Mitä hakisit opiskelemaan jos
Sinulla ei olisi toisen asteen tutkintoa, mikään ei oikein kiinnosta mutta et halua tehdä lopun ikää paskaduunia?
Kommentit (13)
hoitaja. ei tarvitse tehdä töitä, kun voi saikutella ja lakkoilla
Vierailija kirjoitti:
Menisin polkuopinnoilla kiinnostavalle alalle AMKiin.
Tätä olen miettinyt mutta jos turhauttaisi jos en avointen opintojen jälkeen pääsisikään suorittamaan tutkintoa.
Vierailija kirjoitti:
Aikuislukioon
Olen ollut, motivaatio lopahti niin jäi kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen miettinyt mutta jos turhauttaisi jos en avointen opintojen jälkeen pääsisikään suorittamaan tutkintoa.
Kyllä ne käytännössä kaikki pääsee, jää paikkoja ylikin.
Aika moni pääsee normaalissa yhteishaussa polun aikana. Sulta se mahis tietty puuttuu.
Jos ei mikään oikeasti kiinnosta, ja on epäilys, ettei saa opintoja suoritettua loppuun, niin rehellisesti sanoen ei kannata viedä paikkaa sellaiselta, jota kiinnostaa ja on motivoitunut.
Tee joku ammatinvalintatesti ja kato millasia kursseja aloilla on jos joku vaikka kiinnostaiski. Jos mitään ei halua tehdä niin tuskin saat sitä suoritettua loppuun jos lukiokin jäi kesken.
N48 kirjoitti:
Arkkitehdiksi.
Mikä vika arkkitehdissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne käytännössä kaikki pääsee, jää paikkoja ylikin.
Aika moni pääsee normaalissa yhteishaussa polun aikana. Sulta se mahis tietty puuttuu.
Pelkässä avoimen haussa ei kyllä todellakaan pääse kaikki jatkamaan. Tai varmaan riippuu alasta ja koulustakin, mutta ainakaan hoitoalalla ei päässyt.
Vierailija kirjoitti:
N48 kirjoitti:
Arkkitehdiksi.
Mikä vika arkkitehdissä?
Se ei ole tutkinto, johon lähdetään, kun mikään ei kiinnosta. Vaatii kovaa motivaatiota päästä sisään, valmistua, ja päätyä alan töihin.
Varmaan sähkö- tai putkiasentaja, jossain vaiheessa voisi perustaa oman yrityksen ja palkata ihmisiä tekemään työt.