaan päinvastoin provosoituu kaikesta vihjailusta joka voisi viitata siihen, että hällä viiraa päässä...

Ja toivottavasti ei tee lapsia enempää, ikinä

Vierailija
4/7 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä? Olette yli 20 vuotiaita, ja "Äiti vain chattaili kännykällään", kun te olitte vaipoissa? 20 vuotta sitten ei chattailty kännykällä.

Vierailija
5/7 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä? Olette yli 20 vuotiaita, ja "Äiti vain chattaili kännykällään", kun te olitte vaipoissa? 20 vuotta sitten ei chattailty kännykällä.

Oletko tosissasi? 😃 Vuonna 2002 oli ihan yleisesti GSM käytössä, siihen aikaan esim. telkkarissa pyöri chatteja johon osallistuttiin kännyköillä. Taidat olla todella nuori? Mun eka känny muuten oli vuodelta 1998. Silläkin chattailtiin txt. viestein. Kato esim. wikistä, jos et tiedä mitä se tarkoittaa.

Vierailija
6/7 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua...

Vierailija
7/7 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet varmasti pelkää sitä, että narsistinen äiti saa puhuttua oikeudessa yms asiat päälaelleen ja että saa sitten lapset itselleen. Siksi jatketaan yhdessä lasten takia, että pystyisi edes jotenkin vaikuttamaan lastensa elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi