Miksi nyhtökaura floppasi?
Uskon myös että osa härkäpapu- ja kaurajuomajutuista floppaa.
Tuotteina ihan ok mutta eivät voita alkuperäisiä monikäyttöisinä
Kommentit (73)
Varmaan toi nimi. Kun nyhtöpossubuumi meni ohi, niin sen jälkeen muutkin nyhtötuotteet alkoivat vaikuttaa lähinnä kummallisilta.
Nuo prosessoidut kasviproteiinituotteet ei sovi ainakaan mun mahalle. Ärtyvä suoli huutaa hoosiannaa eikä öisin saa nukuttua kaiken turvotuksen ja ruplatuksen vuoksi, jos on syönyt jotain nyhtis/härkis/beanit-ruokaa.
Harmittaa, mutta minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Ei löydy tarpeeksi isoa ostajakuntaa tuotteelle, jolla on luxusterveystuotteen hinta mutta raaka-aineet epäterveellisiä (mm. rypsiöljy ja järjetön suolamäärä)
Jos ruoka on epäterveellistä mättöä, sillä pitää olla edullinen mättöruuan hinta
Jos ruolla on luxusterveystuotteen hinta, siinä pitää olla ultraterveellinen koostumus ja huippuraaka-aineet eikä epäterveellistä määrää suolaa
Ihan mahdoton yhtälö. Ahneuksissaan hilasivat hinnan ylös, luulivat, että mikä tahansa kasvistrendillä ratsastava voi maksaa ihan miten paljon vain.
Ajattele kuinka moni on tähänkin lankaan jättänyt käytännössä tämän saman tyhmä analyysin vaikka se on jo moneen kertaan todistettu vääräksi tilannekuvaksi. Tuotteelle oli kyllä kysyntää, mutta tuotanto ei pystynyt siihen vastaamaan. Tuotteen hinta oli myös ainakin siihen aikaan verrattavissa kilpailijoiden tuotteisiin, jopa hieman edullisempi.
Ongelma oli että kysyntä ei ollut niin suurta että olisi tullut kannattavaksi. Eli kuluttajat eivät innostuneet. Eli tiettyjen tahojen usko ja ideologia siihen, että pelkkä vegaanisius on tulevaisuutta, ei ole totta.
Laitan joskus kasvisruokaa, vaikka syön lihaakin. En ole ikinä oikein oppinut käyttämään kasvisjauhiksia tai nyhtökauraa, vaikka olen kokeillut joskus. Teen ruokaa useimmiten linsseistä tai pavuista. Niistä tulee hyvää ruokaa.
ap:lla on tosi paha fiksaatio aiheeseen.
Onks äiti pakottanu sut syömään tuota vai mikä sun ongelma on :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei löydy tarpeeksi isoa ostajakuntaa tuotteelle, jolla on luxusterveystuotteen hinta mutta raaka-aineet epäterveellisiä (mm. rypsiöljy ja järjetön suolamäärä)
Jos ruoka on epäterveellistä mättöä, sillä pitää olla edullinen mättöruuan hinta
Jos ruolla on luxusterveystuotteen hinta, siinä pitää olla ultraterveellinen koostumus ja huippuraaka-aineet eikä epäterveellistä määrää suolaa
Ihan mahdoton yhtälö. Ahneuksissaan hilasivat hinnan ylös, luulivat, että mikä tahansa kasvistrendillä ratsastava voi maksaa ihan miten paljon vain.
Ajattele kuinka moni on tähänkin lankaan jättänyt käytännössä tämän saman tyhmä analyysin vaikka se on jo moneen kertaan todistettu vääräksi tilannekuvaksi. Tuotteelle oli kyllä kysyntää, mutta tuotanto ei pystynyt siihen vastaamaan. Tuotteen hinta oli myös ainakin siihen aikaan verrattavissa kilpailijoiden tuotteisiin, jopa hieman edullisempi.
Täällä on ollut jo eilen ainakin kolme ketjua, joissa jokainen sanoi, että tuote oli liian kallis ja siksi jäi itseltä ostamatta. Tänään on ne viisi keskustelijaa, joiden mielestä tuote oli täysin oikein hinnoiteltu ja jotka auktoriteettiuskoisina uskovat kaiken, mitä HS sanoo. Voi sinua kympin tyttö -parka. Ei kannata aina uskoa, mitä oppitekstissä lukee ja lähteä sitten innolla silmät kirkkaina viittaamaan, että ope, ope, minä tiedän.
Tuote kompastui HINTAAAN. Piste. Voit hakutoiminnolla löytää aiheesta kymmeniä keskusteluja jo muutaman kk:n takaa.
Se, että asiaa selitellään nyt parhain päin toisin, ei muuta tilannetta. Jos olisin itse ollut sössimässä hinnoittelua, olisin minäkin selittelemässä asiaa Hesarissa tuotantoviaksi.
ap tulee olemaan sitä porukkaa jolla ei tulevaisuudessa ole varaa bensaan tai lihaan.
Sekös sitä harmittaa niin maan vietävästi :D
Jengi ei vaan osaa tehdä ruokaa enää mistään muista kuin fileistä ja jauhelihasta. Ja jokuhan ne kaupan syöpää aiheuttavat lihajalosteetkin ostaa, valmisruuista puhumattakaan.
Itse löysin upean, uuden maailman kun aloitin kasvissyönnin. Nykyään onnistuu maukas JA terveellinen, edullinen kasvispöperö mutta mutkitta. Ja maailma pelastuu jälkipolville.
Yksinkertainen syy: kaikki saivat jo otettua instaan ja faceen kuvat siitä miten äärimmäisen edistyksellisiä ja trendikkäitä he ovat kun lautasella ja mukissa on sitä ruokaa jota kaikkien pitää tulevaisuudessa syödä.
Kun kuvat oli saatu lähtemään, kauramoska kaavittiin lautaselta roskikseen ja haettiin mäkkäriltä tuplajuustot.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma oli että kysyntä ei ollut niin suurta että olisi tullut kannattavaksi. Eli kuluttajat eivät innostuneet. Eli tiettyjen tahojen usko ja ideologia siihen, että pelkkä vegaanisius on tulevaisuutta, ei ole totta.
On se totta. Jos vähänkään on kärryillä asioista ymmärtää, että halvan lihan aika on ohi. Toki muutos aiheuttaa aina vastarintaa, niin tämäkin.
Koska kaikella täytyy yrittää kiskoa mahdollisimman paljon rahaa.
Kerran saatiin ilmaiseksi nyhtökauraa ja onnistuttiin tekemään aika hyvää ruokaa jota olisi syönyt toistekin. Toista kertaa ei vain tullut koska normaalihinnalla ei ole järkeä ostaa.
Kauramaitokin on hyvää, mutta säästämisen nimissä en enää sitä osta.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan toi nimi. Kun nyhtöpossubuumi meni ohi, niin sen jälkeen muutkin nyhtötuotteet alkoivat vaikuttaa lähinnä kummallisilta.
Nyhtötuotteiden laatu on huonontunut muutenkin siitä mitä ne olivat tullessaan markkinoille. Tuotteet ovat todella suolaisia ja liian iso osa on syömäkelvotonta.
Olen kasvissyöjä, mutta en syö teollista moskaa. Käytän papuja, linssejä, kikherneitä yms. Ällöttää lihaa matkivat tuotteet.
Aina kun mainostetaan jotain jännää uutta kasvistuotetta, sitä innolla odottaa että millaistakohan se on ja ehkä se on niin hyvää ja lihaa edullisempi vaihtoehto että sitä alkaa syödä säännöllisesti.
Kunnes huomaa että joka kerta ahneus on tehnyt tuotteesta niin kalliin ettei tule välttämättä edes kokeiltua. En tiedä mikä niissä vegaani- ja kasvisjutuissa maksaa niin hemmetisti, mutta suurimpaan osaan ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Maistuu ripulilta ja on kallista.
Kerropa lisää tilanteesta, jossa pääsit maistamaan ripulia? Saitko sitä silloin paljonkin suuhusi? Siirsittekö sitä ystäväsi kanssa suusta suuhun kielisuudelmanne aikana?
Vierailija kirjoitti:
Jengi ei vaan osaa tehdä ruokaa enää mistään muista kuin fileistä ja jauhelihasta. Ja jokuhan ne kaupan syöpää aiheuttavat lihajalosteetkin ostaa, valmisruuista puhumattakaan.
Itse löysin upean, uuden maailman kun aloitin kasvissyönnin. Nykyään onnistuu maukas JA terveellinen, edullinen kasvispöperö mutta mutkitta. Ja maailma pelastuu jälkipolville.
Itse asiassa juuri päinvastoin, eli ihmiset ovat olleet kiinnostuneempia tekemään itse erilaisia ruokia korona-aikaan, kun ravintolat olivat kiinni. Silloin oli myös aikaa etsiä netistä uusia ohjeita ja tehdä ruokaa ihan rauhassa perheen kesken.
Harmi kyllä netissä on äärettömän paljon ohjeita kaikkeen ja niiden seulomisessa menee aikaa. Sitä aikaa ei ainakaan minulla ole liikaa ja ei oikeastaan mielenkiintoakaan, vaan joskus oikaisen sieltä täältä. Teen perheelleni ruokaa kuitenkin 5-7 kertaa viikossa. Eilen tein niin valtavan satsin sapuskaa, että siitä meni pakastimeen 5 annosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maistuu ripulilta ja on kallista.
Kerropa lisää tilanteesta, jossa pääsit maistamaan ripulia? Saitko sitä silloin paljonkin suuhusi? Siirsittekö sitä ystäväsi kanssa suusta suuhun kielisuudelmanne aikana?
Missä olivat kätenne kielisuudelman aikana? Hankasitteko toistenne jalkovälejä, oliko niissä ripulissa vessapaperituppoja?
Maistuu paskalle. Kerran ostin vegaani jäätelö tikun ja maistui niin kuvottavalle että oli vaikea syödä se loppuun.
Jotenkin se koko homma on minusta vääristynyt. Kaura kaurana on huipputuote; puurona, leivonnaisten osana, siten kuin se on meillä jo kauan kotoisessa keittiössämme käytössä ollut. Itse keittäen maku on lempeä ja tasapainoinen.
Sitten kun kauralla lähdetään korvaamaan maitoa, saadaan jälkimaultaan tympeän kitkerää "savea", joka ei vaan toimi jogurttina, kahvimaitona jne sellaisena kuin se meidän pohjoisessa makuperinteessä on totuttu kohtaamaan.
Lihan korvikkeena ollaan vielä syvemmällä suossa - kallista, äärimmäisen prosessoitua tallin kuivikkeen kaltaista massaa. Ei hyvä!
Jonkun jo mainitsema teollisuuden raaka-aineen rooli voisi olla toimiva. Itse jatkan ihan sitä kaurapuuron keittoa ja ripsauttelen hiutaleita smoothieen jne.