Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ylpeä lapsistasi?

Vierailija
12.10.2006 |

Kaikkihan me täällä av:llä rakastetaan lapsiamme, mutta ollaanko heistä ylpeitä? Miksi?

Olen pohtinut tätä asiaa omalta kohdaltani kovasti. Ovatko omat vanhempani ylpeitä minusta, olenko minä ylpeä omistani ja millä edellytyksillä?

Mieheni on niin kovasti ylpeä omistaan, nuorin on menestyvä abi, keskimmäinen elää omillaan, tyytyväisenä. Vanhin niittää mainetta musiikkimaailmassa.

Näistä minulle on herännyt ajatus että voiko vanhempi olla lapsestaan ylpeä vaikka lapsi ei olekaan niin kovasti menestynyt näillä nykyajan mittareilla. Molemmat vanhempani ovat akateemisia ja me molemmat lapset " vaan" amiksia. Ja molemmilla on ollut vaikeuksia sopivan työn löytämisessä. Veljeni taistelee pahan skolioosin kanssa, josta seuraa kovia kipuja. Näin ollen hänellä on ollut hankalaa löytää sopivaa työtä.

Minä taas valmistuin keskelle 90-luvun lamaa ja työttömänä olen ollut aikoinani paljonkin. Nyt sitten iski iho-ongelma, joka estää työnteon kokonaan.

Voiko meistä olla ylpeitä? Omasta pojastani olen jossain määrin ylpeä, koska hän löysi sopivan koulutusalan, amiksesta siis. Nuorimmaisesta en oikein tiedä. Mitä 5-vuotiaassa olisi josta voisi olla ylpeä?

Mikä lie filosofinen kriisi mulle on iskenyt, kun ei ole mitään tekemistä, niin tulee kaikkea mietittyä...

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on aivan ihana ja valloittava lapsi ja tunnen ylpeyttä saadessani olla hänen äitinsä ;) Jos hän oppii jonkun uuden asian, tunnen suurta ylpeyttä nähdessäni hänen kasvavan ja kehittyvän pikku hiljaa isoksi pojaksi ;)

Kyllä pienistäkin asioista voi olla ja pitääkin olla ylpeä ja myös näyttää se lapselle... Mikäpä sen ihanampaa lapsesta on, kuin se että oma äiti on ylpeä hänestä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi