Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Millainen on kohdunlaskeuma?
13.10.2006 |
Mikähän mulla mahtaa olla vai onko mikään, kun olen raskaana kolmatta kertaa viikolla 24 ja alapäässäni tuntuu joskus paineen tunnetta. Vessassa käydessä huomaa JOSKUS sellaisen patin, joka myös hiertää entisiä tikkejä... Rasituksen jälkeen tämä vaiva yleensä tuntuu. Minulla on takana 2 imukuppisynnytystä. Muita merkkejä ei ole, ja lantionpohjalihaksia olen tehnyt, ne ovat ihan hyvässä kunnossa.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
mulla on myos, kohdunsuu tuntuu noin 2-3 cm sisapuolella emattimen ylaseinamalla (eli siis ematin on kuitenkin tallella). Laskeuma voi olla monenlainen, joskus kohtu putoaa ' suoraan' ematinta pitkin ja joskus se on sivussa. Riippuu kai siita mitka lihakset on eniten loystyneet, etta mihin pain se romahtaa. Mulla ei onneksi ole virtsankarkailua.
Laskeuma ei ole kipea mutta tuntuu joskus inhottavalta. Painovoima tosiaan vaikuttaa joten se on usein pahempi iltaisin, tai jos on liikkunut enemman. Silloin tuntuu ihan ulkopuolellakin moykky (vaikka mulla itse kohdunsuu pysyy viela sisapuolella).
Koska olet raskaana, ei sulla varmaan itse kohtu voi olla noin alhaalla talla hetkella, koska sehan on jo iso. Se on varmaan vaan loystynytta emattimen seinamaa. En ole asiantuntija, ja kantsii kysya asiaa laakarilta, mutta epailenpa etta kunhan vauva on syntynyt laskeuma varmaan pahenee. Lohdutuksena voin sanoa sen etta laskeumaa ei sinallaan tarvitse hoitaa, se ei ole vaarallinen tms. Hoitoon ryhdytaan jos laskeumasta tulee naiselle niin paljon vaivaa etta han haluaa hoitoa. Itse en lahtisi leikkaukseen ihan helpolla, mutta jos virtsankarkailua tulevaisuudessa tulee niin silloin menisin heti.