Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUntähtösten viikonloppu

13.10.2006 |

Pinoa pystyyn, naiset!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki luuraa??

Kyllä väsyttää.. pitäis varmaan mennä jatkamaa eilisiä pihatöitä niin tästä vähän piristyis. Sit vois aloittaa ton lipaston hiomisen, niin sais ne vaavin vaatteet sinne sit kun niiden pesun aloittaa. No ainakin pinna sängyn kannan tänään kellarista ylös.. sen maalasin uudestaan kun oli päässyt aika huonoon kuntoon näiden kahden ensimmäisen jäljiltä.(hampaan jälkiä).

Mut palaillaan myöhemmin.. mukavaa viikonloppua kaikille!

nefili

Vierailija
2/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei sisaret! Katsoin äsken valmennukseen kuuluvan synnytysvideon täällä kotona ja kyllä oli herkkää: kyyneleet valuivat ihan valtoimenaan ja nuhan lisäksi sai vielä lisää tukkoisuutta nenuun.. Ne kohdat kun vauva nostetaan äidin masun päälle - - ai että :)) ei enää kauan kun itse samassa tilanteessa ;)) ei malttaisi odottaa. Voisko vaan nukkua seuraavat 8vkoa niin menis aika nopeesti :)) Paitsi että syksy on niin kaunista aikaa että ei haluais sitä tuhlata :))

Onko muut huomanneet itsellä tämmoista asiaa: hiukset rasvoittuvat tosi nopeeta ja kynnet kasvaa hurjana...?? Onkohan mulla joku hormoni hiukan vallalla enempi kun toiset...?? :O

Meillä oli täällä länsirannikolla ihanan kirpeä yö ollut. Nollassa oli mittari piipahtanut ja nytkin on vain +4 astetta :)) Kyllä on luonto kaunis eri väreissään ja mukavaa kun nenua kipristää ilman viileys :))

Tämä sairaslomalainen taitaa olla suht hyvällä tuulella :)) Pitihän mun heti aamutuimaan töihin meiliä lähettää jotta varmasti osaavat tehdä mun työt siellä *valvoo silmä kovana*... ihan kun ois korvaamaton *paukuttelee henkseleitä omalle erinomaisuudelleen* hih hih :)))

Taidanpa tänään jopa jaksaa tuota keittiötä raivata - - hiukan tuo nuha jo helpottaa kun päätä ei satu koko ajan...

Palaillaan pallerot :) RauPotar ja toukka 31+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukavaa kun huomenna on vihdoin SE lauantai ja muuttopäivä. Pääsee pois tästä väliaikaisuden olosta.

Eilen aamulla käväisin Hulluilla Päivillä. VIRHE!! Jo keskiviikkona oli aika kovia suppareita pitkin iltaa, jotka olivat rauhoittuneet yön aikana. Eilen sitten iltapäivästä alkoi oikein todellinen supistelu. Pelkäsin jo, että nyt sitä mennään synyttämään... Soitin viiden maissa NKL:n polille ja kyselin ohjeita. Oli kätilö onneksi tosi ystävällinen. Antoi neuvoksi ottaa kaksi Panadolia ja mennä lämpimään suihkuun ja sitten vuodelepoa koko ilta. Ja jos ei ala auttamaan, niin näytille. Sanoi ettei kuulosta hyvältä. ONNEKSI nuo neuvot auttoivat ja supparit loppuivat. Pahimmillaan oli väliä vaan pari minuuttia ja osa oli aika kipeitäkin. Pelästyin :( ! Loppui mun pakkaamiset ja muut puuhat kokonaan. Vaikka onneksi on viikkoja jo 32+5, niin silti toivoisi ainakin 3 viikkoa lisää!!! On vaan kurjaa, kun ihan kaikki jää miehen harteille. Onneksi mun pikkusisko tulee tänään iltapäivällä ja jää avuksi koko viikonlopuksi.

Monella oli alkanut lomat ja sairaslomat niin ettei enää ennen mammalomaa töihin ole asiaa. Mulla oli myös tiistaina neuvolalääkäri, joka suosiolla määräsi loppuun asti saikkua. 28. päivä onkin ensimmäinen mammalomapäivä. Kävin töissä palauttamassa avaimet yms. Työsuhde loppuu äitiysloman aikana, joten sinne en enää palaa. Ihme kyllä ei ole ollenkaan haikea olo :) . Vauva on kyllä ehdottomasti paras mahdollinen vaihtoehto!!

Kuka olikaan eilen viimeisen viestin pinoon kirjoittanut, hän mietti tuleeko niitä viimeisiä viestejä pinoista kukaan lukeneeksi. Tulee, minä luen ainakin kaikkien viestit innoissani! Olen vaan niin hajamielinen, että en muista kommentoida läheskään kaikkea mitä haluaisin. Pitäisi aina tehdä muistiinpanoja.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! Odotan innolla, että saadaan sinne uuteen paikkaan ensi viikolla koottua pinnasänky, hoitopöytä yms. Saa vauvan kamat mukavasti paikoilleen. Sormet syyhyää. Vielä en ole tosiaan tehnyt sen asian suhteen mitään. Eilen kyllä Hulluilta Päiviltä tarttui käteen vauvalle pyyhe, huopa, body ja kahdet sukat. Esikoinen sai DVD:n pukinkonttiin ja pari muutakin juttua. Ja uuteen kylpyhuoneeseen pari uutta pyyhettä jne...

Taas venähti juttu, nyt kyllä lopetan ja menen syömään ;) !

t. Maituliini 32+5

Vierailija
4/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasin juuri, että tânâân on perjantai 13 pâivä. En ole kyllä kovinkaan taikauskoinen, mutta kuitenkin....

Vâsyttäâ ihan kamamasti vaikka melkoiset yöunet on takana. Jalkoja kramppasi kyllä ihan kunnolla, mutta muuten sain nukuttua aika hyvin. Saa nähdä kuinka sitä jaksaa kun vauva herättää monesti yöllä. No monet tutut kyllä sanoo, että ihmeesti sitä sitten jaksaa. Tâytyy uskoa kokeneempia.

Joulunlapsi onneksi sinulla meni supistukset ohi. Tâytyy laittaa korvan taakse saamasi ohjeet joilla supistukset loppuivat.

Eilen lueskelin synnytyspalstalta kirjoituksia ja nyt alkoi synnytyskin toden teolla mietityttään. Tähän asti olen ollut aika neutraalina koko asian kanssa, koska ei ole aikaisempaa kokemusta miltä se tuntuu ja miten siitä selviää. Nyt mielessä pyörii kaikenlaiset repeämät yms. No huomenna alkaa synnytysvalmennus jossa asia luultavasti selkeytyy.

Hyvää viikonloppua kaikille mammoille ja masuasukeille!

ellinoora + bebe 32.3

Vierailija
5/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki eiliseen (niin tulee luettua se pinon viimeinenkin ;)):

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=&m=8576447&p=1&tmode=…

Voi, lepoa supistelijoille! Onneksi alamme pian kaikki olla " hyvillä viikoilla" , mutta silti toivotaan että hoppuisimmatkin vauvat tulisivat vasta marraskuun puolella. Kultikutri ja pikkukeskostyttö ovat usein ajatuksissa...

Nyt alkoi syysloma. Tai siis ei minulla, kun kotona olen, vaan miehellä. Jossain vaiheessa käydään vähän sukuloimassa, muuten ei mitään suurisuuntaisia lomasuunnitelmia. Remontoinnin, järjestelyiden ja vauvavalmisteluiden merkeissä se loma varmaan hurahtaakin :) Ja jos vaikka vähän kyläilisikin, huomenna saamme vieraita ja loman aikana olisi tarkoitus itsekin hoitaa niitä ystävyyssuhteita, jotka välimatkan takia jäävät tavallisessa arjessa liikaa puhelimen ja sähköpostin varaan.

