Työssä käyviä eläkeläisiä?
Haluaisin kuulla kokemuksia, kannattaako? Mitä teet jne.?
Kommentit (11)
puolisoni veli.... täytti juuri 79 ja töissä käy joka viikko muutaman päivän, ajelee pitkin maata konsulttitehtävissä omassa firmassaan jonka perusti eläkkeelle jäätyään.
Minä. Mutta en asu Suomessa vaan Norjassa.
Olen eläkkeellä oleva sairaanhoitaja ja otan keikkoja kun itselle sopii.
Ihan kiva lisä eläkkeeseen. Saan työskennellä 168 tuntia neljännesvuodessa ilman että se vaikuttaa eläkkeeseen. Eipä kyllä tule noin paljona työskenneltyä.
Olen asunut täällä pian 30 vuotta ja olen tyytyväinen.
Assistenttina eräälle liikuntakyvyttömälle. Itse asiassa käyn useampien luona ja voin hyvin työstä.
No minä tulen pian olemaan, kunhan pääsen työkyvyttömyyseläkkeelle. Sitten painetaan pitkää päivää verovapaata duunia.
M37
Vierailija kirjoitti:
Minä. Mutta en asu Suomessa vaan Norjassa.
Olen eläkkeellä oleva sairaanhoitaja ja otan keikkoja kun itselle sopii.
Ihan kiva lisä eläkkeeseen. Saan työskennellä 168 tuntia neljännesvuodessa ilman että se vaikuttaa eläkkeeseen. Eipä kyllä tule noin paljona työskenneltyä.
Olen asunut täällä pian 30 vuotta ja olen tyytyväinen.
Norjassa on korkeat eläkkeet ! Itse Ruotsissa asuvana tienaan noin 10 700 ruotsin kruunua kuussa viidenkymmenen raskaan työvuoron jälkeen eläkettä.
Tiedän monia. Harrastavat töissäkäyntiä, eli tekevät keikkaa joka virkistää eläkeläisen arkea.
Kolme tuttavaa/kaveria tekee osaviikkoisena hoitoalan töitä. Jokainen heistä on yli 70-vuotias, kaikki naisia ja koska aikoinaan olivat pitkään lastensa kanssa kotona, on eläke jäänyt pieneksi. On pikku pakkokin tehdä jos ei halua joutua yhteiskunnan tukien varaan, kuten nämä eivät halua.
Työssä käynti eläkkeellä on hyvä juttu. Saa lisä tienestiä on sosiaalisia suhteita ei tarvi yksin kotona ihmetellä. On kiva kun on työkavereita. Jos on hyväkuntoinen suosittelen.
Mieheni käy, osa-aikaisesti. Ei se oikeastaan kannata, mutta onpahan jotain tekemistä.
Tiedän tapauksen, joka oli 4 kk eläkkeellä. Siis nosti eläkettä ja oli läksiäiset ja kaikki. Työnantaja pyysi takaisin ja nyt ko. henkilö tekee osa-aikaista.