Kuinka kauan pidät puna viiniä lämpö patterin välissä ennen kuin tarjoilet sen?
Minulla tapana pitää pari tuntia patterin päällä/välissä
Kommentit (28)
Kaadan sen mikronkestävään astiaan. Mikrotan kunnes kiehuu.
Otan puna viini jää kaapista hyvissä ajoin huoneen lämpöön ja siirrän sen siitä lämpö patterin päälle neljä tunti ennen illallis vieraiden sovittua tulo aikaa. Kun ovi kello soi otan puna viinin keittiön pöydälle ja siirrän sen olo huoneen pöydälle kun vieraat ovat istuneet alas. Viini lasit olen laittanut jo valmiiksi.
Kaadan puna viinin mini grip pussiin. mahtuu sitten lämpö patterin ja seinän väliin, lämpiämään pariksi tunniksi. ennen kuin kaadan garaffiin tarjoilua varten. kutsutaan puna viinin tuuleentumiseksi
Punaviinit tarjoillaan yleensä 15-18-asteisina, eli vähän huoneenlämpöä viileämpinä. En ymmärrä mistä joillekin on tullut käsitys, että mitä lämpimämpää punaviini on, sen parempi.
Mulla on erillinen liikuteltava patteri. Sen laittaa täysille, niin useampi viinipullo lämpeää noin 35 asteen tarjoilulämpötilaan tunnissa. Lämpötilan tarkistan digimittarilla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on erillinen liikuteltava patteri. Sen laittaa täysille, niin useampi viinipullo lämpeää noin 35 asteen tarjoilulämpötilaan tunnissa. Lämpötilan tarkistan digimittarilla.
Nerokasta. Se on vähän kuin liikuteltava lämpö viini kaappi ja hienoa että siinä kulkee monta puna viini pulloa kerralla. Kun laittaa sen lämpö patterin täysille siinä voisi kuumentaa joulu glögitkin. Manteli ja rusina kipot voisi teipata ilmastointi teipillä sivuille.
Eiii, tulen hulluksi kun luen näitä 😂
Punaviini on yhdyssana.
Lämpöpatteri on yhdyssana.
Aloittajaa ei voi ottaa tosissaan kun sählää otsikon.
Hyvää perjantai-iltaa kaikille.
Saunassa lämpenee viini nopeammin kuin patterin välissä eikä tarvitse edes minigrippiin kaataa. Täytyy vain muistaa, kummasta ämpäristä heittää kiukaalle löylyä, ettei hyvät viinit mene kuin kuumille kiville.
Kuinka litteässä pullossa puna viinisi oikein on jos, se mahtuu patterinväliin ?
Vierailija kirjoitti:
Saunassa lämpenee viini nopeammin kuin patterin välissä eikä tarvitse edes minigrippiin kaataa. Täytyy vain muistaa, kummasta ämpäristä heittää kiukaalle löylyä, ettei hyvät viinit mene kuin kuumille kiville.
Hyvä viini menee aina kuin kuumille kiville.
Vierailija kirjoitti:
Otsikko sattuu päähän...
Tuli eilen juotua vähän viiniä? Tai ehkä enemmän?
En pidä sitä lämpö patterin välissä vaan jää kaapissa vähän aikaan.