Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertoako miehelle, että epäilen hänen äitinsä kaltoinkohdelleen häntä lapsena?

Vierailija
29.05.2022 |

Mieheni puhuu äidistään aika vähän, mutta vain hyvin positiivisia asioita, tyyliin että hänen äiti on uhrannut koko elämänsä poikansa hyvinvoinnin eteen ja ollut tåydellinen äiti. Mutta ei siis puhu näitä asioita usein, kerran kaksi vuodessa ehkä.

Mies puhuu lapsuudestaan hyvin vähän, vaikka välillä kyselen siitä. Ei usein halua vastata. Minulle on kuitenkin muutamista asioista tullut olo, että miehen äiti olisi jättänyt mieheni vauvana ja pienenä lapsena vaille läsnäoloa ja huolenpitoa, jopa niin, että välillä ajattelen asian täyttävän lievän henkisen kaltoinkohtelun merkit.

Kannattaako tällaista asiaa ottaa puheeksi miehen kanssa vai ei? Taustaksi, että meillä itsellä on viisi vuotta juuri täyttänyt lapsi.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisiko joku kommentoida tähän aiheeseen?

Ap

Vierailija
2/42 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelit tuolla saavuttaa? Pahan mielen miehelle, ja ärsytyksen kun urkit aiheesta josta hän ei selvästikään halua puhua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelit tuolla saavuttaa? Pahan mielen miehelle, ja ärsytyksen kun urkit aiheesta josta hän ei selvästikään halua puhua?

Asia vaikuttaa hänen tapaan olla itse isä. Siksi haluaisin siitä puhua. Mutta mietin, että onko ollenkaan viisasta sanoa mitään. Ap

Vierailija
4/42 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vaihtoehtoa:

a) puhu

b) älä puhu

Vierailija
5/42 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia vaikuttaa hänen tapaan olla itse isä. Siksi haluaisin siitä puhua. Mutta mietin, että onko ollenkaan viisasta sanoa mitään. Ap

Eli et ole tyytyväinen hänen tapaansa hoitaa (=olla hoitamatta) lastaan. Ota sitten se asia puheeksi äläkä lähde kaivelemaan jotain kymmenien vuosien takaisia mahdollisia juttuja.  

Vierailija
6/42 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et ole tyytyväinen hänen tapaansa hoitaa (=olla hoitamatta) lastaan. Ota sitten se asia puheeksi äläkä lähde kaivelemaan jotain kymmenien vuosien takaisia mahdollisia juttuja.  

Olen kyllä tuota ottanutkin puheeksi, mutta tuntuu, että mies ei halua ymmärtää mitä tarkoitan edes. Tai siis että miten niin hänen tavassaan olla vastaamatta lapsen tarpeisiin on jotain outoa. Ap

Vierailija
7/42 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko tarkastella sitä oma äitiyttäsi ja miettiä oletko vanhempana kuitenkaan niin ylivertainen ja erinomainen kuin kuvittelet?

Vierailija
8/42 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsimätön aloittaja, jaksoi odottaa kokonaista kahdeksan minuuttia, kun kukaan ei vastannut, niin sitten ponnauttaa otsikon uudelleen esille. Ja aihekin on pelkkää riidankylvämistä, yrität kehittää ongelmaa aiheesta joka ei ole ongelma... ei helv...

Vierailija
9/42 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä tuota ottanutkin puheeksi, mutta tuntuu, että mies ei halua ymmärtää mitä tarkoitan edes. Tai siis että miten niin hänen tavassaan olla vastaamatta lapsen tarpeisiin on jotain outoa. Ap

Ei kyllä ymmärrä yhtään sen paremmin jos alat vänkätä jotain hämärää psykohöpinää hänen äidistään.

Häntä ei vaan luultavasti kiinnosta sitä tenavaa hoitaa, ja siksi ei "ymmärrä."

Vierailija
10/42 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku oman elämänsä keittiöpsykologi täällä vauhdissa. 🤦

Vierailija
11/42 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko tarkastella sitä oma äitiyttäsi ja miettiä oletko vanhempana kuitenkaan niin ylivertainen ja erinomainen kuin kuvittelet?

Joo, tarkastelen omaa äitiyttäni joka päivä enkä missään määrin pidä itseäni jonain ylivertaisena äitinä. Olen käynyt terapiassakin puhumassa siitä miten oma lapsuuteni on vaikuttanut omaan äitiyteeni.

P.S. Mikä aloituksessani oli sellaista, että sain näin hyökkäävän kommentin kuin tämä, johon nyt kommentoin?

Ap

Vierailija
12/42 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äideillä ja isillä on erilaiset tyylit lasten kasvatuksessa. Simple as that.

Vierailija
13/42 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kommentteja AP saanut 🤔

Vierailija
14/42 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relatkaa hyvät ihmiset, ei vanhemmuus ole mitään rakettitiedettä.

Vierailija
15/42 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on mies. Olutta ja makkaraa. Lätkää. Gigantista uus lelu. Koirat on kivoi. Lumilapio. Autonrenkaat.

Vierailija
16/42 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tarkastelen omaa äitiyttäni joka päivä enkä missään määrin pidä itseäni jonain ylivertaisena äitinä. Olen käynyt terapiassakin puhumassa siitä miten oma lapsuuteni on vaikuttanut omaan äitiyteeni.

P.S. Mikä aloituksessani oli sellaista, että sain näin hyökkäävän kommentin kuin tämä, johon nyt kommentoin?

Ap

Voin vakuuttaa, että miestä vain ärsyttää jos alat keksimään hänelle lapsuudentraumoja. Jos teillä on eri näkemyksiä vauvan tarpeisiin vastaamisesta, asiasta pitää puhua sen vauvan tarpeiden eikä psykohömpän pohjalta.

Sinä et ole miehen terapeutti.

Vierailija
17/42 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykyään ole enää neuvoloita? Mennä sinne avautumaan.

Vierailija
18/42 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voin vakuuttaa, että miestä vain ärsyttää jos alat keksimään hänelle lapsuudentraumoja. Jos teillä on eri näkemyksiä vauvan tarpeisiin vastaamisesta, asiasta pitää puhua sen vauvan tarpeiden eikä psykohömpän pohjalta.

No miehen äiti kertoi minulle, että ei koskaan ottanut vauvaa syliin jos vauva itki tai antanut maitoa tms vaan meni eri huoneeseen ja jätti vauvan yksin itkemään ja odotti vaikka tunnin että vauva lopulta lopetti itkun.

En minä yritä olla mikään terapeutti mutta mietin tässä, että tekisi mieli puhua asiasta miehen kanssa jotenkin.

Ap

Vierailija
19/42 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja arvelet, että viesti menee paremmin perille, jos vedät äidin mukaan valitukseen?

Vierailija
20/42 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No miehen äiti kertoi minulle, että ei koskaan ottanut vauvaa syliin jos vauva itki tai antanut maitoa tms vaan meni eri huoneeseen ja jätti vauvan yksin itkemään ja odotti vaikka tunnin että vauva lopulta lopetti itkun.

En minä yritä olla mikään terapeutti mutta mietin tässä, että tekisi mieli puhua asiasta miehen kanssa jotenkin.

Ap

"Rakas mieheni, lapsuutesi oli täysin paska koska äitisi oli kylmä ja piittaamaton, joten siitä johtuen olet nyt täysin paska oman lapsesi kanssa, ja kylmä ja piittaamaton. Eikö niin, kultaseni?"

^^ jotenkin noinko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme