Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE:n Teksti-TV eilen: "Uuden tyypin koronarokotteet syksyllä" Aiotko ottaa?

Vierailija
28.05.2022 |

Syksyllä uutta piikkiä taas tarjolla. Aiotko ottaa? Myös apinatautiin on jo kehitetty piikit.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Minä luotan tieteeseen ja asiantuntijoihin. En halua olla itsekäs foliohattu, joka uskoo tietävänsä paremmin kuin lääketieteen ammattilaiset.

Vierailija
2/27 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, kenelle rokotusta suositellaan. Jos ikäryhmälleni suositellaan, käyn ottamassa. Syksylle on itselläni aika paljon menoja, en halua riskeerata omaani tai muiden terveyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan, mikäli se on tehokas sillä hetkellä vallitseviin virusvariantteihin. Huvikseni en ota.

Vierailija
4/27 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä. Mutta jos tulee enää yhden yhtäkään koronarajoitusta, jätän protestiksi ottamatta.

Vierailija
5/27 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut vielä yhtäkään ensimmäisen tyypinkään koronarokotetta, joten tuskin tätäkään. Ihan hyvin olen pärjännyt ilmankin, vaikka minulla on pienet lapset ja asumme Helsingissä.

Vierailija
6/27 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai. Minä luotan tieteeseen ja asiantuntijoihin. En halua olla itsekäs foliohattu, joka uskoo tietävänsä paremmin kuin lääketieteen ammattilaiset.

Todella väsynyttä argumentointia. Luuletko, että lääketieteen ammattilaiset eivät laula niiden lauluja jotka heitä rahoittavat?

Vierailija
7/27 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. En ottanut kolmattakaan. Moni kolmesti rokotettu tuttava ikäluokasta 50-60 kuollut tai joutunut sairaalaan sydänkohtauksen vuoksi.

Jaa. Itse en tunne yhtäkään rokotteen jälkeen sydänvaivoihin sairastunutta tai kuollutta.

Sen sijaan tuon ikäisistä tutuista ja sukulaisista muutama on saanut sydänkohtauksen / infarktin tms. ihan aikaa ennen koronaa. Ovat todella yleisiä tuon ikäisillä, ikävä kyllä.

Vierailija
8/27 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. En ottanut kolmattakaan. Moni kolmesti rokotettu tuttava ikäluokasta 50-60 kuollut tai joutunut sairaalaan sydänkohtauksen vuoksi.

Eipä ole omien tuttavien ja työni kautta tietämieni satojen ihmisten joukossa yhtään rokotteiden vuoksi sairastunutta, kuollutta tai sydäriä saanutta. Omat vanhemmatkin mennä porskuttava yli 85-vuotiaina. Viimeisen kahden vuoden aikana on menehtynyt yksi sukulaiseni 93-vuotiaana syöpään.

Vierailija
9/27 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin koronan keväällä. Ei ollut niin paha tauti etteikö sitä voisi sairastaa vaikka joka vuosi. Olen tottunut saamaan jonkun kausiflunssan joka tapauksessa joka vuosi, vastustuskykyni ei taida olla kummoinen. Vakavaa tautia ei silti ole koskaan tullut. Influenssarokotteita en ole koskaan ottanut myöskään.

Vierailija
10/27 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella väsynyttä argumentointia. Luuletko, että lääketieteen ammattilaiset eivät laula niiden lauluja jotka heitä rahoittavat?

Niin ja jostakin syystä lääketieteen ammattilaiset eivät enää suosittelekaan neljänsiä rokotteita. Olisikohan heillä jotakin sellaista tietoa, jota ei meille kerrota?

Vierailija
11/27 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en ole ottanut ensimmäistäkään.

Vierailija
12/27 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova tarve valehdella joillain. Mikä on motiivi moiselle?

Vierailija
13/27 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläkkin läheinen sai rokotteen jälkeen 2 aivoinfraktia ja loppuelämä pilalla, tiedä sitten oliko rokotteen syy mutta näitä tapauksia on paljon.

Jos suomalaisista aikuisista on rokotettu joku 80% niin eikö se ole ilmiselvää, että näitä tapauksia on paljon. Infarkteja tapahtuu joka vuosi ilman rokotteitakin.

Toki jos tilastot näyttävät, että infarkteja on tullut enemmän nimenomaan rokotteiden ottamisen jälkeen, niin silloin kausaliteetti voi hyvin olla olemassa. Yksittäisten anekdoottien arvo tällaisessa tarkastelussa on kuitenkin pyöreä 0.

Vierailija
14/27 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Minut on jo rokotettu koronavirusta vastaan.

Vierailija
15/27 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Itse en tunne yhtäkään rokotteen jälkeen sydänvaivoihin sairastunutta tai kuollutta.

Sen sijaan tuon ikäisistä tutuista ja sukulaisista muutama on saanut sydänkohtauksen / infarktin tms. ihan aikaa ennen koronaa. Ovat todella yleisiä tuon ikäisillä, ikävä kyllä.

Minä en tunne enkä ole kuullut kenestäkään joka olisi kuollut koronaan tai saanut siitä jotain jälkihaittoja. Normaalina flunssana on mennyt kaikilla.

Niin? Ei liittynyt mitenkään tähän. Normaalina flunssan minäkin sairastin koronan.

Minä tunnen tasan yhden henkilön, jolle tuli korona vakavana ja joutui sairaalaan hengityskoneeseen. Tällä havainnolla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen kanssa, että ensimmäinen kommentoija vihjasi koronarokotteen aiheuttavan infarkteja. Tuollaista ei oikein voi väittää ilman jotain dataa aiheesta.

Sinun ja minun havainnot siitä, että korona sairastetaan yleensä lievänä, käyvät yksiin myös julkisen tilastodatan kanssa. Ihan koronan alkuaikoina 2020 keväällä jo uutisoitiin, että suurin osa saa viruksen lievänä tai jopa oireettomana.

Vierailija
16/27 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolleisuus- ja sairaustilastot on lähtenyt aiempien piikitysten jälkeen sen verran räjähtävään kasvuun, että pysyn jatkossakin kaukana kaikista "rokotteista".

Lähde tälle?

Kuolleisuutta ja sairauksien määrää tulee verrata vuoteen 2019 tai sitä edeltävään aikaan.

Vuosina 2020-2021 oli niin paljon rajoituksia että tartuntataudit eivät jyllänneet normaaliin tapaan.

Lisäksi ihmiset eivät käyneet lääkärissä (koska ei päässyt), eli silloin jäi diagnosoimatta sairauksia, joita ihmisillä kuitenkin oli/on. Niistä piiloon jääneistä sairauksista jaellaan diagnooseja vasta nyt, kun elämä on palannut normaalimmaksi ja ihmiset pääsevät jälleen lääkäriin.

Vierailija
17/27 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ota. Rokotteet on turhia.

Vierailija
18/27 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut paha tauti tuo omikron. Lämpö kesti 1,5 pvää ja korkein 38,2, yskää, flunssaa. Ilman rokotuksia sairastin.

Vierailija
19/27 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lähi- ja tuttavapiirissä useampi haittoja saanut. Se, ettei teidän lähipiirissä niitä ole ollut, ei tarkoita, etteikö monella olisi. Katsokaa Fimean tilastoja, jonne ilmoitetaan vain murto-osa.

Vierailija
20/27 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova zenzuuri ketjussa