Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko toisesta omasta lapsesta pitää enemmän kuin toisesta?

Vierailija
27.05.2022 |

Tämä aihe on varmasti tabu, siitä ei varmaan puhuta.

Minulla ei ole lapsia, minulla on 8 sisarusten lasta. Vaikka oon kaikkien kanssa ollut ihan pienestä asti tekemisissä, yökyläillyt, leikkinyt, touhunnut ja en oikeastaan tiedä mitään rakkaampaa itselleni kuin sisarusten lapset. Heidän seuransa on parasta ja tunnen joskus olevani vähän turhankin kiintynyt heihin.

Vaikka oon viettänyt tasaisesti kaikkien kanssa aikaa, niin jotkut ovat minulle tavallaan, en haluisi sanoa ääneen, mutta "ihanampia" kuin toinen.
En oikein osaa kuvailla sitä, mutta sanoisin, että sydän pakahtuu enemmän toisesta kuin toisesta. Ja tunnen siitä huonoa omaatuntoa ja yritän kaikkia keinoja, etten näyttäisi sitä toiselle.

En vaan voi sille mitään. Mietin, jos ikinä tulen saamaan omia lapsia, voiko näin käydä myös omille lapsille? Se olisi varmaan kamalaa itselle myöntää, mutta inhimillistä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta ja molempiin ihan omanlaisensa suhde.

En pidä toisesta enemmän kuin toisesta, mutta koska he ovat todella erilaisia luonteita on pakko suhtautua erilailla.

Vanhempi on poika ja herkkä ja kiltti. Nuorempi tyttö joka on hyvin määrätietoinen ja takuulla tulee pärjäämään elämässä. Mahdoton ylläpitää täysin samanlaista suhdetta koska toista on huomioitava täysin erilailla kuin toista. 

Poikaa joutuu tukemaan enemmän, tyttö mennä porskuttaa. Kumpaakin rakastan enemmän kuin mitään muuta maailmassa. Kumpaakaan en enemmän gtai vähemmän, rakkaus on sama kumpaakin kohtaan.

Tiedän että on perheitä missä lapset eivät ole yhtä rakkaita ja se tuntuu todella pahalta.

Vierailija
2/6 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on aika epärealistista olettaa, että kaikkia lapsiaan rakastaisi yhtä paljon. Toki se mahdollista on, mutta ei mikään automaatio. Toisaalta ei siitäkään ole takeita, että lapsi rakastaa molempia vanhempiaan yhtä paljon, tai välttämättä lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon, että lapsia rakastaa yhtä paljon. Mutta joidenkin kanssa synkkaa paremmin ja viihtyy paremmin. Jos on itse vaikka kovin aktiivinen, voi rauhallisen lapsen kanssa olla tylsää, kun tämä haluaakin vaan vaikka katsoa telkkaa tai piirtää. Jos taas toinen lapsi haluaa riehua ulkona, niin hänen kanssaan on hauskempaa.

Ei se tarkoita, että rakastaisi toista lasta vähemmän tai ettei halua löytää hänen kanssaan yhteisiä juttuja, mutta kaikkien kanssa ei välttämättä ole niin helppo olla.

Vierailija
4/6 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi lasta, luonteeltaan kovin erinlaisia. Ja vaikka toisen kanssa luonne synkkaa paremmin yhteen niin ihan yhtä paljon heitä molempia rakastan: toivon onnea ja menestystä elämälle ja olen huolissani, jos eivät ole ajoissa kotona tai heillä on paha mieli tai ovat satuttaneet itsensä.

Vierailija
5/6 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ja se, että viihtyy jonkun kanssa on eri asioita. Minulla on vain yksi lapsi, jota rakastan eniten maailmassa, mutta hän välillä aika raskasta seuraa. Jotenkin huumori ja se mitä halutaan tehdä ei yhtään osu yksiin. Hänellä on yksi kaveri meillä usein yökylässä ja tämä kaveri on todella aamuihminen, kuten minäkin. Oma lapsi taas nukkuu myöhään. Vietämme siis tämän kaverin kanssa usein aamuja yhdessä, hän todella kivaa seuraa, jotenkin hauskat jutut ja tykkää pelata vaikka lautapelejä. En silti rakasta lapsen kaveria enemmän, mutta kyllä hänen kanssaan on helpompi viihtyä.

Vierailija
6/6 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mulla on neljä lasta, yksi heistä on kirkkaasti yli muiden. Teen toki kaikkeni ettei muut huomaisi että olen erityisen kiintynyt tähän lapseen.