Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Räkättirastaiden ääni sietämätön

Vierailija
28.05.2022 |

On sietämätöntätä kerta kaikkiaan. Zzrzzrzzrzzzxxrzzr. Miten niistä linnuista pääsee eroon? Ei ole puuropyssyä vahvempaa saatavilla ja se ei tepsi.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesivät ihmisten ilmoilla mokomat. Pikkulinnut ei uskalla pihaan.

Se on päinvastoin. Pikku linnut pesivät mielellään räkättien reviirillä, koska räkätit puolustavat reviiriään tehokkaasti varislintuja ja oravia vastaan. Räkätit ovat nyt äänekkäitä, kun ensi pesinnän poikaset ovat jo maassa, ja emot ruokkivat niitä sinne. Tätä kestää vain vajaan viikon.

Tälläinen käsitys yleensä on, mutta ainakin minun tontilta rätsät on hiillostanut kaikki muut linnut pois. Ennen pihallani ei ollut räkättejä muita lintuja kylläkin, mutta sen jälkeen, kun ne ovat löytäneet tonttini ei muita lintuja ole enää. Ja ihan omin silmin olen nähnyt monet kerrat, kun pikkulinnut saa rätsiltä kyytiä.

Vierailija
22/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milä lintu se huutaa " kiire kiire kiire"?

Tiiralla tohon tyyliin... tiira tiira tiira....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks toi kiire-huutaja ole pääskynen?

Vierailija
24/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kiitä onneasi ettei lähistölläsi ole ruisrääkkiä 😂

Vierailija
25/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on päinvastoin. Pikku linnut pesivät mielellään räkättien reviirillä, koska räkätit puolustavat reviiriään tehokkaasti varislintuja ja oravia vastaan. Räkätit ovat nyt äänekkäitä, kun ensi pesinnän poikaset ovat jo maassa, ja emot ruokkivat niitä sinne. Tätä kestää vain vajaan viikon.

Tälläinen käsitys yleensä on, mutta ainakin minun tontilta rätsät on hiillostanut kaikki muut linnut pois. Ennen pihallani ei ollut räkättejä muita lintuja kylläkin, mutta sen jälkeen, kun ne ovat löytäneet tonttini ei muita lintuja ole enää. Ja ihan omin silmin olen nähnyt monet kerrat, kun pikkulinnut saa rätsiltä kyytiä.

räksä eikä rätsä

Vierailija
26/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

räksä eikä rätsä

Meilläpäin käytetään molempia nimiä.

Vierailija
27/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne ärsyttäviä. Minäkin olen saanut useamman kerran räksänpaskat rinnuksille kotoa lähtiessäni kun kokevat uhkaksi poikasilleen pihallakulkijat.

Vierailija
28/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räksät rutkuttaa kuukauden vuodessa ja koirat räksyttää koko vuoden. Ensin eroon koirista.

Vierailija
29/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä säkättivät läpi ihan koko yön. Vaikka oli säkkipimeää. Ei kyllä häiritse minua mitenkään.

Vierailija
30/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ääni ole sietämätön. Ääni on vaan ääni. Äänen kuulija voi vaikuttaa suhtautumisellaan siihen sietääkö ääntä vai ei.

Et ole ilmeisesti kuullut bordercollien kimeää ja läpitunkevaa haukku-ulvomista. Se on sietämätön. Taajuudeltaan se on sellainen, että se läpaisee materiaalit. Eivät estä talon rakenteet eivätkä korvatulpat. Vittumainen ininä puskee kaikista läpi. Aivan sekopäisiä piskejä, vihaan niitä.

Nämä on kyllä viheliäisiä olentoja, vaanivat ja hyökkäilevät kaikkea ohikulkevaa vastaan.

Vierailija
31/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulaa se sentään  kauniimmin ku Ellinoora

Vierailija
32/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milä lintu se huutaa " kiire kiire kiire"?

Laulurastas?

Mua häiritsee raivon partaalle esim. lehtipuhaltimet ja vastaavat sekä jos musiikki jumputtaa naapurissa. Mitkään linnunäänet tai muut luonnon äänet ei haittaa yhtään. Tässä pihapiirissä on räksän pesiä useita ja koko ajan nuo tuossa säksättää mutta ei haittaa. Mukava seurata niiden pesiä, että milloin näkyy poikasia. :) Eikä ne ole ajaneet pikkulintuja pois, tiaiset ja kirjosiepot sun muut on ihan rauhassa tuossa myös. Varislinnut ja oravat sen sijaan ei kauaa pysty olemaan.

Vierailija
33/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni on harvoin se itse ärsyttävä asia. Minä iloitsen pihalla säksättävistä ja räksättävistä räkäteistä ja muista linnuista. 

Jos tuohon pihalle kävelisi joku ihminen matkimaan räkättirastasta, niin kyllä se minuakin ärsyttäisi ja varmaan muitakin lintujen ystäviä. Silloin inhon kohteena olisi välinpitämättömyys, itsekkyys ja ilkivalta.

Mutta linnut viattomuudessaan saavat räksätellä sydämensä kyllyydestä! Ilolla kuuntelen harakoitakin.

Vierailija
34/34 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääni on harvoin se itse ärsyttävä asia. Minä iloitsen pihalla säksättävistä ja räksättävistä räkäteistä ja muista linnuista. 

Jos tuohon pihalle kävelisi joku ihminen matkimaan räkättirastasta, niin kyllä se minuakin ärsyttäisi ja varmaan muitakin lintujen ystäviä. Silloin inhon kohteena olisi välinpitämättömyys, itsekkyys ja ilkivalta.

Mutta linnut viattomuudessaan saavat räksätellä sydämensä kyllyydestä! Ilolla kuuntelen harakoitakin.

Kesäaamuisin ikkunan alla ääntelevät fasaanit eivät kyllä vaikuta viattomilta luontokappaleilta vaan ilkeiltä mölyapinoilta :) Muuten samaa mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän