JOULUntähtösten viikonloppu
Kommentit (30)
Itselle ei mitään kummenpaa, mutta täytyy kommentoida muiden juttuja, kun on kerrankin rutkasti aikaa, kun yksin kotona hengailen, mies kun lähti just töihin.
Ja tuli siis just luettua eilisen ja toissapäivän jutut läpi, eli kyllä ne illan viimeset tarinatkin tulee aina luettua=)
[color=FF8C00] Esittelypinosta [/color] kerkko kyseli... eli kyllä se siellä aina jossain on, välillä vaan meinaa tipahtaa kaemmaks, jos ei kukaan uusi bongaa sitä tai muuten vaan jos ei kukaan nosta. Välillä kun muistaa, oon itekki yrittäny nostella sitä ettei kokonaan katoo...
Just muuten äskön päivitin sen viimeks ja siinä samalla mietin, et sinne pitäs varmaan jo lisätä kohta syntyneet.... millonkas se olikaan kun kulti vauvan sai... muistaakos joku???
[color=FF8C00] Hiuksien rasvottumisesta [/color] ollut puhetta myös. Musta tuntuu taas toisin päin että tarvii pestä hiuksia paljo harvemmin kun ennen raskautta. Ei rasvotu enää yhtään niin nopeesti, mut vastavasti ei mun kynnetkään kyllä minnekään kasva... et mä sit varmaan oon se poikkeus;D
[color=FF8C00] Heini [/color] mietti Kättärin valmennuksiin menosta... mäkin niitä oon jo monta kertaa harkinnu, mut päätin sit, et meen vasta sit niihin vapaaehtosiin, kun loma/äippäloma alkaa, kun niin hankala lähtee töistä siihen aikaan et sinne ehtis, kun ei oo liukuvaa työaikaa. Määrätyt asiakkaat tiettyinä päivinä, ni menee vaikeeks vekslailla. Ja kun ei siihen lomaankaan enää oo kun 8 työpäivää !!!! JIIHAAA!!!!
Kateellisena just katoin, kun Elmerssonin loma oli jo alkanu...
[color=FF8C00] Kerkko2 [/color] onhan meitä loppukuun odottajia muitakin... minä siis siellä hännillä myös kun la 26.12. eli eipä oo täyttyny vielä rv30:(
[color=FF8C00] Ja se ikuinen aihe eli ruoka [/color] taas oon nimittäin koko päivän vaan syöny jotain. Nytkin mussutan samalla mehujäätä kun ei muuta " hyvää" kaapista löytyny. Hieman vaan hankala kirjottaa yhellä kädellä, kun jäde toisessa kädessä=) ja tätäkään vielä syöny ja mietin jo valmiiks mitähän sit seuraavaks söis.....
nani 29+4 (tuleva norsu tällä syömisellä....:)
Tulin eilen avaamaan pinon ja piti kirjoittaa heti, mutta sitten soi puhelin, ovikello ja sitä rataa ja kirjoittaminen jäi.
Eilen oli neuvola. Vauva on raivotarjonnassa ja laskeutumään päin, mutta kuulemma pääsisi vielä nousemaan ja kääntymään, jos tahtoa riittäisi eli kiinnittynyt ei ainakaan vielä ole. Mutta hyvä näin, toivottavasti pysyy oikein päin loppuun asti.
Niihin aamupäivien pyörtymistunne ja sydän hakkaa 120 kertaa/min kohtauksiinkin löydettiin eilen syy: liian voimakas insuliinin tuotanto. Sen kanssa on ollu ennenkin ongelmia, mutten nyt osannut yhdistää tähän. Nyt sitten täytyy keskellä yötäkin nousta popsimaan tumma leipä, jottei sokerit laske aamuun mennessä liian alas. Tuo pahaolo tuli sitten kun söin ja sokerit nousi rytinällä ylös. Tänä aamuna olo oli paljon parempi tuon yösyöpöttelyn ansiosta - nyt saa siis yölläkin syödä - ihan kuin jouluna.
En tiedä, kuinka painon kanssa käy nyt, rupeaako nousemaan hurjasti. Tähän asti nousua on 6,8kg, viikkonousu 342g, sf 28, Hb 114 (vaikka syön rautaa), paineet 106/66. Eli kaikki kutakuinkin ok.
Seuraava kontrolli on synnytystapa-arvio kahden viikon päästä ja neuvola vasta kolmen viikon päästä, jolloin ollaan jo viikolla 36!! Huh, huh, ollaankohan sitä vielä yhtenä kappaleena;-)
Olen tehnyt tänään kotiin koneiden käyttöohjeita. Äitini tulee hoitamaan pojua (mies vuorotöissä) sairaalassaoloajaksi ja hän ei osaa käyttää täällä telkkariakaan. Meillä kun on noi digiboksit ja dvd:t, jotka on 6-kymppiselle ihan hepreaa, jos niitä ei ole käyttänyt. Sitten tein ohjeet myös pyykinpesukonelle, jottei pyykkivuori yllätä, kun tulen laitokselta! Jotenkin vaan hassua, kun kaikki on menny niin vaikeaksi, ennen vaan painettiin telkka päälle vaihdettiin kanavia. Nyt on neljä kaukosäädintä, jokaiseen vempeleeseen omansa.
Mutta nyt suihkuun ja kynttilöitä sytyttämään. Ja karkkipussikin odottaa....
Leppoisaa viikonloppua jouluntähtösille!
t päivikki 32+4
johan meni pari tuntia mun edellisestä kirjotuksesta.... ja siis edellisestä syönnistä ja taas kävin jääkaapilla etsimässä sopivaa iltapalaa. ja niin siis mussutan taas. Pitää varmaan lähteä jonnekin keskelle ei mitään missä ei oo kauppoja lähimainkaan eikä jääkaappia lähettyvillä, muuten vaan syön ja syön ja syön.... ja paisun:(
nani Jättinorsu jo kohta....
Ihan pikana vaan nostelen meidän pinkkaa ylemmäs.
Nani.. kyl mä luulen et meitä on aika monia joiden päässä pyörii ruoka enemmän tai vähemmän.. itsekin ravaan jääkaapilla miltei jatkuvasti..
nyt hammas pesulle niin ei viitti enään syödä sen jälkeen.
neffi
Yksinkös täälä pyörin..
Tylsää.. ukkonen metsässä ja minä lasten kera kotona. Pitäis keksiä jotain kivaa puuhaa kaikille, mielellään jotain rauhallista. Eilinen pihalla riehuminen kostautui sit yöllä supistuksin.. toista tuntia niiden kanssa sit valvoin. Jotta yö ei olisi helppo tulivat molemmat mukelot meidän sänkyyn (luonnollisesti minun puolelle)Sielä sit pyörittiin minä, masu, tyyny ja kaks mukeloa )90cm tilassa.
Vali.. vali..
Vaan sitten jotain mukavaakin.. onko kukaan muu seurannut noiden marrasmurujen pinoa? Sielä on nyt sit yks ilmeisesti jo synnytys puuhissa, jotenkin vaan on kauheesti hengessä mukana.. kun niiden turinoita on tullut välillä luettua. Olipas tuo nyt sekavasti selitetty.
nefili vielä alle 30. viikkojen
Kyllähän täällä minäkin pyörin, kovin on hiljaista. Täälläpäin Suomea on ainakin niin ihana ilma, että oisko porukka ulkoilemassa. Ite oon vielä ihan sisätiloissa, synttärivalmisteluja pikku-ukkelin kemuja varten puuhastelen. Nyt tässä välillä surffailin, että mitähän hauskaa sitä syyslomalla keksis... Ja aina sitä tänne sivuille vaan jotenkin eksyy;) Täytyykin käydä lukemassa niitä marraskuisten juttuja.
Mukavaa päivää joulumassukoille!
Kerkkis ja aina vaan alle 30;)
Nonni, tytsyn synttärit on vietetty! Tänään on tosin vasta virallinen päivä, mutta päätin, että pe-la juhlintaa riittää, tämä päivä siivotaan sotkuja ja levätään. Ihania lahjoja tytsy sai, minä kovasti tykkäsin vaatelahjoista! :) On meinaten neito venähtänyt pituutta kovasti ja viime keväiset vaatteet ovat auttamattomasti pieniä. Tytön kummitäti juuri siunaili jäävänsä kohta kakkoseksi pituudessa, kummitäti on 155cm sulka päässä ja tyttö 140cm.
Minäkin olen joulukuun lopun odottajia, joten pidetään me pinoa pystyssä sitten, kun muut ovat jo paketin saaneet. Tosin joulukuun alussa vauvan koko arvioidaan, mutta epäilen, että ensi vuoden puolelle mennään. Joulu olisi kiva olla kotona, mutta ei jalkojen ristissä pitäminen taida auttaa, jos vauva päättää maailmaan ennen joulua tai aattona tulla...? Toisaalta joulunpyhinä syntyminen olisi kätevää, kun voisi synttäreitä pitää heti joulun jälkeen ja voisi syöttää kaikki ylimääräiset jouluherkut vieraille! Ettei sitten mene omaan nassuun. :)
Tytön synttäreiltä jäi paljon herkkuja, pitänee illalla pyytää kaverit rääppiäisiin, jottei neuvolantäti saa slaagia, kun rouva pyörähtää viikon päästä vaa´alle. Onneksi paino on tähän asti pysynyt samana kuin ensimmäisellä kerralla.
Nyt yritän houkutella perheen kävelylle, eilen en paljon nenää ulos laittanut. Mutta nyt alan taas reippailemaan päivittäin, jottei ihan neljän seinän sisälle hautaudu.
Kohta ollaan lomalla kaikki! Ihanaa...
Kirsikka ja aarre vkolla 29+2
ps. Eilen näytin sukulaistädille joka lääkärin ammattia harjoittaa meidän ultravideon ja hän sanoi, että löisi vetoa pojan puolesta 80:20... Saapas nähdä sitten.
...Leivoin juuri pellillisen mustikkamuffineita ja pitihän niitä PIKKUISEN maistaa, huh, jos loppuraskaus menee näissä merkeissä niin tähän mennessä maltillinen painonnousu ei todellakaan jää maltilliseksi :P Sama juttu kuin muillakin, melkein koko ajan tekisi mieli napsia " jotain pientä" ja nyt alkaa makeakin maistumaan... On aika hyvää tuo Pandan uusi Crisp-suklaa ;9
Huomenna on elämäni ensimmäinen OMA aika homeopaatille, jännittävää ;). Menen ystäväni suosittelemalle homeopaatille, joka on erikoistunut myös raskauden ja synnytyksen hoitoon. Saapa nähdä, itselleni en ole kovin paljoa homeopaattisia lääkkeitä vielä käyttänyt mutta esikoiselle niistä on ollut suuri apu ja se on saanut minutkin aika vakuuttuneeksi tuon hoitomuodon tehosta. (Olen siis semi-hörhö ;))
Päivikki muuten, huhuu, katselin tuolta joulukuisten laskettujen aikojen listasta että meidän lisäksemme siellä oli vain kaksi muutakin VASssa synnyttävää (Kati06 ja lotkis). He eivät ole kumpikaan tainneet kirjoitella näihin joulutonttujen pinoihin? No, jos siellä on noin 500 synnytystä vuodessa niin saattaa olla, että JOKU on siellä samaan aikaan synnyttämässä :D Hieman eri tilamnne kuin TAYSssa!
Ja siihen kaukosäädinhässäkkään olemme harkinneet yhden, kunnollisen " opetettavan" kaukosäätimen hankintaa, tosin sellainen (hyvä) kustantaa sitten aika paljon... No, olisipa mummoilla ainakin helpompaa :D. Meillä ainakin on sitten luvassa mummon pidempi vierailu kun on aika lähteä synnyttämään, onneksi äitini (eläkeläinen) voi tulla esikoisen hoitajaksi melko lyhyellä varoitusajalla. Tosin jos synnytys käynnistyy yöllä, täytyy keksiä jokin varasuunnitelma kun silloin ei bussi kulje... No, ehkä tässä on vielä aikaa hioa suunnitelmia :)
Jotain muutakin piti kommentoida, täytyy ravistella vähän tätä dementoitunutta päätään että muistuisi mieleen...
Ai niin, en ollut aiemmin lukenutkaan marraskuisten pinoja, mutta nyt kävin kurkkimassa ;) Pian samoja tunnelmia meilläkin!
