Huh huh!! miten on Tampere hieno paikka nykyään, Helsinki vaikuttaa nuhraantuneelta tuppukylältä
Uusi kiekkopyhättö Nokia Arena on näköjään aivan sairaan magee ja koko keskusta jotenkin aivan eri levelillä kuin mikään muu Suomen kaupunki tällä hetkellä. Kotikaupunki Helsinki tuntuu jääneen kauas taakse mitä tulee keskustan kehittymiseen. Nyt paukkuja stadiin ennen kuin Mansesta tulee uusi pääkaupunki.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Tampere on muuttovoittokunta ja Helsinki muuttotappiokunta, enkä ihmettele yhtään.
Muuttajat ei tullessaan tiedä tamperelaisten päihdeongelmista ja miten liian tiivis rakentaminen vaikuttaa viihtyvyyteen. Tampereelta myös muutetaan aktiivisesti pois. Tampereella asujat valittaa levottomuuksia ja ihmisten aiheuttamaa sotkemista. Eilen kävin Tampereella ja kylläpä taas paikallinen valitti sitä sun tätä. Toisaalta nähtiin hienoja lintuja järvellä eli joissakin paikoissa Tampereella on aitoa luonnon elämää säilynyt.
Vierailija kirjoitti:
Tampereen Tammelassa kävin pitkästä aikaa ja huomasin, että sinne on tulossa todella upean näköinen jalkapallostadion. Varmaankin todella kallis pytinki. Hieno lasiseinä oli jo valmis. Milloinkohan tämä stadion valmistuu?
Tampere sopiikin ihmisille, jotka tykkää ihmisten rakennelmista ja kaikenlaisista rakennelmista joka puolella. Niitä uusia rakennelmia kyllä tulee koko ajan!
Se Nokia arena näyttää naurettavalta. Liian pieneen paikkaan tungettu eikä liikennejärjestelyt edes toimi jos tuppukylässä tapahtuu jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oli Tampere positiivinen yllätys! Oli kulunut edellisestä vierailusta yli 20 vuotta. Tammerkoski ja puistot antavat oman leimansa, ydinkeskusta kompakti ja kauniita jugendrakennuksia siellä täällä. Tuomiokirkko on upea! Tavallisia ihmisiähän tuolla näkyi liikkuvan, vaikka jääkiekkoturnaukset olivat alkamassa ja porukkaa liikkeellä. Kyllä menen uudelleen tutkimaan vähän tarkemmin kaupunkia, paljon viihyisämmän oloinen kuin Helsinki!
Itse kävin Tampereella muutama viikko sitten. Kaupungissa on positiivista pöhinää ja kaupunkia tunnutaan kehitettävän koko ajan. Mm. ratikka, rantatunneli ja Nokia-Arena. Myöskin Helsingissä välillä ilmenevää paskantärkeyttä en Tampereella havainnut.
Synnyin- ja kotikaupungissani Helsingissä vaikeutetaan autoilua, jonka seurauksena ruuhkat pahenevat koko ajan, keskusta autioituu ja kaupungin kehittämisen sijaan keskitytään riitelemiseen. Kurvin alueella en ole vuosiin vapaaehtoisesti käynyt, sen verran sekavaa on meno Sörnäisten metroaseman ympäristössä. Välillä ihmetyttää, kenelle tätä kaupunkia oikein yritetään rakentaa ja kehittää.
Kannattaa matkustaa täpötäydessä ratikassa Hervantaan! Se on paljon epämiellyttävää kuin aikanaan bussilinjoilla, jotka kulki sen välin nopeammin. Kuljin sillä ratikalla vuoden ja oli epämiellyttävin kulkuväline, mitä olen ikinä kokenut. Kotoa matkustusaika keskustaan piteni, kun busseja lakkautettiin ja piti vaihtaa ratikaan.
Vierailija kirjoitti:
Se Nokia arena näyttää naurettavalta. Liian pieneen paikkaan tungettu eikä liikennejärjestelyt edes toimi jos tuppukylässä tapahtuu jotain.
Eilen oli älyttömät ruuhkat ja tiet ihan tukossa, kun Areenan ympäristössä liikennettä rajoitettiin. Niin kai on useinkin Areenan tapahtumien aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oli Tampere positiivinen yllätys! Oli kulunut edellisestä vierailusta yli 20 vuotta. Tammerkoski ja puistot antavat oman leimansa, ydinkeskusta kompakti ja kauniita jugendrakennuksia siellä täällä. Tuomiokirkko on upea! Tavallisia ihmisiähän tuolla näkyi liikkuvan, vaikka jääkiekkoturnaukset olivat alkamassa ja porukkaa liikkeellä. Kyllä menen uudelleen tutkimaan vähän tarkemmin kaupunkia, paljon viihyisämmän oloinen kuin Helsinki!
Melkoinen yllätys täytyi olla kun mainitsit pelkkiä asioita jotka varmastikin olivat paikallaan jo 20 vuotta sitten.. :D
Jos olen rehellinen, niin en muistanut Tampereesta juuri muuta kuin Tuomiokirkon! Nyt kun Helsingissä tulee äytyä tuon tuostakin, ero oli niin suuri. Helsinki sekava ja suttuinen, Tampere siisti ja selkeä. Siitä tuo iloinen yllätys!
Mä olen vanhoilla päivilläni ihastunut Tampereeseen. Onhan siellä paljon mielenkiintoista. Tehdasympäristö, koski, Pispala, Pyynikki, Punakylä. Olen lukenut myös Pekka Hyytin dekkarit ahmimalla. Hyvää aikalaiskuvausta ja Tampereen paikallistuntemusta.
Luulen, että Tampereella on pätevä kaupunginjohto ja tekemisen meininki. Yhteistyöstä se on kiinni. Se Anna-Kaisa Ikonen on vaikuttanut pätevältä, ja tulosta on tullut (en ole kokoomuslainen, mutta täytyy antaa aiheesta kiitosta). Helsinki taas on kuuluisa huonosta työilmapiiristään ja johtamisen ongelmista. Edes palkkoja ei saada maksettua oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereella on kyllä kieltämättä parempi ja maanläheisempi ilmapiiri, siitä plussaa.
Ei se silti kaunis kaupunki moniltakaan osin ole. Kaikki uudistuotanto, myös se Nokia-areena, on sitä samaa harmaata bulkkia kuin nykyään kaikkialla muuallakin.
Kyllä esimerkiksi Turku tai Helsinki ovat kauniimpia, mitä rakennuksiin ja arkkitehtuuriin tulee.
Tuo "maanläheinen ilmapiiri" on se jota vihaan eniten.
Toisella nimellä junttius. Se puskee joka suunnasta. Määää ja sääää. Tarviiko sanoa enempää. Ensimmäinen sana mitä tulee mieleen on sisäsiittoisuus.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Suomen suurimmat kaupungit on pilattu ulkkíksilla. Ihan sama siinä vaiheessa, että minkälaisia pytinkejä on.
Suomi ja muut länsimaat tarvitsevat asiantuntijoita ja muita työntekijöitä,mutta ulkomaalaiset eivät kuitenkaan saisi muuttaa tänne?
Korkeintaan Länsi-Eurooppalaiset, USAlaiset ja Australialaiset- muita pysykööt poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereella on kyllä kieltämättä parempi ja maanläheisempi ilmapiiri, siitä plussaa.
Ei se silti kaunis kaupunki moniltakaan osin ole. Kaikki uudistuotanto, myös se Nokia-areena, on sitä samaa harmaata bulkkia kuin nykyään kaikkialla muuallakin.
Kyllä esimerkiksi Turku tai Helsinki ovat kauniimpia, mitä rakennuksiin ja arkkitehtuuriin tulee.
Tuo "maanläheinen ilmapiiri" on se jota vihaan eniten.
Toisella nimellä junttius. Se puskee joka suunnasta. Määää ja sääää. Tarviiko sanoa enempää. Ensimmäinen sana mitä tulee mieleen on sisäsiittoisuus.
Sama junttiosasto löytyy muistakin kaupungeista,myös Helsingistä, Espoosta ja Varsinkin Vantaalta-Vantaa on Suomen junttikeskittymä. Jouduin kerran menemään kyläilemään Korsossa, ja toiste en mene.
Tampere noin 250 000 as.
Helsinki noin 650 000 as.
Niin kumpi se onkaan se tuppukylä?
Mä en ole koskaan ymmärtänyt mitä viehättävää ihmiset näkevät Tampereessa. Oon rampannut siellä pakon sanelemista syistä lapsuudesta saakka enkä ole koskaan tykännyt siitä kaupungista. Ainut kiva on Särkänniemi, siellä tykkään olla lasten kanssa. Noin muutoin joka paikka on rakennettu betonihirvityksiä täyteen ja lisää nousee jatkuvasti.
Kyllä Hki on kaunis, meri kaupunki. Kiertäkää maakuntalaiset ratikalla tai fillaroikaa merenrantaa pitkin.
Muuttakaa Turkuun jos suomen kauneimmassa kaupungissa haluatte asua.
Mä oon kateellinen Tampereelle vaikka asun Helsingin Töölössä. Tampere on kuitenkin mun silmissä landea, mut onhan hienon näköinen kuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa Turkuun jos suomen kauneimmassa kaupungissa haluatte asua.
Turkulaiset on vähän outoa sakkia ku niillä on upee saaristo ja merenranta, mut silti kaupunki on rakennettu huitsin nevadaan joen varteen. KYllä Turun kannattais hyödyntää merellisyyttä ja laajentua sinne, jos meinaa haastaa Tamperetta tai Helsinkiä. Espoota ja Vantaata ei voi taas pitää kaupunkeina vaan ne on Helsingin esikaupunkialueita.
Tampereella ei ole edes merenrantaa, joku lätäkkö ei sitä korvaa. Helsinki on paras.
Tampereella on myös parempi todennäköisyys saada pesää kuin Helsingissä. Helsingissä naiset on useammin diivoja ja nuivia ja Tampereella taas kotoisen lähesyttäviä.
Melkoinen yllätys täytyi olla kun mainitsit pelkkiä asioita jotka varmastikin olivat paikallaan jo 20 vuotta sitten.. :D