Hiustenlähtö naisilla, muuten kuin raskauden jälkeen
Kommentit (19)
Ei ole kokemusta mutta syynä on varmaan joku sairaus tai sitten huono ruokavalio. Tsekkaa nyt ruokavalio kuntoon heti ekaksi, syö monipuolisesti ja ravintorikasta ruokaa.
Yksin asuvana naisena:Minulla surujen ja tressin myötä,kun kai putostakin ravinnosta? En vaan saa ales liha ja karjatalouden tuotteita ja maitotalouden tuotteet vatsa mene ripulille.Hiukset lähtee,niin että on pälvikaljua.
Ohis tämä...
Mulla tulee lähtemään kohtapuoliin. Säde- ja sytostaattihoidot alkamassa kesäkuun alkupuolella. Harmittavaa, mutta eipä sille mitään voi. Täytyy käydä peruukkiliikkeessä....
Mulla alkoi jo teininä tää hiustenlähtö, muistan ku sai vaan noukkia irronneita hiuksia etenki päältä ja edestä, ja tuntuu ettei edes sen jälkeen kasvanu uusia, tai sit neki irtos samantien, kerta vieläki niin ohkasia hiuskohtia
Vierailija kirjoitti:
Ohis tämä...
Mulla tulee lähtemään kohtapuoliin. Säde- ja sytostaattihoidot alkamassa kesäkuun alkupuolella. Harmittavaa, mutta eipä sille mitään voi. Täytyy käydä peruukkiliikkeessä....
Tsemppiä hoitoihin!
Mulla vähän isomman sairastamisen jälkeen 3 kk myöhemmin lähti hiuksista puolet.
40 ikävuoden jälkeen alkaa perinnöllinen kaljuuntuminen naisilla. Kaikilla ei ole varaa kalliisiin lääkkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
40 ikävuoden jälkeen alkaa perinnöllinen kaljuuntuminen naisilla. Kaikilla ei ole varaa kalliisiin lääkkeisiin.
Mitkä lääkkeet tähän tepsii?
Naistenkin hiusten lähdön yleisin syy on geeneissä. Toki vaikkapa raudan puute tai kilpirauhasen häiriöt voi aiheuttaa hiusten lähtemistä, mutta perinnöllisyys on silti todennäköisin vaihtoehto. Hoitona minoksidiili tehoaa osalle, osalle ei.
Geenit on aika yleinen syy. Mulla alkoi perinnöllinen hiustenlähtö 19-vuotiaana juuri eniten päälaelta, samaan tapaan kuin miehillä, vaikka ovat hiukset muualtakin ohentuneet. Muita syitä voivat olla esim. sairaudet kuten suolistosairaudet ja kilpirauhasen vajaatoiminta, päänahan ongelmat, alopecia, stressi, vitamiininpuutokset, laihdutus, sairastaminen (esim. korona), hormonitoiminnan häiriöt
Anemia, raudanpuutos, B12 puutos, kilpirauhanen, stressi. Labrakokeilla se syy selviää..
Omalla kohdallani kyse oli allergiasta. Päänahka herkistyi shampoon kemikaaleille ja se johti hiustenlähtöön. Parantui sitten kun aloin käyttää oliiviöljy ja/tai kookosöljysaippuaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis tämä...
Tsemppiä hoitoihin! <3
Kiitos. Ihmeen rauhallisesti ja hyväksyvästi olen suhtautunut syöpädiagnoosiin. Tosin en ole asiasta kertonut kuin parille harrastuksen piiristä selityksenä, miksi katoan kuvioista joksikin aikaa... Enkä kerro kuin vasta sitten kun pakko... En halua huolestuttaa toisia enkä ihme voivottelua.
Vahva luottamus siihen, että asioilla on tapana järjestyä. Suuntaan tai toiseen.
Stressi. Myös pari kuukautta keuhkokuumeen jälkeen hiukset putoilivat tukkoina.
Suora auringonpaiste. Suojaa pää tai vältä oleskelemastaa pitkään auringossa.
Vaihdevuodet, hormonitoiminta. Puolet hiuksista lähtenyt ja lähtee joka pesussa aika paljon. Ei ole löytynyt ratkaisua. On vitamiinit. Verikokeissa normaalit tulokset. Vanheneminen tuo kaikenlaista.
Esivaihdevuodet, 40 alkaen. Mieslääkäri sanoi, että se on vain vanhenemista.
Gyneltä sain kumminkin korvaushoidon. Ja löytyi minulta struumakin, sain siihen tyroksiinia.
Kilpirauhas ja rautaongelmat.