Onko muilla tilannetta, että isovanhemmat ei uskalla tavata?
Koronan vuoksi lapsen isovanhemmat eivät uskalla tavata meitä ollenkaan. Ennen koulun alkua tämä hoitui sillä, että pidimme 10 pv karanteenin ennen heidän tapaamista.
Nyt odotetaan kesää, pitää taas pitää 10 pv karanteeni, että voi heitä nähdä. Eivät luota esim pikatesteihin.
Mietin, mitä tästä tulee? Tätäkö tämä on loppuelämä, että emme voi isovanhempiin oikeastaan pitää enää kunnolla yhteyttä kuin videopuheluilla tai niin, että ollaan ulkona maski kasvoilla 2 m etäisyydellä?
Jos yritän puhua asiasta, äitini suuttuu silmittömästi, että onko sitten parempi, ettei ole isovanhempia ollenkaan, kun he saa koronan ja kuolee.
Itsestäni tuntuu, että olen tavallaan jo menettänyt vanhempani, vaikka he ovat vielä olemassa. Olen alkanut miettiä ulkomaille muuttoa - aiemmin ajattelin, että asutaan Suomessa, kun voi pitää isovanhempiin paremmin yhteyttä. Mutta sama se kai, missä olen etätöissä ja mistä soitellaan videopuheluita?
Jakaisivat nyt edes sen 4. rokotteen iäkkäille, jos se saisi tilanteen rauhoittumaan.
Voi kamala. Heilla on koronahysteria.
Ja lisaksi ovat itsekasta sukupolvela.
Meidan isovanhemmat eivat matkusta meille kylaan ulkomaille, kun on se niin hankalaa. Mutta meidan pitaisi matkustaa sitten suomeen lapsen kanssa.
Ihmiset menee kuten niille on mukavampaa.
Mutta lapsi kylla loytaa itselleen korvaavat ihmisuhteet. On ystavien aiteja, opetttaja ja naapurin pappa :)
Eipa niita isovanhempia ehdi arjessa kaivata.
En ole katkera ,mutta olen erittain katkera