Onko sinullakin ääliösukulaisia, joihin et halua pitää mitään yhteyttä?
Minulla on. Ja miksi pitää, kun heidän kommenttinsa ja käytöksensä vain laskevat elämänlaatua.
Sukulaiset saadaan, ystävät valitaan.
Kommentit (42)
Isä vaihteeksi oli poliisikuulustelussa kun se kotoaan täysissä suojavarusteissa käytiin hakemassa. Joskus tulee mieleen että jos vaikka vahingossa ajaisi autolla sen yli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää uus sukupolvi n kolkåmkybäset luulee ettei mitään elämää ja historiaa ollut ennen heitä.
Ja te viiskymppiset luulette samaa
Voi sinua pikkulasta.
Opettele kunnioittamaan sinua vanhempia ihmisiä, niin saatat jopa oppia jotain, pikku biatch. Sinua ei olisi edes ilman heitä, miss knowitall. Halveksin ikäluokkaasi juuri tuon asenteen vuoksi ja niinpämtaitaa tehdä aika moni muukin.
Käytöksenne on kuvottavaa. Karma hoitaa teidätkin, kunhan vähän "kypsytte" eli vanhenette..
Sinun ikäpolveasi varmasti moni inhoaa juuri tuon "olen vanhempi ja siksi viisaampi" asenteen takia. Moni tyhmä kuin saapas kuvittelee olevansa jotenkin fiksumpi kun on vain vanhempi. Sairas ajatusmalli.
Suvussani on vahva taipumus riippuvuuksiin toisen vanhempani puolelta. Se voi olla mitä hyvänsä alkoholista, rahapeleihin ja eri lahkolaisuskontojen välillä seilaamista.
Kävin peliriippuvaisen luona äkkiä vessassa ja jätin reppuni eteiseen kenkien kanssa. Hän ehti siinä ajassa kähveltää minulla setelit lompakosta. Olisi pitänyt arvata. Eipä tarvi taas 20 vuoteen häntäkään nähdä.
Sukulaisina on kiihkokristittyjä uraohjuksia ja ortodoksiluostari-intoinen. Ei oikein uskot kohtaa tai muukaan.
Iso suku mutta tekemisissä vain harvojen kanssa. Suurin osa tiukasti lestadiolaisia, joista esim yksi täti katsoo muita "alaspäin". Toinen täti miehineen hankala lokkeilija, haluaa hyötyä aina muista jollain tavalla. Jotkut serkut keitä olisi mukava tavata, ovat suurperheineen niin kiireisiä ettei ehdi (seuroissa näkisi mutta itseä ei kiinnosta sinme mennä) 😁
Vierailija kirjoitti:
Oletko tullut ajatelleeksi että kenties sinä itse olet sellainen ääliösukulainen johon ei haluta olla yhteydessä?
Jo se että kirjoittaa tämänkaltaisen aloituksen herättää ajatuksia......
Joka ketjuun löytyy joku törppö, joka yrittää kääntää aloituksen tekijäänsä vastaan. Mahtaa olla raskasta olla sinä.
Olen jo vuosia sitten ottanut etäisyyttä sukulaisiin joiden seurasta en välitä.
Mulla on monta, yksinkertaisia, juoruilevia hölmöjä.
Laskevat tosiaan elämänlaatua. Kierrän nykyisin kaukaa.
Kyllä, siskoni valitettavasti :( minulla on useampi sisarus, mutta yksi siskoistani on aivan kamala. Meillä on mennyt välit poikki useampaan kertaan ja hän on ollut monin, monin tavoin väkivaltainen monia lapsuudenperheenjäseniä kohtaan. Hänellä on paljon ongelmia eivätkä ne tunnu kuin pahenevan. Ikävintä on, etten voi auttaa häntä ja kuinka kamalasti hän käyttäytyy. Siskoni on erityisen kateellinen minulle ja luonteeltaan hyvin itsekäs, joten ollessaan kateellinen hän tahtoo viedä toiselta itselleen tai ainakin jotenkin toiselta pois. Valitettavasti yksi monista kateudenaiheista ovat avioliittoni ja lapseni, joita hänellä ei ymmärrettävästi ole vaikka haluaisi. Kieroilu näiden asioiden ympärillä on vain mennyt lopulta liian pitkälle. Valitettavasti en uskalla enää pitää yhteyttä, siitä tulee kaikille muille vain niin paha olo. Muut sisarukseni ovat minulle todella ihania, luotettavia ja rakkaita ja tulemme keskenämme vähintäänkin kivasti juttuun.
Kyllä, serkkupoikani on syntynyt varmaan peräreiän puolelta, kun on luonne niin päin peetä. Ollut aina, lapsesta saakka. Mummun hautajaisissa tavattiin muutama vuosi sitten, ei edes tervehtinyt. Tädin kanssa kyllä soittelen joskus.
Puolisoni sisko. Todella huonokäytöksinen. Aloittaa joka kerta puolisoni arvostelun ja suuttuu täysin käsittämättömistä asioista. Aiheuttaa myötähäpeää möykkäämisellään. Yli 50v, mutta ei käytöstapoja. Keskustelu mahdotonta, ei kuuntele, puhuu omiaan, arvostelee, uskomattominta että kadehtii keskituloisia velallisia ihmisiä ja sanoo tämän esim: luulette olevanne niin hienoja ja rikkaita. Haukkuu lapsemme. Ihmetteli kun puolisoni sanoi hänelle takaisin, ettei ole asiallista raivota ja arvostella lapsiamme. Tarkoitan siis täysin asiatonta haukkumista, ei mitään sellaista järkevää keskustelua lapsistamme. Häntä on pakko silloin tällöin sietää mutta muuten emme enää pidä yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää uus sukupolvi n kolkåmkybäset luulee ettei mitään elämää ja historiaa ollut ennen heitä.
Ja te viiskymppiset luulette samaa
Voi sinua pikkulasta.
Opettele kunnioittamaan sinua vanhempia ihmisiä, niin saatat jopa oppia jotain, pikku biatch. Sinua ei olisi edes ilman heitä, miss knowitall. Halveksin ikäluokkaasi juuri tuon asenteen vuoksi ja niinpämtaitaa tehdä aika moni muukin.
Käytöksenne on kuvottavaa. Karma hoitaa teidätkin, kunhan vähän "kypsytte" eli vanhenette..
En usko, että ainakaan sinä saat niin kovasti haluamaasi kunnioitusta noin asiattomalla käytöksellä.
Mun sukulaiset on uskonnollisia. Valitettavasti kaikki uskonnot on puppua ja kusetusta, joten niitä seuraavat kuuluvat ääliökategoriaan.
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni sisko. Todella huonokäytöksinen. Aloittaa joka kerta puolisoni arvostelun ja suuttuu täysin käsittämättömistä asioista. Aiheuttaa myötähäpeää möykkäämisellään. Yli 50v, mutta ei käytöstapoja. Keskustelu mahdotonta, ei kuuntele, puhuu omiaan, arvostelee, uskomattominta että kadehtii keskituloisia velallisia ihmisiä ja sanoo tämän esim: luulette olevanne niin hienoja ja rikkaita. Haukkuu lapsemme. Ihmetteli kun puolisoni sanoi hänelle takaisin, ettei ole asiallista raivota ja arvostella lapsiamme. Tarkoitan siis täysin asiatonta haukkumista, ei mitään sellaista järkevää keskustelua lapsistamme. Häntä on pakko silloin tällöin sietää mutta muuten emme enää pidä yhteyttä.
Vuosikymmenten kärsimyksellä samantyyppisestä tilanteesta voin kertoa, että ymmärrän sinua. Tämä vouhka hölisee itsestään ja haukkuu muut. Esittää omia totuuksiaan asioista, joista ei tiedä mitään, yleissivistystä ei ole. Kadehtii. Silloin harvoin, kun häntä on pakko nähdä, hän ryyppää välittämättä tilanteesta. Ei koskaan, siis koskaan keskustele esimerkiksi kysymällä mitä toiselle kuuluu, vaan paasaa omia asioitaan jatkuvasti. Jos joku toinen lopulta alkaa kertoa omaa asiaansa, tämä puhuu päälle tai poistuu esim vessaan kesken toisen kertomuksen. Ja tuo toisten järjetön arvostelu. Kumpuaa varmaan jostain typeryyden ja omien pettymysten vaiheilta. Arvostelee tosiaan myös lapsemme todella asiattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosikymmenten kärsimyksellä samantyyppisestä tilanteesta voin kertoa, että ymmärrän sinua. Tämä vouhka hölisee itsestään ja haukkuu muut. Esittää omia totuuksiaan asioista,
Ymmärrän. Vaimoni sisko on juuri tuollainen. Täydellinen ääliö. Luulisi, että 50+ iässä olisi edes peruskäytöstavat ja jonkinlainen sivistys, mutta ei. Ei kerta kaikkiaan.
Ei. Taidan olla itse se ääliö, kun kukaan ei pidä yhteyttä.
Kieroileva täti. Oikein ilkeä, kova, sitkeä, ovela ja kekseliäs. Saanut paljon pahaa aikaan. Todella pahaa. Ei minkäänlaista omantunnontuskaa, ei koskaan katumusta. Että sellanen voi olla, käsittämätöntä.
Mikä meni pieleen muuten just tossa kolmikyt vee ikäpolvessa? Ikivalittajia, laiskoja ja tyytymättömiä, hemmoteltuja ja ahneita.
Liikaa leikkikaluja, muttei vanhempia kotona vai.