Aurinko paistaa ja lehdet ovat kullankeltaisia, ihastuttavaa! Nyt kupillinen teetä ja pari palaa suklaata ennen kuin haen esikoisen hoidosta :)

Tinuri ja Itu 30+6

Vierailija
6/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, tämä kotona olo alkaa tympimään. Jos TAAS kattois jonkun leffan. Aamulla tein pari tuntia sängyssä läppärillä töitä, vaikka yritän muuten työntää mielestä pois nuo työjutut, ettei rupea stressaamaan.

Tänään piti mennä kättärille valmennukseen, ja meinasin mennäkin, kunnes juuri lähdettyäni huomasin ettei se todellakaan ollut hyvä idea. Tuli niin kova painontunne alavatsaan kun istuin autossa. Käännyin takaisin ja jatkoin lepäilyä. Ehtii niihin valmennuksiin sit myöhemmin ja jos ei ehdi niin sit pitää vaan selvitä ilman.

PIKO kyllä minäkin luen eilisen pinon, itsekin töissä ollessa (ja vieläkin usein) kirjoitin aika myöhään, ja kyselin samaa. Kyllä me luetaan niitä viimeisiäkin viestejä ;-) Harmi että teillä on niin vähän ultria ja lääkärikäyntejä. Helsingissä kylläl on aika hyvin. Tosin kesällä oli joku supistettu toiminta ja sitten neuvolalääkäri ihmetteli kauheasti miksen ole jo käynyt lääkärillä kun kesäaikana sitä ei ollut lainkaan. Minä purnasin sit tietty siitä että on tääkin kun veronmaksajien palveluita pienennetään vaan.. ;-)

Ihana auringonpaiste ulkona, voi kun pääsis lenkkeilemään..

t. Heini rv 29

Vierailija
7/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa muutaman rivin minäkin, kun näyttää pino niin lyhyeltä.

Eipä mitään uutta kuulu. Koko päivä on mennyt pieniä kotihommia (pyykinpesua, lakanoiden vaihtoa jne.) tehdessä. Pyykkiä riittää, kun kaks touhukasta koulupoikaa. Vauvan pyykkiä, kun vielä pian alkaa tulla niin mihin sitä tuon pyykin kanssa joutuu..Meillä ei ole kuivausrumpua ja ollaan nyt ehkä aikeissa sellainen hommata. Onko kenelläkään kokemusta kuivausrummusta? Mikä merkki olis hyvä? Kuinka paljon mahtaa vaikuttaa sähkölaskuun?

Tänään tosiaan on ollut ihana ilma ulkona. Kävin kirjastossa(n.500m)kävellen ja kyllä se aika töpöttelyä oli. Selkään rupesi sattumaan ja vähän sattui vatsaankin, piti välillä ihan pysähtyä. Olis kiva, kun vois vaan heittää lenkin reippaasti ilman kipua ja vaivaa. No, eihköhän se aika pian taas koita meillekin.:)

Huomenna pojilla on koulupäivä ja mieskin menee töihin eli taas saa päivän viettää ihan rauhassa. Melkein jo tympii tämä kotona olo. Pitänee huomenna mennä vähän kauppoihin tai kyläileen, ettei vallan tuu mökkihöperöksi. ;)

Tuuti 32+2

Vierailija
8/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs kummitus ilta eilen on ollut kun minullakin supisteli :(

huihh..eivät olleet edes hirveen kipeitä mutta mietin mielessä et

kuinkahan synnytyksen pärjää

nyt pitäis vaan antaa kropalle periksi, ei jaksa niin ei!

tänään käytiin shoppailemassa..löysin vauvalle jopa 1bodyn. yhtään vaatetta ei tarvitsisi ostaa mut..me naiset :)

huomenna olisi tarkoitus lähteä katsastaan vaunuja ja vielä miehen ehdotuksesta..oho :)

oiskohan missään jotain tapahtumaa koko perheelle huomenna?

hartwall arenalla ois monstereita, huomattiin vaan liian myöhään!

jaksamisia kaikille!!

Vierailija
9/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva möyrii vatsassa niin vimmatusti, tai " muljauttelee" itseään.

Tänään oli viimeinen työpäivä, lomat ensin pois ja sitten alkaakin äitiysloma siihen perään. Äkkiä on aika mennyt, nyt kun näin pitkälle ollaan jo päästy. Kaipa sitä pikkuhiljaa vois alkaa jotain laitteleen vauvalle valmiiksi...jos vaan sais aikaiseksi. Kuten kirjoituksen sävystä huomaa, olen vaan kokoajan niin kauheen väsynyt. Unet ovat nyt viiikon olleet aika hyvät ja rautaakin olen popsinut, mutta silti väsyttää.

Keskviikkona sain varatuksi itselleni neuvolasta lääkäriajan ja pääsinkin silloin heti, kun on noita supistuksia kanssa ollut ihan kiitettävästi, ja tuntuu kuin vauva puiskisi itseään alas; toisiinsanoen on kuin olisi joku pallo jalkojen välissä. Muissa raskauksissa ei näin ole ollut. Kohdunsuun ja -kaulan tilanne olivat onneksi pysyneet samana kuin viimeksi eli kiinni on ja kanvaa jäljellä. Meniköhän nyt termit oikein...

Ensi viikolla olisi sitten neuvolakin taas. Uteliaana odotan onko rautakuuri auttanut.

Mutta eipä minulla tälläkertaa muuta. Mukavaa viikonloppua kaikille:-)

elmersson 32+4

Vierailija
10/30 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tullut ihan lahopää! En oikeasti muista mitään mistään. Päivät menee pyöriessä ja miettiessä, että mitä sitä pitikään seuraavaksi tehdä. Tämä sama lahopäisyys saa sitten (toivottavasti) jatkoa imetyksen muodossa, silloin se maailmanmeno vasta unohtuukin... Raskasta aikaa miesraukalle kun vaimo vaan pyörii ympyrää ja miettii asioita ääneen! Olen varmaan loistokasta seuraa ;-)

Elmerssonille onnea lomasta (ha-haa, muistinpa edes yhden nimimerkin ja mitä siihen piti kommentoida) ja Heinille jaksuja lepoon (... ja toinen...), hyvä päätös kääntyä kannoillaan ja palata pedin pohjalle jos olo oli sellainen. Kyllä sitä kykenee synnyttämään ilman valmennustakin, itse en muista, että siitä olisi ollut mitenkään kovasti hyötyä h-hetkellä, olihan se tosin jännää silloin...

Vauva taitaa olla laskeutunut, sen verran on olo muuttunut ja selkä oli kipeä alkuviikosta. Luulisin jopa, että on ihan oikein päin maailmaan tulossa eli mikäpäs siinä sitten. Tosin saisihan se siellä masussa vielä viihtyä reilun tovin, minulla kun ei tunnu olevan synnyttämään kiire. Sanoinkin eilen miehelle, että sitä parempi mitä kauemmin mesoaa masussa niin ei ainakaan tarvitse kuunnella sitä itkua! Onpas äidillinen suhtautumistapa ;-) ehkäpä liiankin realistinen? Joopa joo, tällaisia ova siis aatokset tällä hetkellä...

Esikoinen ei nuku vieläkään!!! Pitää kai yrittää tainnuttaa se jotenkin, makoisaa viikonloppua sisaret, syökäähän paljon suklaata, siitä tulee hyvä mieli :-)

Tiina 32+1

Vierailija
11/30 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta rakkaat kanssasisaret!

Pinon oon lukenut joka päivä ahkerasti moneenkin kertaan, en vain ole jaksanut/viitsinyt kirjoittaa. Mutta nyt ajattelin vielä täältä sängynpohjalta tempaista, jos sais kirjoitettua ilman että pikkumies käy kimppuun. Meinaa olla nimittäin eloisa tapaus, niin kuin varmaan kaikki 2v poijaat;) Sitä ei vaan muista, että isotkin lapset on olleet joskus ehkäpä myös noin villejä?! No, aika aikaa kutakin...

Sairaslomalaisten joukko näyttää edelleen kasvavan, tervetuloa joukkoon kaikki ja ottakaahan iisisti. Oon ite kans edelleen sairaslomalla ihan äippälomaan asti. Asiat alapäässä on kuitenkin ennallaan eli ei onneksi ole mennyt eteenpäin entisestään kohdunsuun tilanne. Enempi liikkuminen aloittaa heti supistelua ja nuo liitoskivut (joita kans tuntuu olevan melkein kaikilla) on kyllä ihan kamalia:( Onneksi ei edelleenkään tarvi vuodelevossa olla, että saa jotain pientä puuhastella (, jos vaan viitsii).

Sais vielä muutamia viikkoja tulla reilustikin ja sitten alan riehuun;) ettei menis TAAS niin vaivalloisiksi käynnistyshommiksi...

Ultrassa kävin viime viikolla ja näyttäispäs sille, että meidän perheen balanssi säilyy, eli toinen tyttö ois tulossa;) Ihan niin riehaannuin tuosta ajatuksesta, että menin sitten ostamaan yhden vaaleanpunaisen bodyn Hullujen;) päiviltä (erään mieshenkilön suusta kuultu termi). Tyttö tuumas, ettei ois enää kestänyt kolmatta veljeä, vaikka tietää senkin, että ultra kuitenkin on vähän epävarma... Muistaakseni joskus kirjoittelinkin, että mulla on ollut vähän tyttöolo.

Juu, ja se odotettu äitiyspakkaus tuli sitten eilen ja ilta meni sitten hypistellessä. Täytyypä sanoa, että oli parempi kuin kuvien perusteella odotin. Vaikka aika pojan väristä vaatetta siellä oli. Vaan eihän se auta rutista kun ilman saa...

Mutta täällä alkaa nääs mustamakkara ja kahvi tuoksuun sen verran, että taidan lähteä kultsin laittamalle aamupalalle. Ja sitten leipomaan pikku-ukon synttäreitä varten;)

Mukavaa ja rauhaisaa viikonloppua kaikille joulupallosille tasapuolisesti!

Kerkkis 29+2 (kohta uusille kymmenille, jes!)

Vierailija
12/30 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin vaivaa tämä raskausajan dementtia. Hyvä kun oman nimensä muistaa... Saapahan perheessä äipälle väki nauraa kun ei muista mitään ja puhuu ihan höpöjä.

Verensokereita on nyt tässä tullut sitten mittailtua tämä viikko. Hyvin ovat pysyneet rajan alapuolella, paitsi tänä aamuna oli paasto 5,4. Eli täytyy varmaan tiukentaa ruokaseulaa..

Eilinen päivä oli aika " kamala" . Oli opiskelija meillä siivoamassa, kun tarvitsi paikan, jossa käydä tekemässä 7h siivous. No, minähän ajattelin silloin aiemmin, että tuleepa hyvään saumaan. Käytönnössä meni niin, että kun en ole tottunut siihen, että joku muu siivoaa meillä, piti itsekkin vähän tehdä. Ja tottakai alkoi armottomat supistelut ja lonkkakivut, jotka kyllä pistivät asiat tärkeysjärjestykseen. Eli minä lepäilin ja opiskelija sitten saikin siivota rauhassa ja täytyy myöntää, että on ihana kun tuli siivottua. Ja onnistuu se ilman, että itse häärää seassa. Taisi olla siivoojakin vain mielissään kun sai yksin touhuta.

Tosiaan koko loppupäivä,ilta ja alkuyö meni sitten supistellessa. Sanoin jo miehelle, että jos tähän malliin jatkuu, täytyy mennä näytille. Onneksi loppuivat kun sain unen päästä kiinni.

Päivän viimeisen viestin kirjoittajalle; minä ainakin luen kaikki viestit. Ainahan jonkun on oltava se viimeinen...

Jaksamisia kaikille kanssasisarille! Odottavan aika on loppupeleissä aika lyhyt ;)

Jouluodotus 30+2 (ihanaa olla uudella kymmenellä)

Vierailija
13/30 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itseäni muistutan päivästä, tuo pikkusiskon mainitsema dementia vaivaa tääläkin pahasti. En tiedä monestikko olen esim. kaupasta unohtanut tuoda sen mitä lähdin sieltä hakemaan(lappu ei auta kun unohdan lukea sen tai unohdan mitä oli just lukenut). Karkki ja herkku hyllyjen kohdalla viim. kaikki muu unohtuu :).

Kerkko ja muut loppu joulukuussa synnyttävät, mukavaa et meitä on muutama.. muut kun menee jo reilusti yli 30 viikoilla, ei tarvi sit yksin täälä riekkua kun muut on jo synnyttänyt.

Ukkonen lähti tytön kanssa metsään merkaamaan puita(metsä on anopin ja haemme sietä polttopuita) Emme siis ole mitää metsän omistajia. Minun pitäis nyt viihdyttää poikaa sit sen aikaa, mitähän sitä keksis.

Ihan järkyttävä väsy vaivaa kokoajan(hemppa kuitenkin ok) voisin nukkua nykyään ihan jatkuvasti. Pitänee pyytää tuota ukkosta menemään vaik illalla anoppilaan lasten kanssa ja ottaa pikku tirsat.. semmoset kolme tuntia vähintään.

Nyt tarvii mennä viihdyttämään tuota poikaa, muuten tulee huono äiti fiilis.

neffi 29+1

Vierailija
14/30 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis todellakin tähän aikaan huomenta :)) Meillä on isommat lapset isällä, olemme siis uusioperhe, ja saimme rauhassa köllötellä pitkään petin pohjalla. Onpa viime kerrasta aikaa kun lapset olleet pois viikonlopun, taitaa olla viime keväänä. Heidän isä kun ei ole kovin innokas lapsien kanssa aikaansa viettämään: mielummin kesällä golfkentällä ja kun se kiinni niin kiertää biljardikisoissa.

Tuostahan tulikin hassu juttu mieleen: kun saimme tietää että lapset on viikonlopun poissa, mietimme ankarasti että mitä kummaa sitä tekisi :o on kaikki tekemiset aina niin että huomioitu lapset mukaan. No, ainoa mitä mieleen tuli niin tehdään suursiivous :))) Onneksi olen flunssassa että jätetään nyt tuokin väliin ;)

Taidanpa hakea lisää kaffetta ja löhötä sohvalla..

Palaillaan sisaret

RauPotar ja toukka 32 tasan :))

Vierailija
15/30 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan nyt sitten useampi kerta tälle päivälle, kun niin monta jäi väliin;) Sellaista piti kysymän, että onko meidän " lista" päivitettävänä vai onko se vaan tipahtanut johonkin toooosi kauas. Olisin sitä vain huvin vuoksi lueskellut, kun on tullut sellainen tuntuma, että kaikki muut melkein synnyttää ihan just kohta ja viikkoja on paljon yli 30... Eli onko siellä listan perällä juuri muita kuin minä ja Nefili;)

T. yksikärsimätönloppuvuodenodottaja alias Kerkko

Vierailija
16/30 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti jo eilen kirjoittaa, mut kierreltiin kaupoissa illalla ja kotiin tultua olin niin väsynyt, etten konetta jaksanut avata. Joululahjoja sain jo vähän ostettua poitsuille.

Mäkin olen siirtynyt viimein uusille kymmenluvuille. Torstaina oli sit se istukkatutkimus. Ihan positiivisella mielellä lähdin sieltä. Kohdunsuu on täysin vapaa eli oli sitten istukka vähäsen siitä siirtynyt, onneksi. Kiva oli kuitenkin päästä taas katselemaan pientä monitorista, vaikkei kauheasti selvää saanut kuin sieltä täältä jotain, kun ei mahtunut kokonaan monitoriin. Painoa oli vauvalla 1500 g ja oli jo raivotarjonnassa.

Raupotar kyseli hiuksien rasvoittumisesta ja kynsien kasvamisesta. Mulla ei ole koskaan juurikaan hiukset rasvoittuneet ennen raskautta ja vielä vähemmän rasvoittuneet raskauden aikana. Vaikka tyyliin viiteen päivään ei pesisi hiuksia, ni ei rasvoitu sitten millään, vaikka toki pesen useammin =) Kynnet ei pääse kasvamaan, kun paha tapa mulla on kynsien pureskelu. Meillä on myös Raupotarin tavoin uusioperhe...tosin onneksi poikien isä ottaa lapset joka toinen viikonloppu. Nyt ovat juuri isällään. En tiedä miten jaksaisin jos ovat paljon harvemmin isällään tai kyllä sitä siihenkin sopeutuisi, mut varsinkin nyt raskauden aikana, kun lähes aina vaan väsyttää. Eli kannattaa ottaa rennosti ja levätä vaan nyt kun voi...

Mä myös luen kaikki viestit, myös ne viimeisimmät, vaikka välillä kirjoittelu on vähemmän aktiivista...

MariJo ja Omppu rv 30+1

Vierailija
17/30 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti jo eilen kirjoittaa, mut kierreltiin kaupoissa illalla ja kotiin tultua olin niin väsynyt, etten konetta jaksanut avata. Joululahjoja sain jo vähän ostettua poitsuille.

Mäkin olen siirtynyt viimein uusille kymmenluvuille. Torstaina oli sit se istukkatutkimus. Ihan positiivisella mielellä lähdin sieltä. Kohdunsuu on täysin vapaa eli oli sitten istukka vähäsen siitä siirtynyt, onneksi. Kiva oli kuitenkin päästä taas katselemaan pientä monitorista, vaikkei kauheasti selvää saanut kuin sieltä täältä jotain, kun ei mahtunut kokonaan monitoriin. Painoa oli vauvalla 1500 g ja oli jo raivotarjonnassa.

Raupotar kyseli hiuksien rasvoittumisesta ja kynsien kasvamisesta. Mulla ei ole koskaan juurikaan hiukset rasvoittuneet ennen raskautta ja vielä vähemmän rasvoittuneet raskauden aikana. Vaikka tyyliin viiteen päivään ei pesisi hiuksia, ni ei rasvoitu sitten millään, vaikka toki pesen useammin =) Kynnet ei pääse kasvamaan, kun paha tapa mulla on kynsien pureskelu. Meillä on myös Raupotarin tavoin uusioperhe...tosin onneksi poikien isä ottaa lapset joka toinen viikonloppu. Nyt ovat juuri isällään. En tiedä miten jaksaisin jos ovat paljon harvemmin isällään tai kyllä sitä siihenkin sopeutuisi, mut varsinkin nyt raskauden aikana, kun lähes aina vaan väsyttää. Eli kannattaa ottaa rennosti ja levätä vaan nyt kun voi...

Mä myös luen kaikki viestit, myös ne viimeisimmät, vaikka välillä kirjoittelu on vähemmän aktiivista...

MariJo ja Omppu rv 30+1

Vierailija
18/30 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eihän sitä aina kaikkea voi muistaa :D Eilenkin seisoin kaupassa ja mietin, mitä IHMETTÄ laittaisin itselleni ruoaksi, mies kun söi töissä ja tyttö päivähoidossa. Kertakaikkiaan mitään ei tullut mieleen... Joten ostin sitten kalapuikkoja :P

Tukan rasvoittumisesta ja kynsien kasvusta oli puhetta. Jossain vaiheessa naama ja hiukset rasvoittuivat hurjaa vauhtia, nyt ei ole sitä ongelmaa mutta kynnet ja karvat kasvavat kohisten! Uh, pitääköhän loppumetreillä pyytää siippaa leikkaamaan varpaankynnet, heh... Pidän sormenkynteni yleensä lyhyinä, mutta nyt ne kasvavat sellaista kyytiä, että välillä mielessä käy jopa niiden lakkaaminen :) No, sekin on jonkun mielestä kiellettyä raskauden aikana, itse lakkaan kynnet ehkä 2-3 krt vuodessa, joten voin nytkin aivan hyvin jättää väliin :P

Viikkoja 31 täynnä ja ensimmäiset pikkuvaatteet pestyinä kaapissa! Vielä kun saisi aikaiseksi laittaa pinnasängyn valmiiksi ja ostaa uuden patjan ja ommella pinnasuojukset ja ja ja... Sama saamattomuus vaivaa täälläkin, toivottavasti ei tule sitten paniikki loppumetreillä :DDD

Tinuri, tänään 31+0

Vierailija
19/30 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ihanaa kun ei kukaan ole kotona,tai ympärillä kun neiti nukkuu päikkäreitä ja pojat lähti isänsä kanssa tutun metsälle,sielä on meille luvattuja polttopuita,nyt on saanukin lämmittää kun meillä ei oo patterit päällä ollenkaan. Ite on kyllä niin väsynyt,kaikki lapset oli puol 7 aikoihin ylhäällä jo ja itse nukun niin huonosti yöt,pyörin ja pyörin tai sit vessahätä tai painajaisia..

Torstaina oli neuvola, painoa tullut yhteensä 12kg, RR: 122/67, kohdun pohjan korkeus:30,5, Raivo tarjonta vauva aika matalalla.sykkeet oli välillä 200 ja itse säikähdin ensiks mutta se johtui siitä kun olin maannut selällä vähän kauemmin ja alkoi itselle tulla huono olo ja pyörryttää niin sanoi että johtui siitä.kun sitten vasemmalla kyljellä maatessa kokeili hetken päästä uudestaan niin oli hyvät n.140.

32+3

Vierailija
20/30 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkkis.. meitä oli sielä loppu päässä kyl aika reippaasti.. eivät vaan kaikki ole aktiivi kirjoittajia.. itselläkin tuo aktiivisuus vaihtelee aika paljon kun on muka välillä niin kiire.

Nasutin-1 meitä on siis nyt 2 vks synnyttäjää.. minä jo luulin sielä makoilevani ihan yksin sit joulukuussa :)

Mitäs muuta.. pihatöitä.. plääh.. vihaan haravoimista yli kaiken!!!!!!!!!!

sit on yks naapurin iso koivu joka on kallellaan meidän tontille ja kaikki lehdet luonnollisesti meidän puolelle. Tänään kärräsin taas 2 kottikärryllistä niitä ja loppua ei näy!(huom. meillä ei ole sillä puoleela puita joten kaikki tulee tosiaan heidän puusta). Mies ihmettelee miten voin ottaa pulttia moisesta asiasta.. mitäs se tietää.. empä ole vielä nähnyt ukkoa haravan kanssa kertaakaan.

Taidan hakea ison jätskiannoksen ja kaatua sen kanssa tonne sängyn pohjalle.

nefili the kiukkuttelia