Miten voi olla muka 2/3 koronaa sairastamattomia?
Eikös meillä ole ollut jo parikin varianttia, joihin sairastui erittäin todennäköisesti jokainen, joka laittoi nenänsä kotiovesta ulos?
Kommentit (43)
Omissa piireissä on sairastellut lähes kaikki. Erityinen piirre oli se, että kolmannen piikin jälkeen sairastuivat koronaan. Rokottamattomille viikonloppu flunssa jos oireita tuli lainkaan. Osa rokottamattomista perheenjäsenistä ei ole vieläkään sairastanut.
Luultavasti koronarokotukset saaneilla on niitä perussairauksia, jotka lääkityksineen heikentävät puolustuskykyä iästä riippumatta. Immuniteetin heikentäjiä ovat esimerkiksi antibiootit, syöpälääkkeet ja kortisoni.
Olen vähän epäillyt, että se kolmas rokotus on siinä mielessä huti, että virus ehti muuntua jo muutamankin kerran.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Rokotetut voivat kyllä altistua, mutta pysyvät sairastumattomina. Se on sen rokotuksen idea.
Eivät toimi noin.
en tiedä juuri ketään sairastanutta joka olisi käynyt virallisessa testissä, kun eihän niihin ole päässyt. Oikeasti se on ollut kaikilla ja monilla jo useampaan kertaan
Vierailija kirjoitti:
Ei. Rokotetut voivat kyllä altistua, mutta pysyvät sairastumattomina. Se on sen rokotuksen idea.
Osalla nuorista ihmisistä taas ei tule juuri mitään oireita viruksesta.
Taas foliot on pilanneet ketjun "Rokottamattomat ei oo sairastanu" No eipä varmaan. Menkää jonnekkin muualle valehtelemaan, kukaan ei usko teitä.
Kaikki ei sairastu. Mikä siinä on niin vaikea käsittää?
Ei mullakaan ole ollut tuhkarokkoa eikä sikotautia vaikka joillakin on. Eikä vihurirokkoa. Nämä nyt esimerkiksi.
Ne on fiksuja ja pysyvät pois ihmisen ilmoilta ja käyttävät hengityssuojainta.
Nyt tullut ilmi, että noin viikko tai kaksi kolmannesta piikistä tulee korona. Tämä jo monella tuttavalla. Ihan käsittämätön juttu. Miten tämä menee näin? Piikit eivät suojaa edes siltä vakavalta taudilta, kun osa on todella kovassa taudissa kolmannen piikin jälkeen.
Olis jännä nähdä että mihinköhän dataan moinen arvio perustuu, mutta kaiketi se on taas semmosta kiellettyä asiantuntijan kyseenalaistamista.
Itse en ainakaan perheeni kanssa käynyt virallisessa testissä, enkä ole minnekään ilmoittanut sairastaneeni sen tänä keväänä. Lievät flunssaoireet kestivät alle viikon, eikä kenellekään jäänyt mitään jälkioireita. Pelkään kuitenkin, että koronan pitkäaikaisvaikutusten tuntemattomuus ja etenkin tieto long covidin mahdollisuudesta avaa vakuutuslääkäreille, työterveyslääkäreille ja muille vastaaville tahoille sellaisen pandoran lippaan, että jatkossa jos sinulla on ollut koronatartunta, kaikki epämääräinen oireilu voikin heidän mielestään johtua siitä. Esim. kaikki vakuutukset eivät pandemiahaittoja kata, yleensä vakuutuksissa on vastuuta rajaavia force majeure -ehtoja. Esimerkiksi minulta kysyttiin 2020 henkivakuutusta ottaessani, onko minulla ollut korona.
Mitään "kolmannen piikin jälkeen sairastuttiin" -ilmiötä en ole havainnut. Onko tästä olemassa tutkittua tietoa?
Sairastuin itsekin kolmannen rokotuksen jälkeen huhtikuussa kovaan kuumeeseen lisukkeineen (rokotus tammikuussa), mutta ei se ollut koronaa. Testattiin.
Olen rokottamaton, enkä ole saanut koronaa. Kahden vuoden aikana olen käynyt kerran viikkoon ruokakaupassa ruuhka-ajan ulkopuolella ja joka neljäs kuukausi vanhempieni luona. Kyllä ne koronat tulee lomareissuilta ja kissanristiäisistä.
Otin vain yhden rokotteen enkä ole koronaa sairastanut. Eipä ole korona tarttunut vaikka työpaikalla se jylläsi alkuvuodesta. Myös ne kenen tiedän olevan rokottamattomia eivät ole koronaa sairastaneet. Täysin rokotettuista suurin osa taas on sairastanut ainakin kerran.
Varmaan väite on totta. Kuulun suuriin ikäluokkiin ja minulla on laaja ystäväpiiri.
Kukaan porukasta ei ole sairastunut ja kaikilla on kolme rokotetta.
Kaikkien lapset tai lastenlapset ovat sairastaneet, mutta esim perheissä ei jokainen ole saanut tartuntaa.
Kaikista nuorimmilla kevyt tauti. Esiteinit, joilla 2 rokotusta eivät ole sairastuneet.
Me vanhat olemme kaupoissa ym käyttäneet ffp 2 maskeja.
Vierailija kirjoitti:
Taas foliot on pilanneet ketjun "Rokottamattomat ei oo sairastanu" No eipä varmaan. Menkää jonnekkin muualle valehtelemaan, kukaan ei usko teitä.
Ottaako koville, kun itse otit piikin, ja ne, jotka eivät ottaneet, ovat pysyneet terveinä?
Ei ole ollut minulla, puolisolla, vanhemmillani, ystävistäni puolella... Ainakaan siis testien mukaan. Eikä tässä ole oltu edes kipeitä reiluun kahteen vuoteen.
Kaikilla tuntemillani on rokotteet. Ja minulla myös.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tullut ilmi, että noin viikko tai kaksi kolmannesta piikistä tulee korona. Tämä jo monella tuttavalla. Ihan käsittämätön juttu. Miten tämä menee näin? Piikit eivät suojaa edes siltä vakavalta taudilta, kun osa on todella kovassa taudissa kolmannen piikin jälkeen.
Eikös se HUSin ylilääkäri Järvinenkin kertonut sairastuneensa koronaan kolmannen piikin jälkeen.
Rokotetut tuttavani ovat kyllä sairastaneet, toiset rajuna ja toiset lievänä. Me rokottamattomat ollaan sen sijaan altistumisista huolimatta pysytty vaan terveinä, vain yksi rokottamaton sairasti lievänä.