Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aviomies ei enää rakasta minua

Vierailija
26.05.2022 |

Kertoi asian vajaa viikko sitten. Haluaa erota. Kiire ei kuulema ole. Kesä mennään toinen siellä, toinen täällä. Välillä joitain päiviä samaan aikaan kotona.
Tuntuu niin pahalle. Lapsia on.
Ei tässä vaihtoehtoja taida olla. Mutta en halua erota.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkin ymmärrettävää, että mies haluaa erota, kun kerran ei enää rakasta. Itse en kyllä haluaisi jäädä suhteeseen, jossa toinen ei rakasta minua.

Vierailija
22/38 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et halua erota miehestä, joka ei enää rakasta sinua? Oletko läheisriippuvainen vai mistä homma kiikastaa? 

Päivän paras! Luuletko todellakin, että harvoja poikkeuksia lukuunottamatta aviopuolisot rakastavat toisiaan vielä parinkymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa, surullinen kesä edessä. Mutta sinä selviät siitä lopulta, meitä on satojatuhansia jotka ollaan selvitty.

Monia on auttanut ainakin sellainen kirja kuin Fisher: Jälleenrakennus

Vierailija
24/38 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas naiset syyttävät miestä...

Vierailija
25/38 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enhän minä voi sitä sikaa jättää, se kun jo jätti minut.

Minä haluan pitää perheen kasassa. Ja parisuhteen.

Tiedän, että ilman lapsia ja perhearkea meillä olisi kahdestaan hyvä olla. Nyt kaikki on hautautunut arjen alle, ja erimielisyydet lasten kasvatuksessa tuo isoimmat haasteet.

Ei turvaverkkoja, ei yhteistä aikaa.

Muutama vuosi, ja lapset on isoja.

Nyt jo selviäisivät erilailla itsekseen, mutta ollaan jo liian kaukana toisistamme. Kaikki on menetetty.

Sillähän on jo toinen nainen. Anna mennä.

Palstan vakio selitys, mistään muustahan se ei voisi johtua, viimeisenä omasta itsestä, ehei, kyllä se miehen on oltava sika.

Vierailija
26/38 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enhän minä voi sitä sikaa jättää, se kun jo jätti minut.

Minä haluan pitää perheen kasassa. Ja parisuhteen.

Tiedän, että ilman lapsia ja perhearkea meillä olisi kahdestaan hyvä olla. Nyt kaikki on hautautunut arjen alle, ja erimielisyydet lasten kasvatuksessa tuo isoimmat haasteet.

Ei turvaverkkoja, ei yhteistä aikaa.

Muutama vuosi, ja lapset on isoja.

Nyt jo selviäisivät erilailla itsekseen, mutta ollaan jo liian kaukana toisistamme. Kaikki on menetetty.

Ruoho on vihreämpää siellä missä sitä hoitaa ja kastelee.

Oletteko keskustelleet suhteestanne, vai oliko mieheltä vain ilmoitus että haluaa erota?

Vierailija
27/38 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa saanut surkeita kommentteja osaksesi. Onko tosissaan niin että mitään mahdollisuutta ei enää ole?

Meillä luetaan lähes vuosittain Väestöliiton netistä löytyvää tekstiä "Pidä minut lähelläsi", jossa puhutaan tunneyhteydestä ja konflikteista. En tiedä kipuiletteko te näiden aiheiden ympärillä, mutta joka tapauksessa artikkeli on todella mielenkiintoinen, suosittelen tutustumaan. Ehkä hyvä keskusteluyhteys saisi tuotua teitä lähemmäs toisianne ja avattua miehesikin silmät, jos kerran on niin että teillä on kahdestaan hyvä olla.

Toinen mitä lämpimästi suosittelen on pariterapia, mutta sinne tuskin saat miestäsi lähtemään jos hän on jo luovuttanut.

Vierailija
28/38 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et halua erota miehestä, joka ei enää rakasta sinua? Oletko läheisriippuvainen vai mistä homma kiikastaa? 

Päivän paras! Luuletko todellakin, että harvoja poikkeuksia lukuunottamatta aviopuolisot rakastavat toisiaan vielä parinkymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen?

Itse asiassa kyllä. Olen ollut 20 vuotta yhdessä mieheni kanssa, ja rakastamme toisiamme edelleen. Samoin omat vanhempani, jota ovat olleet yhdessä siitä tuplasti kauemmin. Ja moni ystäväpariskunta myös. Eli en sitten tiedä koostuuko läheiseni pelkästään näistä harvoista poikkeuksista🤔

Vierailija
29/38 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Miksi haluat miehen, joka ei sinua rakasta? Etkö halua miestä, joka itkisi sinun perään vuosia, jos sinä hänet jättäisit?

Minulle tapahtui samalla tavalla kuin ap:lle, mies sanoi, ettei rakasta, mutta ap:n tilanteeseen verrattuna mies halusi myös saman tien erota, ilman juttelua, ilman yritystä.

Hän täytti avioeropaperit viikossa ja sillä olikin sitten pyyhitty 20 vuoden yhteiselämä, tuosta noin vain. Ja perheessä vielä alaikäiset lapsetkin.

Selvisin tuosta ajattelemalla, että miksi haluaisin elämääni miehen, joka ei minua rakasta eikä ikinä itkisi perääni? 

Haluan, että minua rakastettaisiin niin paljon, että mies sanoisi, ettei hän ikinä haluaisi erota ja mikäli ero tapahtuisi, hän romuttuisi siitä tyyliin loppuelämäkseen, että vain minä olin hänen elämänsä rakkaus. Sellaisen miehen minä haluan. En halua miestä, jolle olen yhdentekevä.

Vierailija
30/38 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa kyllä. Olen ollut 20 vuotta yhdessä mieheni kanssa, ja rakastamme toisiamme edelleen. Samoin omat vanhempani, jota ovat olleet yhdessä siitä tuplasti kauemmin. Ja moni ystäväpariskunta myös. Eli en sitten tiedä koostuuko läheiseni pelkästään näistä harvoista poikkeuksista🤔

Todellakin koostuu äärimmäisistä poikkeuksista.

Sanotaanko näin, että noin 45-vuotiaissa ja sitä nuoremmissa on äärimmäinen poikkeus, mikäli ollaan oltu yhdessä yli 20 vuotta.

Ja sitten yli 60-vuotiaissa suurin osa on yhä siinä nuorena solmitussa avioliitossa.

Vierailija
31/38 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tapahtui ihan tämä sama asia tasan 2 kk sitten. Meillä ei ole riitaa. Järjestelemme asioita rauhassa. Ero ja omaisuuden jako kesken, muutot edessä jne. Suren, mutta ymmärrän etten voi roikkua ihmisessä joka ei enää rakasta minua. Sattuu. Paljon. Mutta selviän tästä! Niin sinäkin. Keskittykää siihen että lasten hyvä vointi on teidän prioriteetti. Lupaan sulle että 2 kk:n päästä sun on parempi hengittää eikä enää ahdista niin paljoa. Tuuleta tunteitasi parhaiden ystävien kanssa jotta pystyt keskustelemaan rakentavasti puolison kanssa.

Mä pystyn jo tuntemaan kiitollisuutta siitä, että edes toisella oli pokkaa sanoa ääneen ettei halua jatkaa. Vuodesta toiseen kituuttaminen ei ole kellekään hyvä, ei myöskään lapsille. Voimia.

Vierailija
32/38 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä haluat?

Mitäs sillä on väliä, ei eroamiseen tarvita toiselta lupaa?

Vierailija
33/38 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin koostuu äärimmäisistä poikkeuksista.

Sanotaanko näin, että noin 45-vuotiaissa ja sitä nuoremmissa on äärimmäinen poikkeus, mikäli ollaan oltu yhdessä yli 20 vuotta.

Ja sitten yli 60-vuotiaissa suurin osa on yhä siinä nuorena solmitussa avioliitossa.

Eri, mutta täälläkin on sitten ihminen joka on äärimmäinen poikkeus, samoin kuin suurin osa ystäväpiiristä.

Toki rakkaus on muuttunut vuosien myötä, mutta kyllä se siellä vielä on. Ei enää sellaista teinihömpötysrakkautta, mutta toisen arvostamista, halua tehdä yhteisen elämän eteen töitä ja kunnioitus toisen panosta kohtaan. Se on mielestäni rakkautta pitkässä liitossa.

Vierailija
34/38 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tunneherkkä ihminen ja välillä rakastan yhä palavasti miestäni, vaikka tacattiin vuonna -92.

Vierailija
35/38 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joko eroatte tai ette, mitä meidän pitäisi asialle tehdä?

Vierailija
36/38 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
37/38 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän oli rehelinen ja oikeus erota! Sinä ei kysytä sinun suostumusta. Tänä päivänä voi yksin hakea avioeroa.Ei tarvitse syytä ilmoittaa eroon!Saat asiasta virallisen kirjatun kirjeen postitse kotisii.Etkä voi mitään!Jos asunto on nimissäsi tai yhteinen tai puolison nimissä? Sinä saa asua kummatkin siihen asti kun avioero on lainvoimainen!

Mitenkäs se aviolupaus?

Vierailija
38/38 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän oli rehelinen ja oikeus erota! Sinä ei kysytä sinun suostumusta. Tänä päivänä voi yksin hakea avioeroa.Ei tarvitse syytä ilmoittaa eroon!Saat asiasta virallisen kirjatun kirjeen postitse kotisii.Etkä voi mitään!Jos asunto on nimissäsi tai yhteinen tai puolison nimissä? Sinä saa asua kummatkin siihen asti kun avioero on lainvoimainen!

Mitenkäs se aviolupaus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän