Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painon kommentointi

Vierailija
29.05.2022 |

En tiedä mikä tämän kirjoituksen pointti toisaalta on.. tiedän että on tökeröjä ihmisiä mutta silti kommentit satuttavat. En tiedä , ehkä olen vain herkkänahkainen?
Masennukseni aktivoitui jälleen menneen vuoden aikana ja kuluneet kuukaudet ovat vaatineet veronsa ja se on näkynyt myös painon nousuna, Nyt kuukauden parin aikana olen alkanut saamaan otetta jälleen elämästä ja saanut painoa hieman poiskin kun liikuntakin on jälleen kuvioissa, ja voin henkisesti paremmin. Tänään eräs ns hyvänpäiväntuttuni tokaisi suoraan kun törmättiin että vau, sä oot lihonut!! Miten ihmeessä tää on päässyt tapahtumaan?? Etkö sä harrasta liikuntaa yhtään? Älä anna sun painon tuosta nousta, oot vasta kolmekymppinen.

Tuota.. olen kyllä itse tietoinen että paino noussut ja se on latistanut oloa entisestään kun olo on tukalampi ja sh-historian omaavana tuo olisi voinut mennä pahemminkin ihon alle. Menihän se nytkin mutta..
pakko vaan avautua ja miettiä että mikä saa ihmisen tuolla tavalla kommentoimaan?
Tässä nyt prosessoin ja mun sh-minä miettii tätä tokaisua koko ajan
Sanoin kyllä suoraan että tuo nyt vähän sattui , että tiedän itsekin tilanteen. Hän vaan tokaisi että hyvähän se on jos joku kommentoi niin silloin se ihminen tietää itsekin että asialle pitää tehdä jotain. Tuntuu pahalta vaikka pitäis varmaan ajatella että antaa mokoman olla..

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuhan se. Ikään kuin ylipainoinen ei itse tajuaisi tilannettaan liiankin hyvin.

Onneksi on vain hyvänpäivän tuttu. Voit seuraavalla kerralla vain nyökätä pienesti hänelle, jos törmäätte.

Harmittaa hirveästi, mokoma töksäyttelijä, ei taida olla hienotunteisimmasta päästä muutenkaan.

Vierailija
2/27 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on arka aihe, mutta ajattele, että se on jonkin sortin välittämistä. Jos ei puhu mitään ja katsoo vierestä kun toinen tekee hidasta itsemurhaa on mielestäni enemmän väärin. Masennuksesikin johtuu suurella todenmäköisyydellä huonoista elintavoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on arka aihe, mutta ajattele, että se on jonkin sortin välittämistä. Jos ei puhu mitään ja katsoo vierestä kun toinen tekee hidasta itsemurhaa on mielestäni enemmän väärin. Masennuksesikin johtuu suurella todenmäköisyydellä huonoista elintavoista.

Tässä taas yksi töksäyttelyn muoto, entäpä jos ap:n masennuksen on laukaissut ihan jokin muu asia? Masennuksen syistä ei ollut puhe mutta silläpä juuri kukaan toinen ei koskaan tiedä mistä mikäkin asia johtuu ja mitä toinen käy läpi. Ylipaino voi johtua vaikka lääkityksestä, ja joku voi olettaa että kyseinen ihminen vaan mättää sohvalla kaksin käsin suklaata

Vierailija
4/27 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain ymmärrä ihmisten tahdittomuutta.itse lihoin lyhyessä ajassa 25 kg, kun seksuaalinen väkivalta laukaisi ahminnan. Ei kertaakaan kukaan kysynyt, miten minä voin vaikka selvää oli, että nyt on asiat huonosti. Naureskeltiin ja ivattiin vain läskiksi. Että sellaista "välittämistä" tuo töksäyttely.

Vierailija
5/27 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua solvasi aikoinaan tätini, erittäin uskovainen ja erittäin ilkeä kääkkä. 

Vierailija
6/27 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PLOP PLOP

Vierailija
7/27 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vain ymmärrä ihmisten tahdittomuutta.itse lihoin lyhyessä ajassa 25 kg, kun seksuaalinen väkivalta laukaisi ahminnan. Ei kertaakaan kukaan kysynyt, miten minä voin vaikka selvää oli, että nyt on asiat huonosti. Naureskeltiin ja ivattiin vain läskiksi. Että sellaista "välittämistä" tuo töksäyttely.

Hirveätä :( toivottavasti olet hakenut / saanut apua tilanteeseesi! Kaikenlaista sitä saakin kestää vaikeiden asioiden lisäksi muilta kanssaihmisiltä.

Vierailija
8/27 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska harva meistä on täydellinen, niin näille "minähän olen vain rehellinen" -tyypeille voi tarjoilla samaa rehellisyyttä takaisin. Ystävällinen hymy naamalla voi vastavuoroisesti kysyä, että koska oot ajatellut tehdä jotain tolle sun lattaper$eelle? Tai noille ysärihiuksille, kun ne vanhentaa sua 15 vuotta?

Takaan, ettei ko. tölvijä vaivaa enää toiste.

Vierailija
9/27 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleen itselleni kommentoida kenenkään painoa! Aivan itsestään selvä asia mutta ei kaikille. En ymmärrä miten joiltain ihmisiltä puuttuu ihan tuollainen perus suodatin että mitä voi sanoa toiselle

Vierailija
10/27 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuuhan se. Ikään kuin ylipainoinen ei itse tajuaisi tilannettaan liiankin hyvin.

Onneksi on vain hyvänpäivän tuttu. Voit seuraavalla kerralla vain nyökätä pienesti hänelle, jos törmäätte.

Harmittaa hirveästi, mokoma töksäyttelijä, ei taida olla hienotunteisimmasta päästä muutenkaan.

Tämä

Vierailija
11/27 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku uskoo toimivansa oikein hän saa siihen myös vahvistusta tosi-tv:n erilaisista elämäntapamuutossarjoista ja painonhallintaprojekteista. Ohjaajien asenne ja käytös ovat käytösmalleina niitä katsoville ihmisille samoin kuin somessa heitellään tökeröitä mielipiteitä ihan kaiken näköisille ja kokoisille ihan mistä tahansa syystä. Ihmisen keho on kuin esine, jolla ei ole mitään tekemistä kehon omistavan persoonan kanssa.

Tyhmät mielipiteet kertovat vain ja ainoastaan mielipiteen esittäjän suppeasta käsityksestä, mitä ihminen kokonaisuudessaan voi olla. Niin kuin huomasit häntä ei kiinnostanut, missä kunnossa sinun mt on tällä hetkellä. Sellaiselle ei itse asiassa kannattaisi sanoa yhtään mitään takaisin. Ei edes nasevasti , sillä silloin avaat  itseäsi  ja annat typeryyden imeytyä ihoosi ja  miksi kohtaaminen jää vaivaamaan mieltäsi. Sitähän se tyyppi nimenomaan tahtoi, että haluaa vaikuttaa "elämäntapoihisi".  Masentuneena ihan mikä tahansa ääliö saa loukattua mistä tahansa asiasta.

Tyhmyyden edessä on aina avuton. Ehkä tärkeintä on hyväksyä se, että toinen on tyhmä ja ajattelematon. Uskon vakaasti, että jos jaksat olla kärsivällinen sinulle tulee tilaisuus näpäyttää takaisin. Niin se usein menee ja silloin kun olet vahvoilla, hän ei, voit miettiä millaisen iskun annat takaisin. Jos siis tahdot kantaa kaunaa mukanasi. 

Vierailija
12/27 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää tässä on se, että kyseessä oli hyvänpäiväntuttu, jonka ohi voi vastedes kävellä tervehtimättä. Katsoisin itse vain nenänvartta pitkin.

Läski tietää tasan tarkkaan olevansa läski. Kroppa huutaa ympärillä koko ajan rumaa kieltään ja rasvasolut vaativat lisää täytettä jatkuvasti. Joka kerta, kun vetää kauniiden vaatteiden sijaan hirveitä kaapuja päälleen, se mäkättää asiasta. Se on jatkuva taistelu liikaa syömisen ja kauneusihanteiden välissä ja todella stressaavaa, pahaa oloa ruokkivaa. Jatkuvasti sitä on hiton huono, ruma, läski. Itsestään on todella vaikea pitää, kun tietää mitä muut ajattelevat. Ja se ei ole mikään kannuste "tehdä asialle jotain", vaan synkkä varjo kaiken yllä. Nuo avuliaat aatut vain pahentavat asiaa: kun se sama "rakentava palaute" tulee ulkopuolelta, se ei korjaa mitään, vaan vahvistaa ainoastaan sitä sisällä jo kaikuvaa inhoa, painaen vain syvemmälle kuoppaan. Lääkärin "asiantuntijan neuvo" laihduttaa on yhtä tyhjän kanssa, sillä se vain työntää syvemmälle kuoppaan.

Tiedän tasan tarkkaan miltä tuo tuntuu, koska elin tuota arkea 42 kiloa sitten. Jätin silloisen mieheni ja muutin keskustaan ja yhtäkkiä aurinko oli alkanut paistaa elämään ja kilot vain sulivat ympäriltä jo ensimmäisen sinkkukesän aikana. Söin sitä, mitä itse halusin, tein sitä, mitä itse halusin ja milloin halusin, asuin siellä, missä halusin - enkä siellä, missä mieheni halusi asua. Olin itsenäinen, pärjäsin.

Onnellisuus oli omalla kohdallani painoa pudottava tekijä, eikä niin, että olisin tullut onnelliseksi laihduttuani. Muutos alkoi eropäätöksestä ja sai potkua, kun kannoin viimeiset tavarani omaan asuntooni.

Vierailija
13/27 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleen itselleni kommentoida kenenkään painoa! Aivan itsestään selvä asia mutta ei kaikille. En ymmärrä miten joiltain ihmisiltä puuttuu ihan tuollainen perus suodatin että mitä voi sanoa toiselle

Vierailija
14/27 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on koko ikäni kommentoinut ilkeästi painoani. Nyt kun olenkin pudottanut painoa 20 kg, hän ei ole yhtäkkiä huomaavinaan mitään. Katsoi päästä varpaisiin eikä sanonut sanaakaan. 

Vierailija
15/27 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on varmaan se sama pakottava tarve kuin naisilla on se pakottava tarve kertoa lyhyelle miehelle tämän olevan lyhyt

Vierailija
16/27 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole herkkänahkainen, ap, vaan tuttu oli törkeä. Sinun painosi ja sen muutokset syineen eivät kuulu hänelle eikä kenellekään muulle pätkän vertaa.

Ehkä se toisen ihmisen paino on sitten helpoin keino päästä pätemään näille tämmöisille "huolehtijoille". Huolenpitoa tuollainen käytös ei ole nähnytkään, painon kommentointi on tapa asettua toisen yläpuolelle ja tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi kuin se painavampi/kevyempi ihminen.  

Itse ottaisin painonhallinnan neuvontaa vastaan vain minun tilanteeni tuntevalta terveydenhuollon ammattilaiselta.

17/27 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastihan tässä ongelma on masennus ja lihominen.

Jos on sinut itsensä kanssa, niin muiden kommentit eivät satuta. Jos ei ole, mutta ei ole voimia muutokseen, niin kaikkien, jopa lääkärin, kommentit koetaan loukkauksina.

Vierailija
18/27 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monta rempseää lihavaa, jotka töksäyttelevät kaikkea ilkeää toiselle. Varmaan kommentoisivat painosta, mutta satun olemaan hoikka.

Vierailija
19/27 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo sanoi aina suoraan kaikille josta ei pitänyt, että oletpa lihava/lihonut. Juhlissa kätellessä heitti suorat kommentit.

Vierailija
20/27 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo sanoi aina suoraan kaikille josta ei pitänyt, että oletpa lihava/lihonut. Juhlissa kätellessä heitti suorat kommentit.

Herttaista 😖