MIkä idea banaanilaatikoissa muuttolaatikoina?
Ovat kestäviä ja niissä on kahvat, mutta se reikä laatikon keskellä. Ei auta vaikka siihen jonkun pahvinplan päälle tökkäisi. Eikö tavarat valu siitä ulos? Ei mitenkään onnistu vaan reunoilla pakkaamaan.
Kommentit (51)
Muuttofirmat ei tykkää niiden käytöstä. Parempi tavallinen loota jossa kannet kiinni teipattu.
Paras on ihan oikea muuttolaatikko.
T, 22 kertaa muuttanut
Vierailija kirjoitti:
Muuttofirmat ei tykkää niiden käytöstä. Parempi tavallinen loota jossa kannet kiinni teipattu.
Tää. Tarjosin muuttoon tavallisia laatikoita, mut ei kelvannut, kun ei ollut kahvoja. No tyyppi sit haki vahvoja kahvallisia banaanilaatikoita ja sieltä reiästä iloisesti kahvikupit kilisi asfaltille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää. Tarjosin muuttoon tavallisia laatikoita, mut ei kelvannut, kun ei ollut kahvoja. No tyyppi sit haki vahvoja kahvallisia banaanilaatikoita ja sieltä reiästä iloisesti kahvikupit kilisi asfaltille.
Tosin siinä muutossa ei muuttofirmaa käytetty, vaan itse muutti.
Pohjalle laitetaan iso kirja, vahva pahvi tai vaikka leikkuulauta. Näin budjettimuutoissa. Ikinä eivät ole pettäneet.
Jos raha ei ole ongelma, vuokrataan muuttolaatikot.
Ne on kestäviä ja niitä ei saa ahdettua liian täyteen kokonsa vuoksi. Vaikka se olisi täynnä kirjoja niin silti sen pystyy kantamaan, toisin kuin perus pahvilaatikoihin pitää sumplia sekä painavaa että kevyttä tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään tykkää, jotta voivat itse vuokrata muuttolaatikot hyvään hintaan.
Ihmetyttää myös banaanilaatikkointo. Hajoaa varmaan ja ei korvaa kunnollista kestolaatikkoa +muutama kunnollinen muu laatikko. Banaanilaatikossa voi olla vaikka tuliaisia viidakosta esimerkiksi käärme tai hämispopulaatio.
Banaanilaatikon pohjalla on paksu pahvi siinä reiän päällä, joka kestää kyllä. Ei ne banaanitkaan ihan kevyitä ole. Minusta laatikot ovat sopivan kokoisia, eivät tule liian raskaiksi vaikka pakkaisi täyteen ja ovat helppoja käsitellä. Laatikot saa siististi pinottua, sojottavat kahvat tai kannet ei vaikeuta työtä tai vie tilaa. Lisäksi kaupat antaa laatikkoja ilmaiseksi, tämä oli omassa muutossani päällimmäinen syy koska en käyttänyt muuttofirmaa vaan omia sukulaisia.
Kestää ne. Eihän sieltä banaanitkaan tipahtele.
Muovisen muuttolaatikon akustiikka rikkoo tunnelman banaanin lastaajien laulua hoilatessa. Aitoon fiilikseen ei pääse kuin alkuperäisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Pohjalle laitetaan iso kirja, vahva pahvi tai vaikka leikkuulauta. Näin budjettimuutoissa. Ikinä eivät ole pettäneet.
Jos raha ei ole ongelma, vuokrataan muuttolaatikot.
Muista hyödyntää myös kaikki hakemasi ilmaiset ämpärit.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää myös banaanilaatikkointo. Hajoaa varmaan ja ei korvaa kunnollista kestolaatikkoa +muutama kunnollinen muu laatikko. Banaanilaatikossa voi olla vaikka tuliaisia viidakosta esimerkiksi käärme tai hämispopulaatio.
En tiedä missä maassa olet muuttanut, jos tyhjissä laatikoissa vilisee käärmeitä ja hämähäkkejä :D Mä käytin banaanilaatikkoja muuttaessani, mulla oli yli kymmenen laatikkoa pelkkiä kirjoja ja laatikot kestivät kaikki kannot ja siirrot erinomaisessa kunnossa. Yksikään ei hajonnut vaikka muutin toiselle puolelle Suomea. Mitään kestolaatikkoja ei kannata ostaa jos on paljon tavaraa ja laatikoiden vuokraaminen muuttofirmalta on myös oma juttunsa, kun ne laatikot pitää myös tyhjätä ja palauttaa.
Tosiaan se pohjapahvi pitää olla säästettynä. Laatikko kestää 7kg banaania, joissain luku taisi olla jopa yli 10kg. Mutta se pahvi!!
Vierailija kirjoitti:
Siinä mukana tulee se vahva paperinen alusta, joten itse olen laittanut aina sen sinne alle. Ei ne tavarat sieltä läpi ole tulleet.
Sekin auttaa, kun pistää alimmaiseksi jotain reikää isompaa ja tukevaa, niin ei taatusti putoo mikään pohjan läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä missä maassa olet muuttanut, jos tyhjissä laatikoissa vilisee käärmeitä ja hämähäkkejä :D Mä käytin banaanilaatikkoja muuttaessani, mulla oli yli kymmenen laatikkoa pelkkiä kirjoja ja laatikot kestivät kaikki kannot ja siirrot erinomaisessa kunnossa. Yksikään ei hajonnut vaikka muutin toiselle puolelle Suomea. Mitään kestolaatikkoja ei kannata ostaa jos on paljon tavaraa ja laatikoiden vuokraaminen muuttofirmalta on myös oma juttunsa, kun ne laatikot pitää myös tyhjätä ja palauttaa.
Banaanilaatikko voi olla pölyinen ja likainen. Siihen sitten omat tavarat. Ja miten raahaat ne kotiin autottomana. Pahvi hajoaa aina kesken. Ei muuttofirman kestolaatikoita, omissa voi säilyttää myös tavaroita pölyltä suojassa.
Lajitellut muutettavaa. Sain kirjat ahdettua neljään muoviseen kannelliseen laatikkoon. Kuskasin viisi laatikollista työkaverille kirpparilla myytäväksi. Kirjoille banaanilaatikot ihan hyvät, tosin tykkään kannellisista muovisista eniten. Vaatteille jätesäkit. Pitää olla tarkkana ettei käy niin kuin viimeksi, kun mies kuskasi vahingossa roskiin jätesäkin jossa äidin tekemä raanu ja uusi hieno gollan läppärilaukkuni ja vilttejä ja tyynyjä.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan se pohjapahvi pitää olla säästettynä. Laatikko kestää 7kg banaania, joissain luku taisi olla jopa yli 10kg. Mutta se pahvi!!
Voihan siihen laittaa muunkin pahvin pohjalle, ei tarvitse olla se alkuperäinen.
Siinä mukana tulee se vahva paperinen alusta, joten itse olen laittanut aina sen sinne alle. Ei ne tavarat sieltä läpi ole tulleet.