Miksi korona ei vieläkään ole tarttunut kaikkiin ?
Flunssa on käynyt kolme kertaa mutta korona ei tartu. Miten on mahdollista.
Kommentit (42)
Mä olen meidän perheen ainut rokotettu. Korona osastolla töissä. Lapset koulussa, puoliso töissä. Harrastuksia on. Sukulaisia nähty. Juhlissa käyty. Ei maskia enää kaupoissa. Ei koronaa, yksi altistuminen, ei silti koronaa.
Geeneissä se on, kehen tarttuu kehen ei. Muhun ei ole tarttunut, syyt: rokotukset toimii, hyvä vastustuskyky myös luonnostaan tai sitten on ollut oireeton. Yksi flunssa oli tässä vuoden sisällä, kotitesti oli negatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
MIksi kaikki eivät ole saaneet koronaa? No koska joillain on ollut vain tuuri, joillain hyvä vastustuskyky, joku on sairastanut oireettomana, joku ei vain ole sattunut tapaamaan ketään joka olisi silloin ollut tartuttava, joku on eristäytynyt tai suojatunut hyvin jne. Syitä on vaikka kuinka paljon.
Juuri niin! Nämä jotka kehuvat olleensa koko ajan ilman maskia ja rokotteita eivätkä ole sairastuneet voivat jättää paljonkin kertomatta, liikkuvatko vähän ihmisjoukoissa, käyvät kaupassa ei ruuhka-aikaan jne.jne. Tosiasiassa voivat elää hyvinkin eristynyttä elämää! Heidän ideologiaansa ei vain kuulu kertoa vältelleensä oikeasti koronaa vaan uskotella, että he ovat sairastumattomia muuten ja vähätellä koronaa viimeiseen asti!
Ei ole olemassa sairautta, joka tarttuu kaikkiin. Itselleni ei tarttunut esim. klamydia vaikka kumppanilla se oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarttuu se, mutta me rokotetut podemme sen huomaamattomana.
Heh, ei pidä paikkansa! Oli rokotteita tai ei, niin arpapeliä se on millaisen taudin saa.
Arpapaliä mutta rokotteilla saa paljon enemmän voittavia arpoja kuin ilman rokotetta. Sitä kustutaan todennäköisyydeksi.
Mitä voittavia arpoja!? Ei luoja, lähipiirissä, työpaikalla ne kaikista pahemmin sairastuneet on olleet rokotettuja! Siis täysin työikäiset ihmiset. Moni joutunut pitkälle saikulle ja edelleen keuhkot huonossa kunnossa. Tiedän rokottamattomia, jotka eivät ole koko tautia saanut tai saanut pikku nuhan! Miten sen selität? Tunnen paljon ihmisiä. Ja kyllä, minä olen rokotettu eli en ole mikään rokotevastainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Itse käytän aina ffp2-maskia kaupoissa jne. Olen rokottamaton ja altistunut muutamankin kerran koronalle, mutta tartuntaa en ole saanut. Ei ole ollut flunssaakaan neljään vuoteen.
Kyllä tiedät! FF2 maski suojaa hyvin koronalta ja myös muilta viruksilta! Itselläkään ei ole ollut koronaa eikä muutakaan tautia kahteen vuoteen! Käytän myös FFP2 maskia.
Tämä. Ennen vanhaan kärsin 1-2 kertaa vuodessa flunssasta, joka kävi noin kolmen viikon aikana läpi kaikki oireet kurkkukivusta kuumeeseen ja nuhan kautta äänen katoamiseen ja limaiseen yskään, mutta 2,5 vuoteen minuun ei ole normiflunssakaan iskenyt.
En siis luontaisesti ole niin huippuimmuuni kuin mitä jotkut täällä väittää/ehkä ovat. En todennäköisesti olisi välttynyt ilman maskia. Joten minua henkilökohtaisesti ei kiinnosta, että joku muu on saavuttanut saman ilman maskeja.
Luulenpa, että iso osa tälläkin pastalla länkyttäneistä koronan vähättelijöistä ovat oikeasti köyneet ottamassa rokotteita ja käyttäneet myös maskia. Täällä voi sitten uhota mitä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä miinustetaan niitä, jotka eivät ole saaneet koronaa, vaikka eivät käytä maskeja tai ole ottaneet rokotteita?
Ei kukaan suomessa ole vieläottannut koronarokotetta
Koronan rokotteen vasta-aine tasot 3x rokotuksen jälkeen 52-kertainen suositukseen verrattuna, ei ihme ettei tartu.
Sen olen laittanut merkille, että jos joku perheenjäsen taudin saa, niin se on sitten kaikilla muillakin perheessä yksi toisensa perään. Minä tai mieheni emme ole sairastaneet, eikä miehen lapset, eikä miehen lasten äiti, tai hänen miehensä. Kaikilla muilla se on ollut jo lähipiirissämme, mutta koska emme ole joutuneet oleskella samoissa tiloissa, niin emme ole sairastuneet.
Ystäväni sairastui juuri, ja vaikka miten olivat miehensä kanssa erillään, mutta samassa asunnossa, niin niin vain mieskin alkoi oireilemaan muutamien päivien päästä.
Noin 90 prosenttia suomalaisista aikuisista on ottanut vähintään kaksi koronarokotetta. Täällä on aina yliedustettuina se pieni osuus rokottamattomia tai rokottamottomia runsaasti tuntevia!! Aika jännä juttu.
Minulla muka oli korona joulukuussa mutta ei se nyt niin paha tauti ollut. Vähän lihaskipua, flunssainen olo, yskää ja ripulia oli. Ihan kuin lievä flunssa johon liittyi vähän ripulia.
Täytyy testata usein ja jo pienistä oireista, jotta saa taudin testeillä kiinni. Meillä saatiin koko perheelle kotitesteillä positiiviset, kun testasimme kahden päivän välein jopa kolme kertaa per henkilö. Virallinen testi oli positiivinen 1/5, joten neljä tartuntaa jäi virallisesti tilastoimatta. Rokotuksia oli kahdet per nenä ennen tartuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä 4vrk viettänyt koronasairaan kanssa tiiviisti neljän seinän sisällä. Ei oireita, tekisi mieli lenkille lähteä lenkille.
Ei oireettoman ja koronattoman perheenjäsenen tarvitse olla karanteenissa!
No jos koronaa sairastava perheenjäsen on lapsi, ei häntä voi yksinkään jättää. ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIksi kaikki eivät ole saaneet koronaa? No koska joillain on ollut vain tuuri, joillain hyvä vastustuskyky, joku on sairastanut oireettomana, joku ei vain ole sattunut tapaamaan ketään joka olisi silloin ollut tartuttava, joku on eristäytynyt tai suojatunut hyvin jne. Syitä on vaikka kuinka paljon.
Juuri niin! Nämä jotka kehuvat olleensa koko ajan ilman maskia ja rokotteita eivätkä ole sairastuneet voivat jättää paljonkin kertomatta, liikkuvatko vähän ihmisjoukoissa, käyvät kaupassa ei ruuhka-aikaan jne.jne. Tosiasiassa voivat elää hyvinkin eristynyttä elämää! Heidän ideologiaansa ei vain kuulu kertoa vältelleensä oikeasti koronaa vaan uskotella, että he ovat sairastumattomia muuten ja vähätellä koronaa viimeiseen asti!
Voin kertoa ihan omasta puolestani, niin en elä eristäytynyttä elämää :D olen käynyt baareissa, ihmisten luona, käyn kaupassa pääasiassa töiden jälkeen klo 16 jälkeen eli silloin, kun moni muukin jne. Olen altistunut 4 kertaa tietääkseni.
Itse sairastin täysin oireettomana tuossa reilu kk sitten. Tein vain "huvikseni" testin kun tiesin altistuneeni eräässä kokouksessa, jossa moni oli sairastunut. Käytin siellä siis ffp2 maskia. Oli se hassu tunne kun kaksi viivaa testiin tuli, vaikka ei oireen oiretta. Testin tein heti kun kuulin muiden sairastumisista. Kerkesin sitä kyllä tartuttamaan varmaan useaan kun en tiennyt, että se minulla oli. Myös puoliso sairasti täysin oireettomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Itse käytän aina ffp2-maskia kaupoissa jne. Olen rokottamaton ja altistunut muutamankin kerran koronalle, mutta tartuntaa en ole saanut. Ei ole ollut flunssaakaan neljään vuoteen.
Kyllä tiedät! FF2 maski suojaa hyvin koronalta ja myös muilta viruksilta! Itselläkään ei ole ollut koronaa eikä muutakaan tautia kahteen vuoteen! Käytän myös FFP2 maskia.
Minusta on huomattavasti kiinnostavampaa miksei maskeja käyttämätön ole sairastunut vaikka tämän 'pitäisi tarttua kaikkiin'.
En tiedä montako olen sairastanut vai olenko yhtääkään mutta mitään havaintoja niistä ei ainakaan ole itselläni. Samapa se siis onko niitä ollut 0, 1, 5 vai 10 kippaletta
Vierailija kirjoitti:
Noin 90 prosenttia suomalaisista aikuisista on ottanut vähintään kaksi koronarokotetta. Täällä on aina yliedustettuina se pieni osuus rokottamattomia tai rokottamottomia runsaasti tuntevia!! Aika jännä juttu.
87,5 pros yli 18-vuotiaista kaksi hötsiä. 89,7 vähintäin yksi, kolme tööttiä 64,7 ja neljä 5,5. Sitä ei THL:n tilasto suostu paljastamaan montako proenttia kaikista miljoonista hötseistä on ollut vaaratonta pleisboa
Miksi täällä miinustetaan niitä, jotka eivät ole saaneet koronaa, vaikka eivät käytä maskeja tai ole ottaneet rokotteita?