Voi että, nyt alkaa jännittämään synnytyksen lisäksi vauvan sukupuolikin, huomasin eilen ihan aktiivisesti ajattelevani asiaa... Toisaalta olisi kivaa tietää, toisaalta on ihanaa säästää jotain jännitettävää synnytyssaliinkin :DDD. Heh, ihan niin kuin siinä synnytyksessä ei olisi riittämiin jännitystä!?
Tinuri ja Itu 31+1
Sunnuntaita kaikille :)
Tänään oli jo nuhan kanssa niin hyvä olo, että siivottiin talosta ala-kerta. Totesin siinä että siivous lapsiperheessä jossa vielä koira, on totaalisen täydellisen turhauttavaa!! Yhden kohdan saa imuroitua niin johan siihen on laskeutunut koiran karvoja ja muuta asiaan kuulumatonta - - hmph! Ja viisasta: meillä on olohuoneessa valkoinen matto - Haloo!! - järki hoi!!
Niin että vali vali :)) *mukamas tosissaan*
Masuun kuuluu hyvää: toukka potkii ja möyrii tasaseen tahtiin ja niin että masu heiluu puolelta toiselle :) Muutama kipeäkin potkaisu on tullut: kiusaa äitiparkaa :)) Minulla poksahti taas tuo vasen pakara jumiin eli saunaan tänään ja ukko saa tehdä jalkahoitoa joka viimeksi niin hyvin laukaisi hermokivun pois :))
Minäkin tunnustan että luen noita loka- ja marraskuun pinoja omiemme lisäksi. He kun ovat vaan muutamia viikkoja meitä edellä ja mukavaa siitä jo asennoitua mitä tuleman pitää. Tänään tuli semmonen olo että olisipa toukka jo tuossa sylissä ja joulu ovella :)) Johtui varmaan siivoamisesta... teki mieli jo kyntteliköt ym. kaivaa esille :))
Siitä syömisestä oli kans puhetta... liityn joukkoon armaaseen :/ täällä kuluu jäätelöä tuuttitolkulla, hapankorppuja, omenoita ja ja ja.... melkein mitä vaan syötäväksi kelpaavaa paitsi irtokarkkeja en osaa vieläkään syödä. En ole niitä pienenä saanut enkä ole niiden makuun päässyt vieläkään samaten on kaikkien leivosten ja munkkien laita: ei maistu mun suuhun (hyvä kait).
Hyi yök!!! Ukko kattoo tossa vieressä jotain dokumenttia missä on iiiisoja hämähäkkejä *vilun väristyksiä*. Tunnustan: minulla on fobia niiden otusten suhteen.... YÖK!!
Mutta nyt sinne saunaan ja lepuutan tota pakaraa... ja saa luvan vaihtua tuo television kanava!
RauPotar ja toukka 32+1
hih hih, luin viestiketjua, ja heti kun pikkusisko puhui suklaasta, rupes tekeen mieli, ja nefili kun mainitsi jäätelön niin melkein jo lähdin pakkasesta hakeen... kyllä herkkuja menis vaikka millä mitalla!
Mies tuli viime yönä. Ei rontti tuonut tuliaisia, kun ei muka kentän Harrods kaupassa ollut muuta kun rihkamaa. Mitenkähän olis, tais vaan iskeä laiskuus tai piheys ;-) No onneks tuli sentään itse ja nyt saa hemmotella sitten muuten, taidan laittaa sen suklaan hakuun..
VAUNUISTA
me saadaan siskolta lainaan Brio Kombi joka on kyllä vm 2001 ja mietin tuleekohan pakkomielle saada uudemmat, esim. ne Teutonian kolmipyöräiset Spirit S 3 olis aikasta makeet. En tiedä onko siinä mitään järkeä laittaa sellaista rahasummaa menemään, onko niissä sit niin eroa ja onkohan ne Briotkaan niin muuttuneet vuosien varrella. No ei tässä ole mitään kiirettä päättää. Taidan katsoa mitä ne netitä tilatessa maksaisi.
Ihanaa löysin koneelta Norah Jones 2 cd:tä, jotka meinasin ostaa ja nyt ei tartte kun mies oli äänittänyt ne ja kuuntelen niitä tässä samalla :-) vauvakin tykkää selvästi.
Rauhaisaa viikonloppua, palataan taas.