Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vegetaristivanhemmat ja lapset...

Vierailija
12.10.2006 |

Usein kasvissyöjävanhemmat/vanhempi opettavat myös lapsensa vegetaristeiksi ihan pienestä pitäen, aika usein aatteellisista syistä. Mitä mieltä olette tästä?

Mun mielestä outoa ja vähän itsekeskeistä, varsinkin jos lapsi itse on tätä vastaan...

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan reumaa ja ruokavaliolla voi edes hieman yrittää vaikuttaa tautiin. Raskausaikana ryhdyin hissuksiin syömään hieman lihaa turvatakseni vauvan raudansaannin.

En ymmärrä, miksi Suomessa pitäisi lihansyönti lopettaa eettisistä syistä. Ok, tehomaataloutta varmasti harjoitetaan, mutta tuskin Suomessa. Ostamalla kotimaista lihaa myös kerrotaan, että meillä teuraseläinten olot ok ja tuontilihalle ei ole tarvetta - olemme valmiita tästä myös hieman maksamaan.

Jos omat lapseni isompana päättävät ryhtyä kasvssyöjiksi, niin siitä vaan, mamma kyllä vanhasta muistista vääntää muonaa.. :) Mutta pienen lapsen suhteen en ehkä jaksaisi nähdä vaivaa - vaatii aika tarkkaa laskentaa, että aikuinen saa kasvisruoasta tarvitsemansa ravinteet, kasvuikäisestä puhumattakaan.

Vierailija
22/36 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vauvathan kaikkien yllätykseksi syövät vain maitoa joka ei ole kasvis! Vai antaako joku vastasyntyneelle kauramaitoa? Ehkä kasvissyöjät antaa ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. suomalaisten porsaiden ja kalkkunoiden huonoista oloista. Ei voine väittää, etteivät tiedä mistä päästä kana pissii.

Itse olen lihansyöjä, mutta syön harvakseltaan. Yritän löytää luomua, mutta aina se ei onnistu. Valitettavasti. Munat ja maidot onneksi löytyy helposti luomuna.

Vierailija
24/36 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei voi ajatella, että syönpä lihaa kun muutkin niin tekee. Se valinta täytyy jokaisen mielestäni ITSE tehdä. Ja myös se kasvissyönti on mahdollisuus siinä missä lihansyöntikin.

Kasvissyöjät, myös lapset saavat kaikki ravintoaineet, mitä lihastakin saisivat kun syövät maitotuotteita ja kananmunaa. (Vegaaneista en tiedä) Monet syövät lisäksi kalaa varsinkin lapsena.

Ottakaa asioista selvää ennenkuin käytte huutelemaan asioita, joista ette tiedä!

Vierailija
25/36 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan järjetöntä väittääkään muuta.

Lihansyöjältä ei kielletä kasvisten syöntiä..

Vierailija
26/36 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja he ovat niin kauan lakto-ovo-vegetaristeja kunnes kasvavat siihen ikään, että osaavat itse ajatella omilla aivoillaan, eivätkä vain tee mitä muutkin tekevät.

Ravitsemusterapetilla olen käynyt ja lapset saavat kaiken mitä tarvitsevat tällä ruokavaliolla.

Te lihansyöjät taas päätätte, että lapset syövät lihaa. Että olisin onnellinen, jos vanhempani olisivat syöttäneet minulle lapsena samaa ruokaa kun nyt syötän omilleni.

Vierailija
27/36 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistähän saa jotain aineita mitä ei esim. tehotuotetusta possusta saa? :D

Vierailija
28/36 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä tänään eläimellinen meno. Taitaa väki päästää viikon höyryt paineella pihalle...

Vierailija
29/36 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen tuotannon pitäisi olla?

Vierailija
30/36 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää ja voi vieläpä varsin hyvin! Ihmiset vaan yleensä käsittävät kasvisruokavalion niin, että liha vaan jätetään pois, eivätkä ymmärrä että pitää lisätä!

Vierailija
31/36 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta myöhemmin ei ole tarvetta juoda vasikalle kuuluvaa maitoa tai syödä toisten eläinten ruumiita.

Vierailija
32/36 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lakto-ovo-viegetaristi, ollut 10 vuotta ja myös siis raskauden aikana. Mieheni syö sekaruokaa. Kun lapsi kasvoi ja kiinteät tulivat mukaan kuvioon, teimme päätöksen, että lapsi opettelee syömään lihaakin mutta jos myöhemmässä vaiheessa haluaa ryhtyä vegeksi, saa sen tehdä.

Mutta kuinkas kävikään. Lapsi ei halua lihaa, ei missään muodossa. Mitkään lihamössöt eivät menneet alas. Meni todella kauan, että suostui lihaa ottamaan ja nyt 2-vuotiaana vain jotain lihaa suostuu syömään. Mikään makkara ei kelpaa, ei pehmeä liha, jauheliha ihan jotenkin, tl aterialla.

Onneksi kohdallemme sattui valveutunut terkkari neuvolassa. Hän sanoi, että vauvan makumaailma kehittyy jo kohdussa, lapsivesi maistuu sille, mitä äiti syö. Liha siis on vieras maku, menee kauemmin, että suostuu sitä syömään, jos ei mitään muistikuvaa elimistössä ole.

Nyt ollaan kahden vaiheilla. Soijatuotteita lapsi söisi vaikka miten, koettaa varastaa minun lautaseltani. Olen sitten antanut joskus soijaa, joskus lihaa. Lapsi kyllä kasvaa kasvisruuallakin, ei se huono valinta ole, oikein toteutettuna.

Tulevaisuudesta emme tiedä mekään.

Vierailija
33/36 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla lailla siinäkin lapsi seurailee vanhempiensa valintoja. Sitäpaitsi kasvissyöjät kiinnittää yleensä enemmän huomiota ruuan terveellisyyteen ja monipuolisuuteen kuin keskimääräiset lihansyöjät. Ja tämän sanon itse lihansyöjänä.

Vierailija
34/36 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla lailla siinäkin lapsi seurailee vanhempiensa valintoja. Sitäpaitsi kasvissyöjät kiinnittää yleensä enemmän huomiota ruuan terveellisyyteen ja monipuolisuuteen kuin keskimääräiset lihansyöjät. Ja tämän sanon itse lihansyöjänä.

Vierailija
35/36 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
36/36 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää kun te ette tiedä eläinten pidosta mitään. Puhutte että tuotantoeläimiä kidutetaan ym. hömppää. Kuinkahan moni teistä on opisekellut maataloutta tai käynyt oikein tutustumassa nykyaikaiseen maatilaan? On helppo puhua vasten parempaa tietoa.