Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada työkaveri hiljenemään?

Vierailija
29.05.2022 |

Etätyösuositus loppui, ja paluu konttorille, kahden hengen huoneissiin. Huonekaveri saapuu aamulla töihin ja alkaa puhua, puhua ja puhua. Pyynnöstä hiljenee, mutta korkeintaan vartiksi, ja sitten homma alkaa taas alusta. Töistä ei tule mitään. Jos laitan kuulokkeet, puhuu silti, ja kun en vastaa tulee viereen koputtamaan hartiaan ja vaatimaan huomiota. Joudun pyytämään joka viikko kymmeniä kertoja että olisi hiljaa, turhaan.

Esimiehelle on puhuttu ongelmasta, ratkaisu oli yritä nyt vaan kestää, ja yksi etäpäivä viikossa. Kukaan ei suostu vaihtamaan huonekaveria, kun kukaan ei jaksa kuunnella. Sen sijaan tulevat välillä valittamaan minulle, kun sallin huonekaverin pitää yksinpuhelujaan, ja tuo on sen verran kovaääninen, että muissakin huoneissa istujia häiritsee.

Mitä tässä enää voi tehdä?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää se sama, jolla juttu jatkuu vaikka menisit vessaan?

Jaa, en kyllä tiedä, meillä vessat ovat ihan talon toisessa päässä, niin sinne asti ei sentään pölinä kuulu. Vessassa työskentelyä en sentään vielä ole kokeillut.

Vierailija
42/47 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaikki kotona työkaverillas. Ihan järkyttävän tilanne. Sun on jäätävä sairaslomalle, pakko siihen on sitten puuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö sitä tekopeniksellä

Vierailija
44/47 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko hän a) sellainen, joka ajattelee ääneen ja puhe liittyy hänen työntekoonsa, vai onko hän niitä, jotka b) puhuu kaikkea maan ja taivaan väliltä kaikista sukulaisistaan ja aamutoimistaan ja viime yön unistaan ("koska muuten on niin ikävän hiljaista ja minä nyt vaan olen tämmöinen että keskityn paremmin kun suuni käy ja työt teen vasemmalla kädellä").

Kumpi?

Hän on tyyppiä b. Tiedän paljon enemmän kuin haluaisin hänen ex-vaimoistaan, tämän uudesta perheestä, heidän aikuisista lapsistaan ja näiden lapsista, hänen edesmenneistä vanhemmistaan jne. Ja välillä hän toki kertoo minulle, miten minun pitäisi tehdä työni, miten esimiesten pitäisi tehde työnsä, ja miten ammattitaidottomia kaikki me kollegat olemme. Jos näistä ei riitä sanottavaa, hän voi pitää luennon vaikka 1930-luvun poliittisesta tilanteesta, kasvissyönnin eduista, jalkapallosta tai Strindbergin varhaistuotannosta

Vierailija
45/47 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon, olet tainnut saada mun entisen kollegan. Ihan uskomaton pölisijä johon ei tosiaan kuulokkeetkaan toimineet. Onneksi sain oman työhuoneen parissa viikossa ja siitähän tämä pälättäjä repi pelihousut. Yritti vie sinnekin tulla kälättämään mutta käänsin vaan selkäni ja totaalisesti ignoorasin sen.

Tätä on vaikea käsittää semmoisen joka ei ole joutunut tommoisen maanisen pälpättäjän uhriksi. Mulle riitti pari viikkoa, kolmannella olisin jo ryhtynyt väkivaltaiseksi jos vielä olisi pitänyt olla samassa huoneessa.

Täysi mysteeri miten tällä muikkelilla on aviomies. On varmaan kuuro.

Ai näitä on useampia tämä yksilö on heteromies (minkä on muistanut erikseen kertoa), samoin kuin sen yhden nuorudenkokemuksen, kun homomies yritti iskeä häntä. En välttämättä tarvitsisi tietää tätäkään työkaverista, mutta kun hän haluaa puhua asiasta. Yhä uudelleen.

Vierailija
46/47 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se pölisijä on mies? Kuulostaa jotenkin maaniselta. Eli huonot sosiaaliset taidot ei tajua itse kuinka häiritsevä on? Ajattelee että sä tykkäät hänen jutuistaan jne.

Ei ole kuin yksi vaihtoehto: sanot pomolle että et kestä enää. Pomoa pitää kiinnostaa että työ tulee tehdyksi ja häiriöitä ei ole. Pulisija puhutteluun ja pomon ongelma miten saa hiljaseksi. Varotuksia kehiin tai ukko etätöihin. Työyhteisöllä pitää olla työrauha.

Sinä et siis voi enää hyväksyä pomon koita kestää kommentteja. Voit sanoa että jos asiaan ei tule muutosta, viet asian työsuojeluun ja pomon pomolle.

Vierailija
47/47 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä asiaa yritettiin taas ratkoa esimiehen kanssa tällä viikolla, mutta turhaan. Esimiehen mielestä pitää vaan yrittää tulla toimeen, vaikka tyyppi häiriköi jatkuvasti. Oli kyllä tietoinen asiasta, muutkin olivat asiasta valittaneet, vaikka eivät edes ole samassa huoneessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi