Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiustenlähtö naisilla, muuten kuin raskauden jälkeen

Vierailija
28.05.2022 |

Mikä ollut syynä ja mistä on ollut apua?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhas ja rautaongelmat.

Vierailija
2/19 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta mutta syynä on varmaan joku sairaus tai sitten huono ruokavalio. Tsekkaa nyt ruokavalio kuntoon heti ekaksi, syö monipuolisesti ja ravintorikasta ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoonit ehkä

Vierailija
4/19 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asuvana naisena:Minulla surujen ja tressin myötä,kun kai putostakin ravinnosta? En vaan saa ales liha ja karjatalouden tuotteita ja maitotalouden tuotteet vatsa mene ripulille.Hiukset lähtee,niin että on pälvikaljua.

Vierailija
5/19 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis tämä...

Mulla tulee lähtemään kohtapuoliin. Säde- ja sytostaattihoidot alkamassa kesäkuun alkupuolella. Harmittavaa, mutta eipä sille mitään voi. Täytyy käydä peruukkiliikkeessä.... 

Vierailija
6/19 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi jo teininä tää hiustenlähtö, muistan ku sai vaan noukkia irronneita hiuksia etenki päältä ja edestä, ja tuntuu ettei edes sen jälkeen kasvanu uusia, tai sit neki irtos samantien, kerta vieläki niin ohkasia hiuskohtia

Vierailija
7/19 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis tämä...

Mulla tulee lähtemään kohtapuoliin. Säde- ja sytostaattihoidot alkamassa kesäkuun alkupuolella. Harmittavaa, mutta eipä sille mitään voi. Täytyy käydä peruukkiliikkeessä.... 

Tsemppiä hoitoihin!

Vierailija
8/19 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän isomman sairastamisen jälkeen 3 kk myöhemmin lähti hiuksista puolet.

Vierailija
9/19 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 ikävuoden jälkeen alkaa perinnöllinen kaljuuntuminen naisilla. Kaikilla ei ole varaa kalliisiin lääkkeisiin.

Vierailija
10/19 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40 ikävuoden jälkeen alkaa perinnöllinen kaljuuntuminen naisilla. Kaikilla ei ole varaa kalliisiin lääkkeisiin.

Mitkä lääkkeet tähän tepsii?

Vierailija
11/19 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenkin hiusten lähdön yleisin syy on geeneissä. Toki vaikkapa raudan puute tai kilpirauhasen häiriöt voi aiheuttaa hiusten lähtemistä, mutta perinnöllisyys on silti todennäköisin vaihtoehto. Hoitona minoksidiili tehoaa osalle, osalle ei.

Vierailija
12/19 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit on aika yleinen syy. Mulla alkoi perinnöllinen hiustenlähtö 19-vuotiaana juuri eniten päälaelta, samaan tapaan kuin miehillä, vaikka ovat hiukset muualtakin ohentuneet. Muita syitä voivat olla esim. sairaudet kuten suolistosairaudet ja kilpirauhasen vajaatoiminta, päänahan ongelmat, alopecia, stressi, vitamiininpuutokset, laihdutus, sairastaminen (esim. korona), hormonitoiminnan häiriöt

Vierailija
13/19 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemia, raudanpuutos, B12 puutos, kilpirauhanen, stressi. Labrakokeilla se syy selviää..

Vierailija
14/19 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani kyse oli allergiasta. Päänahka herkistyi shampoon kemikaaleille ja se johti hiustenlähtöön. Parantui sitten kun aloin käyttää oliiviöljy ja/tai kookosöljysaippuaa.

Vierailija
15/19 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis tämä...

Tsemppiä hoitoihin! <3

Kiitos. Ihmeen rauhallisesti ja hyväksyvästi olen suhtautunut syöpädiagnoosiin. Tosin en ole asiasta kertonut kuin parille harrastuksen piiristä selityksenä, miksi katoan kuvioista joksikin aikaa... Enkä kerro kuin vasta sitten kun pakko... En halua huolestuttaa toisia enkä ihme voivottelua.

Vahva luottamus siihen, että asioilla on tapana järjestyä. Suuntaan tai toiseen.

Vierailija
16/19 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi. Myös pari kuukautta keuhkokuumeen jälkeen hiukset putoilivat tukkoina.

Vierailija
17/19 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora auringonpaiste. Suojaa pää tai vältä oleskelemastaa pitkään auringossa.

Vierailija
18/19 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet, hormonitoiminta. Puolet hiuksista lähtenyt ja lähtee joka pesussa aika paljon. Ei ole löytynyt ratkaisua. On vitamiinit. Verikokeissa normaalit tulokset. Vanheneminen tuo kaikenlaista.

Vierailija
19/19 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esivaihdevuodet, 40 alkaen. Mieslääkäri sanoi, että se on vain vanhenemista.

Gyneltä sain kumminkin korvaushoidon. Ja löytyi minulta struumakin, sain siihen tyroksiinia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi