Sairaalakassista
Otanko mukaan omat
-imetysliivit
-rintakumin
-liivinsuojia
-tutin
?? Vai saako nämä kaikki sairaalasta?
Mites omat kotiintulovaatteet, kuinka todennäköistä on että mahdun omiin löysiin verkkareihini? Ettei äitiyshousuissa tarvii palata? Lisäkiloja on tullut 21, joista kai turvotusta suurin osa. Sairaalassa aion olla mahd. pitkään joten luulis et turvotus ehtii lähteä...
KIITOS! Jotenkin avuton olo ekakertalaisena :/
Kommentit (9)
Mulla ei mennyt omat hotpants pikkarit jalkaan kun se sairaalaside oli niin hervottoman iso (siis se verinen vuoto oli niin runsasta)!
Mä poistuin sairaalasta mieheni boxereissa (siis äippähousut jalassa :-).
Niin, ja mulla jäi 10 raskauskilosta 9 sairaalaan, mutta kyllä siinä meni n. kaksi viikkoa kun kohtu supistui normaaliolotilaan.
Mulla tosin oli mukana oma kännykkä & laturi, omat imetysliivit ja liivinsuojat sekä tietysti oma hammasharja, -tahna ja hoitoaine sekä suihkusaippua (sairaalassa vain sellanen seinässä oleva shampoo/suihkusaippua- yhdistelmä- teline). Eli tosi vähän tarvitset.
Kaikki nuo mainitsemasi tavarat saat sairaalasta! Siellä on siis vaatteet vauvalle ja äidille, tutit ja tuttipullot, vaipat ja terveyssiteet ja vauvan kaikki pyllyrasvat ym. vastaavat tarvikkeet.
Ja ota tosi isot vaatteet kotiinlähtövaatteeksi. Maha palautuu TOSI hitaasti. Mä tulin kotiin äitiyshousuissa, väljissä talvikengissä (jalat tosi turvoksissa) sekä ota löysä iso pusero (siis ei mitään tyköistuvaa kauluspaitaa). Kun mä tulin kotiin, näytti edelleen siltä kuin mahassa olisi ollut vielä yksi vauva=)
Vierailija:
Otanko mukaan omat
-imetysliivit
-rintakumin
-liivinsuojia
-tutin
?? Vai saako nämä kaikki sairaalasta?Mites omat kotiintulovaatteet, kuinka todennäköistä on että mahdun omiin löysiin verkkareihini? Ettei äitiyshousuissa tarvii palata? Lisäkiloja on tullut 21, joista kai turvotusta suurin osa. Sairaalassa aion olla mahd. pitkään joten luulis et turvotus ehtii lähteä...
KIITOS! Jotenkin avuton olo ekakertalaisena :/
Helpotus, onneksi tuli kysyttyä tuota kotiutumisvaateasiaa! Olisin varmaan pakannut farkut matkaan muuten...
ap
Seinäjoella ap:n mainitsemista asioista ei saanut muuta kuin tutin vauvalle.
Imetysliivit ja omat hygieniatarvikkeet sekä kotiutumisvaatteet mukaan. Kannattaa myös varautua siihen, että synnytyksen jälkeen se turvotus vasta iskeekin, eli niin kauan tuskin olet sairaalassa, että olet palautunut. Sopivan löysät vaatteet mukaan niin ei ole niin läski olo kun ei tarvi tunkea itseään kuin makkaraa nakinkuoreen liian tiukkoihin vaatteisiin.. :D Onnea synnytykseen!
Otan silti omat liivit mukaan, vaikka oliskin sairaalassa niitä. Taysiin olen menossa.
ap
niitä molempia tarvitsee, mulla kun sitä maitoa tuli niin hervottoman paljon että liiveistä ja suojista huolimatta olin koko ajan maidossa... Sloggin trikoiset toppiliivit on alkuun hyviä, koska se kuppikoko saattaa vaihdella monella koolla ekat pari päivää. Ne ei ole imetysliivejä mutta rinnan saa niistä kätsästi pullautettua ulos ja kun ne on trikoota niin ei hierrä eikä paina.
Jos käy niin että joudut esim hätäsektioon, niin mikään mahaa painava vaate ei mene päälle kun haavaan sattuu, joten varaa mukaan jotkut jättikokoiset mummoalkkarit jotka saa vedettyä kainaloihin asti etteivät paina :DD Ja vaikka miehen ylisuuret verkkarit... muuten on kotimatka helvettiä
Ja siis tutit ja tuttipullot, kertakäyttöalushousut äidille, vauvalle kaikki rasvat jne
Rintakumeja saa sairaalastakin, ainakin EKKSsta. Kannattaa ehkä pitää myös ne mammat matkassa... Se masu on valtava vielä jonkun aikaa, ikävä kyllä. Ehkä miehen verkkarit:)