Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä, joka jatkuvasti pröystäilee varakkuudellaan?

Vierailija
26.05.2022 |

Mitä ajatuksia sinulla herää, kun henkilön täytyy joka mahdollisessa välissä tuoda esiin sitä, miten hänellä on hieno auto, omakotitalo (pakko aina sanoa omakotitalo, ei voi sanoa vaikka koti, kämppä tai asunto), postimerkkipiha onkin puutarha ja tästä omakotitalosta löytyy kaikki mahdolliset moderneista moderneimmat pelit ja vehkeet. Tietysti vielä kaikista mahdollisista matkoistakin täytyy puhua rehvastelevaan sävyyn. Hienoa, tällä henkilöllä ilmeisesti on rahaa ja paljon, mutta miksi sitä täytyy koko ajan korostaa ja tuoda esiin meille tavallisille pulliaisille?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti? Yhdestä kerrasta lakkaisin tervehtimästä.

Vierailija
2/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kertooko hän vain normaalisti elämästään, vai rehvasteleeko? Siinä on suuri ero. Joku katkera ihminen saattaa kuulla vaikka lauseessa "olin eilen neljä tuntia puutarhassa kuopimassa maata" kehun, vaikka se on vain toteamus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tämä kaikki on kuulijan korvissa. Kateudeksihan tuota kutsutaan.

Vierailija
4/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin epävarma ja huonoitsetuntoinen, kun on tarve korottaa itsensä muiden yläpuolelle ja saada huomiota. Säälisin.

Vierailija
5/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo on kyllä sitä tavallista elämää, eikä rikkautta, josta ei saisi puhua.

Vierailija
6/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliä saa ilmaiseksi, kateus pitää ansaita.

Vierailija
7/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tavannut sellaista henkilöä, tai sitten en vain ole kiinnittänyt huomiota hänen oletettuun rehvasteluunsa. Multa puuttuu kateusgeeni, eli jos joku kertoo uudesta autostaan, ulkomaanmatkastaan tms, pidän sitä normaalina kuulumisten kertomisena. Mistä sitä sitten pitäisi puhua? Ukrainasta, apinarokosta ja maskeista, vai?

Vierailija
8/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo on kyllä sitä tavallista elämää, eikä rikkautta, josta ei saisi puhua.

Ihan rehellisesti jos sanotaan, niin jos kyseessä ei ole ikivanha perintötalo 1950-luvulta niin kyllä se on tänä päivänä aikamoista rikkautta jos jollakulla on varaa ostaa erillinen talo itselleen.

Vierailija
9/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kertooko hän vain normaalisti elämästään, vai rehvasteleeko? Siinä on suuri ero. Joku katkera ihminen saattaa kuulla vaikka lauseessa "olin eilen neljä tuntia puutarhassa kuopimassa maata" kehun, vaikka se on vain toteamus.

No sanotaanko nyt näin, että jos missään kohtaa pääsee näkee vähänkään mahdollisuutta päästä kertomaan suurentelevin sanavalinnoin kaikesta, mikä ilmentää tutuille ja tuntemattomille hänen varallisuuttaan, niin hän tarttuu oitis tilaisuuteen. Minä en pidä sitä hyvänä tapana. Nöyryys on hyve, vai miten se menikään.

Vierailija
10/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan rehellisesti jos sanotaan, niin jos kyseessä ei ole ikivanha perintötalo 1950-luvulta niin kyllä se on tänä päivänä aikamoista rikkautta jos jollakulla on varaa ostaa erillinen talo itselleen.

No höpö höpö. Suomessa on todella paljon uudempia omakotitaloja, ja meitä tavallisia ihmisiä niissä asuu. Toki meillä yleensä on koulutus ja työpaikka, mutta sekin on minusta sitä normaalia elämää.

Vierailija
11/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan mitään! Yksin esim.Hieman ärsytti ja ajattelin henkilöllä huono itsetunto,yritti pönkitää itseän!Henkilö vanha nainen yritti tutustua minuun selitti: Minulla oli osake,annoin sen pojalle .Olen pojalleni vuokralaisena siinä. Vastasin itse olen tyytyväinen oma pieni vuokra asunto stadin kämppä.Tietysti pääsisin saman osaketalo yhtiöön vuokralle, missä sinä asut ilman että poikani omistaisi asunnon.Kyseisellä kiinteistöyhtiöllä on paljon vuokrattavana sijoitusasuntoja lähiömme, Ystäviänikin asuu niissä vuokralla,ilman että osake olisi heidän sukulaisen.Ihan kiinteistön huollosta on haettavissa asuntoja yhtiölltä koko alueemme ja useampia vapaana.Meni hiljaseksi!Ydin henkilö yritti heikkoa itse tuntoa nostaa sillä, asuu osake talo ja poikansa osakkeessa.

Vierailija
12/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä isipappa ostaa bemarin ja poika pääsi töihin isin firmaan.

Vierailija
13/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu nainen on tosi ruma niin varmaan täytyy keksiä muuta leuhkittavaa.

Vierailija
14/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa olla tekemisissä lainkaan.

Asiat pyörii vain veneiden, autojen, kesäasuntojen ym omistuksessa.

Kerran juhlissa meillä tällainen henkilö alkaa aina puhua veneilystä. Kukaan muu ei ole kiinnostunut asiasta. Huomaa kuinka väki alkaa hiljaa hiipiä muualle keskustelemaan

Vierailija
15/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä isipappa ostaa bemarin ja poika pääsi töihin isin firmaan.

Tuollainen mies on reppana

Vierailija
16/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran juhlissa meillä tällainen henkilö alkaa aina puhua veneilystä. Kukaan muu ei ole kiinnostunut asiasta. Huomaa kuinka väki alkaa hiljaa hiipiä muualle keskustelemaan

No tuollainen kertoo jo todella rajoittuneesta henkilöstä.

Vierailija
17/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin lottovoiton niin venettä en ostaisi.

Ja ilmastonmuutos tekee sen, että myrskyt ovat lisääntyneet järkyttävän paljon.

Lapsuudessani ei ollut yhtään myrskyä. Nykyään on ja puita kaatuu.

Vierailija
18/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan mitään! Yksin esim.Hieman ärsytti ja ajattelin henkilöllä huono itsetunto,yritti pönkitää itseän!Henkilö vanha nainen yritti tutustua minuun selitti: Minulla oli osake,annoin sen pojalle .Olen pojalleni vuokralaisena siinä. Vastasin itse olen tyytyväinen oma pieni vuokra asunto stadin kämppä.Tietysti pääsisin saman osaketalo yhtiöön vuokralle, missä sinä asut ilman että poikani omistaisi asunnon.Kyseisellä kiinteistöyhtiöllä on paljon vuokrattavana sijoitusasuntoja lähiömme, Ystäviänikin asuu niissä vuokralla,ilman että osake olisi heidän sukulaisen.Ihan kiinteistön huollosta on haettavissa asuntoja yhtiölltä koko alueemme ja useampia vapaana.Meni hiljaseksi!Ydin henkilö yritti heikkoa itse tuntoa nostaa sillä, asuu osake talo ja poikansa osakkeessa.

Tällaista asennetta en käsitä. Ei kukaan normaali ihminen pidä tuota alkuperäistä pröystäilynä, eihän osakkeen omistaminen ole keskivertoihmiselle mikään juttu. Vaan tuo oli juuri tutustumista. Johon moukka vastasi tylysti.

Vierailija
19/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin lottovoiton niin venettä en ostaisi.

Ja ilmastonmuutos tekee sen, että myrskyt ovat lisääntyneet järkyttävän paljon.

Lapsuudessani ei ollut yhtään myrskyä. Nykyään on ja puita kaatuu.

Ihan järkyttävää pelkkä laivaristeilyn varaaminen nykyään. Myrskyjä niin usein.

Vierailija
20/41 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoan kateuskorttia yli kaiken, vihaan sinua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi