Nykyään ei saisi vaikka miten nälkä enää alas niitä ruokia joita nuorena rahapulassa söi. Esim. Riisiä ja tonnikalaa
Kuivaa riisiä ja vielä kuivempaa tonnikalaa. Hanavettä päälle.
Kommentit (54)
Voin kertoa että kun olet kolme päivää syömättä yhtään mitään niin kyllä sinulle kelpaa ruoka kuin ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kämppiksen kanssa tapana viikonloppuna yhdistää kaikki viikon ajalta jääneet tähteet. Muistan syöneeni hernekeitto/kalapuikko/peruna yhdistelmää, siis kaikki pannulle ja paisto😂.
Oli myös ruokalaji nimeltään jämälaatikko. Kaikki ruoanjämät vuokaan ja munamaitoa päälle ja uuniin. Sitä syötiin usein tarjouksessa olevan Ilona-ketsupin kanssa.
Emma K. kirjoitti:
Aikamoisen kallista. Riisi ja tonnikala.
Halvempaa olisi esim. peruna ja silakat.
1990-luvulla oli erilainen hintarakenne tuotteissa. Purkkianananas ja tonnikala halpoja ja vessapaperi kallista suhteessa tuloihin.
Käytän kyllä tonnikalaa salaattiin ja pizzaan, ja joskus syön makaronin kanssa jos tekee mieli pihistellä. Halvinta on Xtran hienonnettu tonnikala öljyssä, 88snt purkki ja sitä siis itse käytän. En ole köyhä vaan aikalailla keskituloinen, mutta yritän säästää ruuasta mahdollisimman paljon.
Onko tuo x-tran tonnari muuten yhtään muuttunut, joskus oli kyllä niin kammottavaa että jäi nälässäkin syömättä...
Vierailija kirjoitti:
Käytän kyllä tonnikalaa salaattiin ja pizzaan, ja joskus syön makaronin kanssa jos tekee mieli pihistellä. Halvinta on Xtran hienonnettu tonnikala öljyssä, 88snt purkki ja sitä siis itse käytän. En ole köyhä vaan aikalailla keskituloinen, mutta yritän säästää ruuasta mahdollisimman paljon.
Tonnikala on yksi sellainen tuote missä ei kannata säästää. Ihan hirveää kissanruokaa monet noista halvimmista. Mielummin maksaa sen parikymmentä senttiä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Tonnikala nyt on muutenkin ihan h*lvetin ällöttävää.
Etenkin tuore tonnikala paistettuna on ihan hullun hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kämppiksen kanssa tapana viikonloppuna yhdistää kaikki viikon ajalta jääneet tähteet. Muistan syöneeni hernekeitto/kalapuikko/peruna yhdistelmää, siis kaikki pannulle ja paisto😂.
Huh :-D
Kaikki ruoka maistuu, kun on tarpeeksi nälkä.
basmatiriisiä ja ketsuppia. Oli hyvää ja itseasiassa voisin syödä vieläkin, mutta mies ei anna : Ja lapset ei syö
Mun ainakin kerran viikossa lemppari: koulunäkkärin päälle vähän margariinia, ketsuppia, tonnikalaa öljyssä, pienet viipaleet tomaattia ja päälle pari viipaletta emmentaalia > mikroon noin 30 sekuntia. Hyvää :-D
No, siinäpä kuolisitte sodan tullen nälkään. Mulle kyllä kelpaisi. Vähemmän on enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh :-D
Mutta sitten oli varaa lähteä juhlimaan kun oltiin "säästetty".
Riisi ja tonnikala on yhä herkkua. Niistä risotto, johon paljon valkosipulia ja -pippuria.
Nam.
T. Opiskelija 90-luvulta
kaikki ruoka maistuu, kun maustaa oikein
Vierailija kirjoitti:
No, siinäpä kuolisitte sodan tullen nälkään. Mulle kyllä kelpaisi. Vähemmän on enemmän.
Wikipediassa on juttua suomalaisten elintarvikesäännöstelystä sota-aikana ja silloin kevyttä konttorityötä tekevä nainen sai 200 grammaa leipää tai vastaavan määrän viljaa, lasillisen maitoa jne vuorokaudessa. Käykää katsomassa huviksenne Kansanhuollon rätinkejä. Ei mikään ihme jos ihmiset olivat hoikkia siihen aikaan. Ei puhettakaan lämpimistä voileivistä tai ketsupista.
Vierailija kirjoitti:
Riisi ja tonnikala on yhä herkkua. Niistä risotto, johon paljon valkosipulia ja -pippuria.
Nam.
T. Opiskelija 90-luvulta
Minä elin valkosipuliperunoilla. Ei ollut varaa kermaan niin laitoin ihan kasvislientä. Hyvin täytti vatsaa.
Tonnikalaa ei tarttisi kenenkään syödä. Outoa, että tuollaista riistokalastusta ja merten ekosysteemien tuhoamista ylipäätään enää on mahdollista harrastaa.
Pirkan tonnikala öljyssä on laadukasta ja Uncle Benin riisi, muut voit unohtaa.
Eivät ne mitään halpoja ole. Meikän perusruokaa, en syö punaistalihaa.
Ei edes ole halvempaa. Mutta on tonnikala kallista ruokaa kilohinnaltaan.