Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin alkaa tukiperheeksi. Kokemuksia?

Vierailija
29.05.2022 |

Vai olenko liian v.anha kun olen jo keski-ikäinen? Asun teini-ikäisten lasteni kanssa.

Kommentit (7)

1/7 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu enää. Haaveile jostain muusta. Seula on muutenkin erittäin tiukka.

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
2/7 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että tukiperheistä on pulaa. Olenko siis väärässä? Lapsihan olisi meillä vain yhden viikonlopun kuukaudessa. Ja minulla on hoitoalan koulutuskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa osallistua järjestöjen alkuinfoihin, niitä järjestetään esim etänä joten matalalla kynnyksellä voi mennä, ja kysellä suoraan tarkemmin. Itse osallistuin pari vuotta sitten, vaikka emme lopulta päätyneet lähtemään mukaan tässä vaiheessa.

Olen toiminut myös tukihenkilönä Helsingin kaupungin lastensuojelussa ja se oli mukavaa ja palkitsevaa puuhaa johon oli tervetulleita todella monen ikäiset. Siinä toiminnassa siis tavattiin lasta/lapsia parin viikon välein muutama tunti kerrallaan, eli hieman kevyempi versio tukiperhetoiminnasta.

Vierailija
4/7 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että olet liian vanha, tukiperheelle ei ole niin tarkkoja ikärajoja kuin sijoituksissa tai adoptioissa. Jos sinulla on sosiaalialan koulutus niin on myös mahdollisuus toimia ammatillisena tukiperheenä ja ottaa ns "haastavampia lapsia" hoitoon, siitä saanee isomman korvauksenkin.

Vierailija
5/7 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi perhettä, molemmissa sopivan koulutuksen alan ihmisiä.  Toinen jaksoi noin vuoden ja toinen 4sen kk.  Eli oletko valmis haasteeseen?  Ellet, älä leiki rikkinäisten lasten tunteilla. Kysy myös lastesi ja puolisosi mielipidettä.

Vierailija
6/7 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vanha, mutta homma sitoo hirveästi. Lapsille ei vain tehdä ohareita. Mitä teini si sanovat asiaan. Koskettaa koko perhettä.

Vierailija
7/7 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme mieheni kanssa toimineet reilu 4 vuotta saman lapsen tukiperheenä. Olemme tärkeitä aikuisia lapsen elämässä ja onnellisia siitä, että olemme päässeet seuraamaan lapsen matkaa taaperoikäisestä eskari-ikäiseksi.

Lapsi on meillä yhden viikonlopun kuukaudessa. Omia lapsia meillä ei ole qinakaan vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi