Näkeekö kaupan kassahenkilö, maksanko debitillä vai creditillä?
Rahat on nyt vähissä ja pitää maksaa ostokset luotolla. Tämä on pikkupaikkakunta ja kaikki tuntevat kaikki.
Lähimaksullahan yleensä maksetaan, mutta joskus kysyy koodia. Silloinhan se on helppo valita. Näkyykö se silloin kassalle?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Pelaat varmanpäälle ja siirrät nettipankissa visalta käyttelytilille. Siten voit maksaa lähimaksulla "visalla".
Pankkitilillä on kyllä rahaa tonneja. Olen siitä outo otus, että en antaisi saldon mennä tietyn rajan alle ja muutaman päivän päästä tulee lisää rahulia.
Luoton saldoa en katsele (nyt on käytettynä ehkä 300€?) vaan maksan aina joka kuukausi sen satasen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se kredit maksu menee, painetaan vain kreditiä? Tiskillä siis?
Kortti koneeseen ja valitset credit. Lähimaksussa menee debitiltä.
Juuri tuosta näkee. Lähimaksulla maksaa äkkiä eikä tartte näpytellä. Creditillä pitää näpytellä eli hitaampaa.
Joskushan se maksutapahtuma tarkistetaan, että joka tapauksessa kortti pitää laittaa koneeseen. Siinä voi sitten 'huomaamattomasti' valita creditin, jos tarve on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassalla on vaitiolovelvollisuus noista(kin) asioista, ainakin S-tyhmässä..
Joo on. Mutta en usko että kassatyöntekijöiden ymmärrys asian vakavuudesta (tai koulutus ko. asiaan liittyen) on samalla tasolla kuin esim. pankkivirkailijoilla. Joten juoruilua varmasti tapahtuu.
Joskus 80-luvulla oli sairauskertomukset levällään arkiston pöydillä odottamassa, että osastoavustajat hakivat ne siitä. Siivoojat lukivat niitä ja myös levittelivät tietoja.
Kyllä mua Alkon kassa mulkoili taannoin hyvin ja selkeästi paheksuvasti, kun maksoin vahingossa sillä luotolla. Mua lähinnä huvitti. Täällä pks:lla ei tosin pääse pahemmin juoruilemaan, kun en noita tunne eivätkä he minua. En niin tiuhaan handelissa käy, että edes naamatutuksi helposti päätyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirrä rahaa luoton puolelta pankkitilille
Pankkitilillä on kyllä rahaa tonneja. Olen siitä outo otus, että en antaisi saldon mennä tietyn rajan alle ja muutaman päivän päästä tulee lisää rahulia.
Luoton saldoa en katsele (nyt on käytettynä ehkä 300€?) vaan maksan aina joka kuukausi sen satasen.
Outo tapa toimia. Sulla on lähes nollakorkoisella tilillä rahaa, mutta siitä huolimatta annat luottokortin koron raksuttaa joka kuukausi?
Maksan kaiken kännykällä (GooglePay) eikä sinne edes saa tallennettua esimerkiksi S-Pankin debit-korttia. Käytänkin siellä maksuaikakorttia, joka tarvittaessa muuttuu luottokortiksi jos tarvitsen jostain syystä pidemmän maksuajan. En tarvitse vaan maksan aina kaiken pois laskun tullessa ilman korkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirrä rahaa luoton puolelta pankkitilille
Luoton saldoa en katsele (nyt on käytettynä ehkä 300€?) vaan maksan aina joka kuukausi sen satasen.Outo tapa toimia. Sulla on lähes nollakorkoisella tilillä rahaa, mutta siitä huolimatta annat luottokortin koron raksuttaa joka kuukausi?
Tiedän. Siksi sanoinkin, että olen outo otus.
No saathan sinä valita niihin kortteihin ihan minkä värin tai vaikka oman pärstän kuvan jos haluat... ainii mut se maksaa muutaman euron.